Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković potpisao je Ugovor o pružanju projektantskih usluga za projekt budućeg Doma za starije i nemoćne koji će se graditi na lokaciji u neposrednoj blizini Opće bolnice Dubrovnik, završen je postupak odabira ponuda za učionički i uredski namještaj i opremu OŠ Montovjerna, Grad Dubrovnik je prijavio 3,3 milijuna troškovana Fond solidarnosti Europske unije. Jedan od znaćajnijih projekata za Grad je svakako potpisivanje ugovora „Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale, II, III i IV. faza izgradnje“. U sklopu donesenih mjera pomoći za prevladavanje krize uzrokovane koronavirusom Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grada Dubrovnika isplatio je i treći ciklus privremene novčane pomoći. Osim ovih aktivnosti, također su se u gradskoj upravi održali sastanci na temu pokretanja međunarodnih avio letova za Dubrovnik u sezoni 2020.
Korak do realizacije novog doma umirovljenika ispod Opće bolnice Dubrovnik
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković potpisao je s tvrtkom APZ – inženjering d.d. Ugovor o pružanju projektantskih usluga za projekt budućeg Doma za starije i nemoćne koji će se graditi na lokaciji u neposrednoj blizini Opće bolnice Dubrovnik. Izrada projektno-tehničke dokumentacije obuhvaća izradu glavnog i izvedbenog projekta s troškovnikom, a ukupna vrijednost ugovora je 1.336.250 kuna s uključenim PDV-om.
Slijedom utvrđene vremenske dinamike, predviđa se kako će radovi na izgradnji ovog kapitalnog projekta započeti u 2021. godini. Prema procjenama, gradnja novog doma umirovljenika stajat će ukupno između 100 i 120 milijuna kuna, a financijska će se konstrukcija zatvarati kad bude gotov glavni projekt. Riječ je o prvoj fazi ugovora za koju je definiran rok od šest mjeseci, nakon čega će se pristupiti ishođenju dozvola. Za izradu izvedbenog projekta i projekta opreme u drugoj fazi ugovoren je rok od tri mjeseca od pravomoćnosti građevinske dozvole.
Podsjetimo, Grad Dubrovnik kreće u izgradnju prvog doma umirovljenika u Dubrovniku nakon dugo godina, i to kapaciteta oko 200 osoba na stalnom i oko 75 osoba na dnevnom smještaju. Dom će biti opremljen restoranom, liječničkom ordinacijom, prostorima za fizikalnu terapiju te društvenim prostorima – dvoranom za više namjena, knjižnicom i kafe barom. Posebna pažnja u idejnom projektu arhitekata Tina Svena Franića posvećena je prostorima dnevnih korisnika, s nizom prostornih niša za razne društvene aktivnosti i dnevni odmor.
Izgradnja novog doma koji će zadovoljiti dio potrebe smještaja dubrovačkih umirovljenika jedan je od ključnih kapitalnih projekata ove gradske uprave. Uz dom za starije i nemoćne tipa hotel čija je gradnja također predviđena u sljedećoj godini u postojećem Hotelu Gruž, riječ je o prioritetu u segmentu društvene infrastrukture Grada Dubrovnika.
Odabrana ponuda za školski namještaj i opremu OŠ Montovjerma
Završen je postupak odabira ponuda za učionički i uredski namještaj i opremu OŠ Montovjerna te je u ponovljenom postupku odabrana ekonomski povoljnija ponuda zajednice ponuditelja Školski servis d.o.o. i Di Čazma d.o.o. u ukupnom iznosu od 2.596.463,75 kuna, uključujući PDV.
Nakon proteka roka mirovanja od 15 dana bez žalbi s odabranom zajednicom ponuditelja potpisat će se ugovor, kada počinje teći i rok za isporuku odnosno ugradnju opreme, a koji iznosi 60 dana.
Podsjetimo, nabavka opreme za OŠ Montovjerna podijeljena je u tri grupe: uredski i učionički namještaj i oprema, oprema za dvoranu te oprema za kuhinju, za koju je ugovor potpisan još 23. travnja te je ujedno počeo teći rok od 60 dana za isporuku i ugradnju te grupe opreme.
-„Vjerujem da će sva potrebna oprema biti u potpunosti nabavljena, isporučena i ugrađena do rujna mjeseca, a ako kojim slučajem bude nekih neželjenih i nepredviđenih okolnosti onda ćemo pronaći načina da nastava u novoj školi počne na vrijeme, bez odgoda. Dakle, škola će sigurno biti otvorena u rujnu i djeca s Montovjerne će nastavu pohađati u svojoj, novoj, školi“, poručio je ovom prilikom gradonačelnik Mato Franković.
Osnovna škola Montovjerna prva je škola koja se u Dubrovniku izgradila nakon 1985. godine i najveći je pojedinačni kapitalni projekt u osnovnoškolskom obrazovanju. Investicija je ukupno vrijedna preko 75 milijuna kuna.
Grad Dubrovnik prijavio 3,3 milijuna kuna za sufinanciranje troškova nastalih uslijed pandemije koronavirusa
Grad Dubrovnik je prijavio 3,3 milijuna troškovana Fond solidarnosti Europske unije, a kako bi se isplatila sredstva nastala sprječavajući širenje koronavirusa.Ustanove, komunalna i trgovačka društva spodručja Grada Dubrovnika prijavile su nastale, kao i procjenu budućih troškova, a koji se odnose prvenstveno na medicinsku pomoć, uključujući troškove lijekova, opreme i medicinskih uređaja, zdravstvene zaštite i zdravstvenih pregleda, laboratorijske analize, troškove infrastrukture civilne zaštite, osobne zaštitne opreme, posebne pomoći ranjivim skupinama te sanacije zgrada i objekata.
Kao jedinica lokalne samouprave, Grad Dubrovnik je prikupio podatke od ustanova, komunalnih i trgovačkih društava koji su u njegovom vlasništvu, a sve temeljem nacionalnog zahtjeva koje će Republika Hrvatska podnijeti početkom lipnja u službenom zahtjevu za dobivanje pomoći iz Fonda solidarnosti Europske Unije.Naime, točna stopa sufinanciranja naknadno će se utvrditi, no ona može iznositi maksimalno do šest posto prihvatljivih prijavljenih troškova na razini zemlje prijavitelja troškova.
Fond za solidarnost osnovan je 2002. godine kako bi se djelovalo na prirodne katastrofe velikih razmjera, odnosno izrazila solidarnost s regijama unutar Europe pogođenim katastrofama kao što je pandemija bolestiCOVID-19.
Za rekonstrukciju Lapadske obale 70 milijuna kuna bespovratnih sredstava
Svečano potpisivanje ugovora „Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale, II, III i IV. faza izgradnje“ održano je danas u gradskoj vijećnici. U nazočnosti predsjednika Vlade Republike Hrvatske Andreja Plenkovića, ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za rekonstrukciju i proširenje Lapadske obale potpisali su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) Tomislav Petric i gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković.
– Ovaj projekt samo je samo jedan mali segment jedne široke priče intermodalnog centra Dubrovnika, jedne nove urbane sredine, ali odnekud treba početi. Ovo je prvi veliki infrastrukturni projekt usred samog centra Grada u posljednje 42 godine. Lapadska obala će nakon rekonstrukcije dobiti dvotračnu cestu, šetnicu, rasteretit će se područje Lapada i bit će dodatni sadržaj građanima, ali i posjetiteljima – rekao je gradonačelnik Mato Franković.
Ovom prilikom gradonačelnik Franković osvrnuo se i na sredstva Europske unije kojima Grad dijelom financira velike investicije.
– U tijeku kampanje 2017. redovito smo isticali kako ćemo otkriti europske fondove, do tada je Grad povukao nula kuna. U posljednje tri godine do danas, potpisom ovog ugovora došli smo a na 200 milijuna kuna, a to je impresivna brojka. Nadamo se i novim projektima, znamo da možemo i više. U vrijeme krize, kada je teško financirati kapitalne projekte, pokazuje se koliko je važno koristiti ova sredstva. I danas je Dubrovnik jedno veliko gradilište, u tijeku je gradnja cesta, vrtića, ništa nije stalo iako su prihodi stali, ali upravo radi ovih sredstava stvari idu dalje – rekao je gradonačelnik Franković koji se posebno zahvalio premijeru Andreju Plenkoviću na podršci koju daje jedinicama lokalne samouprave, kao i resornim ministrima.
Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković izrazio je zadovoljstvo zbog realizacije još jednog važnog projekta za razvoj Grada Dubrovnika. Podsjetio je na sjednicu Vlade održanu u Dubrovniku, naglasivši kako je u mandatu njihove Vlade ugovoreno 5,6 milijardi kuna vrijednih projekata u Dubrovačko – neretvanskoj županiji od ukupno 5,8.
– Od ovih 70 milijuna kuna, 60 milijuna je iz sredstava Europske unije, dok će ostalih desetak osigurati Ministarstvo prometa. Posebno mi je drago što se projekt uklapa u ukupnu politiku naše Vlade, u partnerstvu, dijalogu i suradnji s gradom i županijom u kontekstu brojnih ulaganja i projekata koji su ove protekle četiri godine bili posvećeni razvoju krajnjeg juga Hrvatske – rekao je premijer Andrej Plenković.
Ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) Tomislav Petric također je čestitao svima na realizaciji ovog projekta, a dodao je i kako je prošetao Lapadskom obalom koja zaista zaslužuje rekonstrukciju. – Nadam se da će radovi što prije početi. Turisti će isto šetati tom šetnicom, njih u Dubrovniku godišnje ima dva milijuna, a prolazit će tuda i autobusi koji će se također nabaviti novcem EU fondova – rekao je Petric.
Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj u Dubrovniku podržala je projekt rekonstrukcije Lapadske obale, a u sklopu zaključka vezanog za pokretanje aktivnosti Programa sustavne i integrirane revitalizacije, valorizacije i održivog razvoja integriranog intermodalnog održivog prometa i novih urbanih sadržaja šireg prostora Grada Dubrovnika. Stopa financiranja iznosi 100 % ukupno prihvatljivih troškova, odnosno ukupna bespovratna sredstva iznose 70 milijuna kuna, od čega 85 % sredstva putem Kohezijskog fonda pokriva Europska unija, a 15 % sredstva financirat će se iz državnog proračuna. Ovim projektom izmijenit će se regulacija prometa iz jednosmjerne ulice u dvosmjernu, izgradit će se nova obalna konstrukcija i šetnica sa zelenilom i biciklističkom trakom, povećat će se razina sigurnosti prometa i kvaliteta javnog gradskog prijevoza te rasteretiti postojeći dominantni pravci.
Nastavljena isplata novčanih pomoći građanima koji su zbog pandemije koronavirusa ostali bez primanja
U sklopu donesenih mjera pomoći za prevladavanje krize uzrokovane koronavirusom Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grada Dubrovnika isplatio je i treći ciklus privremene novčane pomoći. Tako je u svibnju, na ime privremene novčane pomoći i za subvenciju troškova najma stana korisnicima privremene pomoći, ukupno uplaćeno 252.000 kuna. Ranije je, u travnju, u sklopu ove mjere građanima ukupno isplaćeno 187.500 kuna.
Ujedno, iz Upravnog odjela za turizam, gospodarstvo i more napominju korisnicima mjere za gospodarstvenike da su za mjesec svibanj dužni dokaz o uplati najma poslovnog prostora dostaviti najkasnije do 31. svibnja, a za lipanj do 30. lipnja jer im se u protivnom neće moći isplatiti potpora za idući mjesec. Ovu mjeru za travanj ostvarilo je 190 gospodarskih subjekata te je Grad za subvenciju za pokriće dijela troškova najma poslovnog prostora za gospodarske subjekte na području grada Dubrovnika izdvojio 433.124,66 kuna.
Podsjetimo, privremena novčana pomoć za kućanstvo iznosi 3.000 kuna mjesečno, za samca 1.500 kuna mjesečno, dok subvencija troškova najma stana korisnicima privremene novčane pomoći iznosi 1.500 kuna po kućanstvu. Za gospodarske subjekte subvencija za pokriće dijela troškova najma poslovnog prostora iznosi do 2.500 kuna. Pomoć i subvencije isplaćuju se za mjesece travanj, svibanj i lipanj 2020. godine.
Podaci o dodijeljenim bespovratnim sredstvima, s popisom korisnika i visinom iznosa, dostupni su na web stranici Grada Dubrovnika.
Pripremljena marketinška kampanja za pokretanje međunarodnih letova prema Dubrovniku
U gradskoj upravi u petak je održan novi sastanak na temu pokretanja međunarodnih avio letova za Dubrovnik u sezoni 2020.
Na sastanku su pobliže razrađeni i dogovoreni parametri marketinške kampanje koja se pokreće prema avionskim prijevoznicima, a koju će zajednički provoditi Grad Dubrovnik, Turistička zajednica Grada Dubrovnika i Zračna luka Dubrovnik, sve kako bi se prijevoznici u zračnom prometu potaknuli na uvođenje letova prema Dubrovniku koji se, uz sve svoje privlačne faktore, nameće i kao epidemiološki sigurna turistička destinacija.
Svi napori uključenih usmjereni su na sredinu lipnja budući da će se prema najavama 15. lipnja otvoriti granice Europske unije, a čime se stvaraju pretpostavke za ponovnu uspostavu redovitog međunarodnog zračnog prometa.
Kriteriji sufinanciranja marketinških kampanja avio kompanija bit će predstavljeni na sjednici Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Dubrovnika koja bi se trebala održati idućeg tjedna.
Gradonačelnik Franković održao video sastanak s američkim veleposlanikom
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković danas je putem video veze održao sastanak s veleposlanikom Sjedinjenih Američkih Država u Republici Hrvatskoj Robertom Kohorstom na temu turističkih aktivnosti u sezoni 2020., i to u odnosu na goste iz SAD-a, tržišta koje poslije britanskog čini najveće emitivno tržište u Dubrovniku.
Sastanku su prisustvovale i pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž i zamjenica pročelnice Upravnog odjela za poslove gradonačelnika Ivana Brnin.
Gradonačelnik je veleposlanika izvijestio o zdravstvenoj i sigurnosnoj situaciji u našem gradu i destinaciji te je iznio očekivanja Grada Dubrovnika i drugih uključenih dionika od turističke sezone 2020. godine, koja će biti specifična te time izazovna.
Veleposlanika Roberta Kohorsta, koji je tu dužnost preuzeo u siječnju 2018. godine, zanimale su pojedinosti o pripremi Grada Dubrovnika za doček prvih gostiju kada se za to stvore preduvjeti poput otvaranja granica i uspostave zračnog prometa. Kada je riječ o putovanjima Amerikanaca prema Europi, bez obzira na njihovu neupitnu sklonost Dubrovniku, veleposlanik Kohorst smatra da je situacija trenutno neizvjesna jer je podložna stalnim promjenama vezanim uz kretanje zaraze COVID-om 19 i epidemiološke mjere.
Gradonačelnik i veleposlanik osvrnuli su se i na prošle godine uspostavljenu direktnu zračnu vezu American Airlinesa između Dubrovnika i Philadelphije nakon čak 28 godina te su izrazili nadu da će se i nakon aktivacije turističkih kretanja i normalizacije tržišta zračnog prometa ponovno doći do uspostave izravnih avio veza Sjedinjenih Američkih Država i Republike Hrvatske.