Danas je u Velikoj gradskoj vijećnici potpisan ugovor za nabavu 18 novih autobusa za potrebe Javnog gradskoj prijevoza Libertas Dubrovnik, u iznosu od gotovo 31 milijun kuna, od kojih je 85 posto financirano sredstvima Europske unije.
Ugovor je potpisao direktor JGP Libertas Franko Mekišić, a u ime dobavljača tvrtke Auto Hrvatska prokurist društva Marko Tihava. Ugovor se potpisuje s tvrtkom Autobus d.o.o. međutim predstavnik je bio spriječen nazočiti.
„Danas smo potpisali autobus o nabavi dva gradska zglobna autobusa, šest solo gradskih autobusa, tri prigradska midi autobusa. Izuzetno mi je drago da je upravo ovo povod našeg okupljanja jer će građani osjetiti izravno benefite ove nabave zato što će na naše prometnice doći autobusi najnovije ekološke norme i najnovijih standarda. Ukupna starost autobusa će s 12 godina, koliko je sada, iduće godine biti devet godina starosti.
Intenzivno radimo na tome da i u narednom periodu povučemo sredstva iz EU fondova, također za nabavku autobusa. Radimo na tome i iskreno se nadamo da ćemo što prije ostvariti taj cilj“, istaknuo je direktor Libertasa Mekišić.
„Naša suradnja traje zaista jedan dugi niz godina, ja se nadam da ćemo našim proizvodom i uslugama opravdati to ukazano povjerenje što smo izabrani“, rekao je Tihava.
Gradonačelnik je poručio kako je ova gradska uprava još jednom pokazala kako se mogu i trebaju koristiti Europski fondovi, u ovom konkretnom slučaju u pitanju modernizacije voznog parka Libertas, i poručio kako je to sve za korist sugrađana. „Svjedoci smo da Libertas već sada vozi s određenim brojem autobusa financiranim EU fondovima, a ovo je samo nastavak ovog projekta. Vjerujem da u nadolazećim operativnim projektima će biti i još dodatnih autobusa a kako bi flota Libertasovih autobusa bila što mlađa, a samim time i komfor prijevoza naših sugrađana bio što veći.
Svakako moramo istaknuti činjenicu da se radi na programu poboljšavanja sustava naplate i najave unutar samih autobusa. Radi se na programu beskontaktnog plaćanja vjerujem da će i to zaživjeti vrlo skoro u nadolazećem razdoblju. Vjerujem da će biti financirano od strane EU fondova.
Libertas može i treba biti prije svega tvrtka koja funkcionira i radi u svrhu povećanja kvalitete standarda naših sugrađana s jedne strane, s druge strane Libertas je prestao biti tvrtka slučaj, to je tvrtka koja je stabilna, uspješno odolijevala u svim ovim kriznim vremenima.
Nadam se i vjerujem da ćemo odraditi prve probne testne vožnje s električnim autobusima i da će postati budućnost prijevoza na području grada Dubrovnika. Siguran sam da to i nije tako daleko.
S Libertasom smo uspostavili i donijeli neke nove standarde. Godinama su nam pričali kako harmonika autobusi ne mogu prometovati na području grada Dubrovnika, a danas vidimo da oni i te kako uspješno prometuju na linijama 1, 6 i 10“, poručio je Franković.
Dotaknuo je i pitanja prometa oko gradske jezgre. „Vrlo skoro će doći do toga da će zona oko povijesne jezgre biti rezervirana u najvećem dijelu isključivo za građane grada Dubrovnika i za javnog gradskog prijevoznika i zapravo će brojni posjetitelji našega grada izabirati Libertas kao tvrtku koja im je osnovni pružatelj najbrže, najkvalitetnije i najjednostavnije usluge dolaska iz turističkih hotela do povijesne jezgre. Ili od Luke Gruž do povijesne jezgre. I zato vjerujem da Libertasu u idućim godinama, nakon što prođe ova pandemija, slijede dobre i sjajne stvari, a sve s krajnjim ciljem kvalitete usluge pružene svim našim sugrađanima“, rekao je gradonačelnik.
„Rokovi isporuke su 300 dana, nadamo se da će biti ranije, ali to su rokovi nakon kojih se očekuje realizacija, odnosno puštanje autobusa u promet“, pojasnio je Mekišić i dodao kako Libertas trenutno ima 110 autobusa, od kojih je svakodnevno aktivno njih 80ak, a ostali su u rezervi.
Na novinarsko pitanje o voznom redu autobusa broj 5, Mekišić je predstavnike Gradskog kotara Ploče pozvao da se obrate sa svojim zahtjevima i istaknuo kako će biti primljeni na sastanak, nakon čega će Libertas vidjeti mogućnosti koje mogu ispuniti.