Nakon što smo provjerili koji su, prema ocjenama korisnika TripaAdvisora, najbolji hoteli na dubrovačkom području, isto smo napravili i s gastronomskom ponudom, odnosno restoranima.
TRIPADVISOR: koji su najbolji hoteli prema ovogodišnjim ocjenama gostiju
Među najboljima pronašla se pizzerija, restorani čija se ponuda temelji na tradicionalnoj receptima našeg kraja, ali i ekskluzivniji, takozvani „fine dining“ restorani.
Na vrh TripAdvisorove ljestvice zasjela je Pizzeria Papillon sa 101 recenzijom i prosječnom ocjenom 5. Posebnost ove pizzerije je napolitanska pizza, koja je, sudeći po komentarima, oduševila sve one koji su je probali. Tako gosti pišu da se radi o „pizzi koju jednostavno morate probati“. Jedan turisti iz Italije naveo je da se radi o iznimnoj pizzi, savršenog tijesta, da te bolju nije probao ni kod kuće. Gosti su naglasili i da je osoblje izuzetno uslužno, a kokteli izvrsni. Jedna od stvari koji su istaknuli su i razumne cijene.
Na drugom mjestu nalazi se Konoba Bonaca, s 1407 recenzija te prosječnom ocjenom 4.5, u čijoj se ponudi ističu morski specijaliteti, roštilji te mediteranska kuhinja. Jedan recenzent je konobu opisao kao fantastičnu i besprijekornu, a osoblje kao entuzijastično i profesionalno. Drugi je pak napisao da je Konoba Bonaca nadmašila sva njegova očekivanja, dok je treći konobu nazvao „skrivenim draguljem“. Ističe se i recenzija u kojoj se navodi da je konoba zaslužila 6 od maksimalnih 5 zvjezdica. Za hranu su naveli da je ukusna, porcije velike, a riba svježa. „Ovaj restoran je lijepi odmak od pretrpanih i skupih restorana u povijesnoj jezgri“, navedeno je u jednoj recenziji. Negativne recenzije smo teško pronašli, a pojedine goste je iznenadila činjenica da se konoba nalazi uz samu cestu, što im je donekle umanjilo doživljaj.
Na trećem mjestu nalazi se restoran Forty Four, smješten u povijesnoj jezgri, s ukupno 456 recenzija te prosječnom ocjenom 5. Jedan gost naveo je kako je u ovom restoranu doživio fantastično kulinarsko iskustvo, dok je drugi naveo kako je od samih jela, bolja usluga koju je ocijenio fantastičnom. I ostale recenzije su na tom tragu. Jedna gošća opisala je svoj iskustvo kao senzacionalno te da se su se zbog osoblja restorana osjećali posebno od trenutka kad su ušli u objekt. No, naišli smo i na jednu negativnu recenziju. „Došli smo tijekom radnog vremena. Unatoč činjenici da su u restoranu bili gosti, rečeno nam je da su zatvoreni. Moramo se zapitati radi li se ovdje o diskriminaciji?, požalilo se ovaj gost.
Na četvrtom mjestu ove ljestvice našla se Konoba Veranda s ukupno 891 recenzijom te prosječnom ocjeni 5. Gosti ove konobe istaknuli su da se radi o objektu kojeg vodi obitelj te da se njihov entuzijazam osjeti u pristupu. Hranu su opisali kao iznimnu i kvalitetnu. Jedan gost, koji je istaknuo da je prije nekoliko godina bio na večeri u ovoj konobi, kazao je kako je unatoč izmijenjenom meniju kvaliteta jela ostala nepromijenjena. Među ostavljenim recenzijama ističe se ona u kojoj je navedeno da su jela u ovoj konobi Michelinove kvalitete, a bilo je i onih koji su u jelima osjetili ljubav.
Peto mjesto ove ljestvice zauzeo je Oyster & Sushi Bar Bota, u povijesnoj jezgri s 2627 recenzija i ukupnom ocjenom 4.5. Među recenzijama na koje smo naišli ističu se dvije u kojima su gosti napisali da je po njihovoj mišljenju sushi koji su ovdje kušali najbolji sushi koji su imali priliku probati izvan Japana. Gosti su naveli i kako je restoran nadmašio sva njihova očekivanja. Ribu koja je okosnica Botine ponude opisali su kao svježu, a uslugu kao besprijekornu. Za osoblje su pak naveli da je uslužno i puno znanja. Iako su neki imali problema s nalaženjem ovog restorana, istaknula su kako im se trud isplatio, a dok su neki očekivali više cijene s obzirom na lokaciju.
Šesti najbolji ocijenjeni restoran na dubrovačkom području je Lucin kantun s 1234 recenzije i prosječnom ocjenom 4.5. S obzirom na visoko mjesto na ljestvici nismo se iznenadili da su pojedini gosti ovaj restoran opisali kao „raj za gurmane“. Jedan je pak gost naveo da Lucin kantun postavlja vrlo visoku ljestvicu za slične ugostiteljske objekte. Recenzenti su jela opisali kao zanimljiva, sofisticiran i puna okusa, a neki su čak ostali bez teksta nakon kušanja, a istaknuli su da ovaj restoran ima kuhinju otvorenog tipa, što je mnogima bilo izuzetno zanimljivo. Osoblje su pak ocijenili profesionalnim, uslužnim i ljubaznim. No, pronašli smo i pokoju kritiku. Tako je jedan gost naveo da je izabrao Lucin kantun temeljem visokih ocjena na TripAdvisoru, nokako ga ništa nije impresioniralo, a naveo je kako restoran zaslužuje 3 kao najvišu ocjenu.
Sedmo mjesto zauzeo je novootvoreni restoran Heritage of Dubrovnik, smješten također u povijesnoj jezgri, sa 130 recenzija i ukupnom ocjenom 5. Gosti su ovaj restoran opisali posebnim i skrivenim dragulje, a posebno ih je impresionirala kako su naveli ponuda jednostavnih, ali ipak elegantnih i ukusnih jela inspiriranih tradicionalnom kuhinjom dubrovačkog kraja. Gostima, ako je suditi po recenzijama, posebno se svidio način na koji su jela u meniju opisana. Naime, uz svako jelo navedena je i njegova kratka povijest. Oni koji su ostavili recenzije naveli su kako se radi o obiteljski vođenom restoranu te da se ta obiteljska atmosfera osjeti u pristupu prema gostima. I dok su mnogi naveli kako su razina usluge i kvaliteta jela nadmašila njihova očekivanja jedan je gost naveo kako je restoran lijep, no da su očekivali puno više i da se ništa nije posebno istaknuta, a naveo je i kako je cijena previsoka. „Restoran je bio pretrpan, doslovno smo bili stisnuti između dva stola, tako da smo mogli čuti svaku riječ para čiji je stol bio pored našeg, a i onu našu“, napisao je.
Na osmom mjestu se našao restoran Nautika, s 1391 recenzijom i prosječnom ocjenom 4.5, ujedno i jedni restoran na ovoj listi koji ima Michelinovu preporuku. Većina onih koja je ostavila recenziju opisala je Nautiku kao fine dinning restoran, a neki su istaknuli i kako su konobari nosili rukavice. Jedan gost opisao je svoje iskustvo u ovom restoranu kao nezaboravno, a samo uslugu kao izvanrednu. Drugi je pak naveo kako je bio impresioniran hranom kao i uslugom, a da je prezentacija jela bila izvanredna. Recenziju je ostavio i gost koji je u Nautici bio prije tri godine. „ Pri odlasku smo bili nervozni, ali ni ovaj put nismo bili razočarani. Osjećali smo se razmaženo, predivan obrok“, stoji u recenziji. U drugoj pak recenziji navedeno je da su jela profinjena, okusi zanimljivi, a osoblje pažljivo i diskretno. Bilo je i onih koji smatraju da će Nautika uskoro zaraditi svoju prvu Michelinovu zvjezdicu. Gost koji je Nautici dodijelio ocjenu četiri, naveo je kao se po njegovom mišljenju radi o dobrom, ali ne i izvrsnom restoranu. Kazao je kako su dobili loš stol, smješten pokraj pomoćnog stola osoblja te su zbog toga mogli čuti i njihove komentare, od kojih je neke opisao kao ružne.
Na devetom se mjestu našao restoran Portun sa 603 recenzije i prosječnom ocjenom 5. Iako nismo pregledali sve ostavljene recenzije iznenadilo nas je veliki broj loših recenzija na koje smo naišli, pogotovo u usporedbi s ostalim restoranima s ove liste. Jedan gost je tako naveo da mu je večera u ovom restoranu bila ujedno i najbolja večera za vrijeme njihovog boravka u Dubrovniku. Drugi je pak napisao kako je hrana izvanredna, kako je bio impresioniran razinom pružene usluge. U jednoj recenziji navedeno je čak i da bi porcije mogle biti manje a istaknuo je da se veliki naglasak stavlja na detalje. Kad su pak negativne recenzije u pitanju, jedan je gost naveo kako je usluga loša, drugi pak da kvaliteta nije opravdala visoku cijenu. „Nisam impresioniran. Odabrali smo ovaj restoran nakon što smo pročitali brojne pozitivne komentare. No, nikad nisam probao toliko loše jelo, od toliko dobro ocijenjenog restorana“, navedeno je u ovoj recenziji.
Deseti najbolji restoran na području Dubrovnika je Gradska kavana Arsenal s 1524 recenzije i prosječnom ocjenom 4.5. U svojim recenzijama gosti su napisala da je lokacija odlična, a atmosfera opuštajuća. Jedan je naveo kako se radi o iskustvu koje će teško zaboraviti te da su mu ostala živa sjećanja na nevjerojatne okuse jela. Sama jela su gosti opisali kao izvanredna, pa čak i kao umjetnička djela. Mnogi su istaknuli i savršenu prezentaciju, kao i koktele. Kad je pak usluga u pitanju većina se slaže da je osoblje profesionalno, ljubazno i pažljivo. Jeda je pak naveo kako su mu osjećaji pomiješani. „Hrana je bila iznimna, deserti savršeni, no morali smo čekati na stol, no nije nam bilo posluženo piće kako je nam je bilo rečeno. Potom smo morali ponovno čekati, kad smo sjeli za stol kako bi naručili“, požalio se.