Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Republike Hrvatske odbilo je obje žalbe trgovačkog društva Laguna trade d.o.o. te potvrdilo ispravnost izdanih građevinskih dozvola za rekonstrukciju i proširenje Lapadske obale. Grad Dubrovnik krenuo je s isplatama mjesečnog dodatka na mirovine za 769 korisnika, u ukupnom iznosu od 162.500,00 kuna te s isplatama mjesečne subvencije za troškove stanovanja ostalim socijalnim kategorijama za 229 korisnika, u ukupnom iznosu od 282.900,00 kuna. Nakon što je gradska uprava prije dvije godine završila otkup dionica Luke Dubrovnik i time potvrdila 48% vlasništva, započeli su postupci pred Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture s ciljem izmjene odluke o koncesioniranom području i proširenju postojećeg koncesioniranog područja na područje cruise terminala. Dubrovačka razvojna agencija DURA d.o.o. u okviru projekta Smart City provodi projekt koji obična dječja igrališta pretvara u pametna dječja igrališta. Sanitat Dubrovnik d.o.o., ishodovao je 8. travnja 2021. godine, građevinsku dozvolu za rekonstrukciju tržnice u Gružu. U okviru projekta Plastic Smart City Dubrovnik gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković potpisao je Akcijski plan smanjenja onečišćenja plastikom u Gradu Dubrovniku za razdoblje 2021.- 2026. Ovo je prvi takav dokument u Hrvatskoj, a isti obuhvaća ključne mjere za smanjenje nastanka otpada i unaprjeđenje sustava gospodarenja otpadom. Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković obišao je gradilište groblja Dubac gdje su u tijeku završni radovi na izgradnji 1. etape groblja, a koja uz jednokilometarsku dvotračnu cestu sa svom potrebnom infrastrukturom uključuje dva velika parkirališta s 200 mjesta, nogostup, stepeništa, ograde, javnu rasvjetu i elemente hortikulturnog uređenja.
Odbijene žalbe Lagune trade izjavljene protiv građevinskih dozvola za rekonstrukciju Lapadske obale i potvrđena ispravnost postupanja Grada
Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Republike Hrvatske odbilo je obje žalbe trgovačkog društva Laguna trade d.o.o. te potvrdilo ispravnost izdanih građevinskih dozvola za rekonstrukciju i proširenje Lapadske obale.
Prvim rješenjem Ministarstva odbijena je žalba tvrtke Lagune trade za priznavanjem svojstva stranke u postupku izdavanja građevinske dozvole za rekonstrukciju Lapadske obale u III. i IV. fazi izgradnje, dok se drugim rješenjem odbija žalba istog društva izjavljena protiv same građevinske dozvole.
Ministarstvo je naime navedenim rješenjima utvrdilo da je Grad Dubrovnik ispravno postupio kada je odbacio žalbu navedenog trgovačkog društva kao žalbu izjavljenu od strane neovlaštene osobe. Pregledom dokumentacije u predmetu izdavanja građevinske dozvole i dokumentacije koju su žalitelji dostavili Gradu Dubrovniku kao prvostupanjskom tijelu nesporno proizlazi da društvo Laguna trade kao koncesionar nije vlasnik niti nositelj stvarnih prava na nekretninama za koje se izdaje građevinska dozvola ni nositelj drugih stvarnih prava na tim nekretninama te da isti stoga nema svojstvo stranke u predmetnom postupku izdavanja građevinske dozvole. Utvrđeno je da žalitelj tijekom postupka, a niti uz žalbu, nije dostavio dokaz na temelju kojeg bi dokazao suprotno.
Ovim rješenjima nadležnog ministarstva potvrđena je ispravnost izdanih akata građenja Grada Dubrovnika u projektu koji osigurava najveće ulaganje u prometnu infrastrukturu užeg centra grada u posljednjih pedeset godina.
Nakon što je odabrani izvođač radova uveden u posao slijede poslovi organizacije gradilišta te odmah potom i početak izvođenja radova na 70 milijuna vrijednoj kapitalnoj investiciji u potpunosti financiranom izvanproračunskim, europskim i nacionalnim sredstvima.
Kreće isplata mjesečnog dodatka za umirovljenike
Putem nadležnog Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grad Dubrovnik krenuo je s isplatama mjesečnog dodatka na mirovine za 769 korisnika, u ukupnom iznosu od 162.500,00 kuna.
Riječ je o dodatku za mjesec ožujak za umirovljenike čija mirovina ne prelazi 1.800,00 kuna te im se dodatak u iznosu 200 kuna isplaćuje svakog mjeseca, kao i za umirovljenike čija mirovina ne prelazi ovaj iznos, a čije su socijalne prilike dodatno posebno otegotne te im se mjesečno isplaćuje dodatak od 500 kuna, sve sukladno Mjerama socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2021. godinu.
Isto tako, do konca tjedna, trebale bi biti provedene i uplate za 229 korisnika, osoba starijih od 65 godina koje nemaju vlastitu mirovinu niti ostale prihode, a koje mjesečno od Grada Dubrovnika primaju 300 kuna. Ukupan iznos za ožujak za ovu namjenu je 68.700,00 kuna, također sukladno Mjerama socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2021. godinu.
Luci Dubrovnik koncesija za izgradnju terminala za brodove na kružnim putovanjima
Nakon što je gradska uprava prije dvije godine završila otkup dionica Luke Dubrovnik i time potvrdila 48% vlasništva, započeli su postupci pred Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture s ciljem izmjene odluke o koncesioniranom području i proširenju postojećeg koncesioniranog područja na područje cruise terminala.
Svi potrebni dokumenti za proširenje koncesijskog područja su izrađeni te je s Ministarstvom prije tjedan dana usuglašen pravni okvir proširenja koncesijskog područja. Aktivnost koja predstoji jest odluka Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik kojom će se izmijeniti koncesijsko područje i revidirati koncesija Luke Dubrovnik uz novi obuhvat, a koji podrazumijeva i područje terminala za brodove na kružnim putovanjima.
Ovom odlukom Luka Dubrovnik dobiva značajno na vrijednosti. Istovremeno, nakon izgradnje terminala za brodove na kružnim putovanjima omogućava se da Dubrovnik postane home port.
Slobodno možemo reći da je ovo uspješan završetak jedne priče za Luku Dubrovnik kojoj je prijetilo ozbiljno ugrožavanje poslovanja da je kojim slučajem koncesiju za terminal za brodove na kružnim putovanjima dobila druga tvrtka, a kako je to bilo zamišljeno od strane bivše gradske uprave. Takvim činom Luka Dubrovnik bi bila u poslovnim problemima, a Grad Dubrovnik bi izgubio trajno pravo upravljanja cruise turizmom!
Foto: Ilustracija s potpisivanja aneksa Ugovora o prodaji i prijenosu dionica Luke Dubrovnik d.d.
Mjesečna subvencija za troškove stanovanja za 229 korisnika
Putem nadležnog Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grad Dubrovnik krenuo je s isplatama mjesečne subvencije za troškove stanovanja ostalim socijalnim kategorijama za 229 korisnika, u ukupnom iznosu od 282.900,00 kuna.
Riječ je o subvenciji za mjesec ožujak za samce i obitelji slabijeg imovinskog statusa koji žive u unajmljenim stanovima u statusu podstanara, a koji u vlasništvu nemaju nekretnine. Mjesečni iznos subvencije iznosi 500 kuna za samca, 700 za dvočlano kućanstvo, 800 za tročlano i 1500 kuna za četveročlano kućanstvo i više, sve sukladno Mjerama socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2021. godinu.
Pravo na subvenciju imaju građani čija ukupna mjesečna primanja po članu obiteljskog kućanstva u prethodnoj godini ne prelaze 50% iznosa prosječne mjesečne neto plaće u Republici Hrvatskoj, a svi uvjeti i načini ostvarivanja prava regulirani su Odlukom o ostvarivanju prava na subvenciju troškova najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa.
Projekt Smart City – „pametna igrališta“ potiču na fizičku aktivnost
Dubrovačka razvojna agencija DURA d.o.o. u okviru projekta Smart City provodi projekt koji obična dječja igrališta pretvara u pametna dječja igrališta. Proizvod kanadske tvrtke Playbiba djecu putem mobilnih aplikacija potiče na povećanu fizičku aktivnost na igralištu.
Oznake su instalirane na pet dječjih igrališta: igralište u Vinogradarskoj ulici u Mokošici, na glavici Babinog kuka, u parku Luja Šoletića u Gružu, igralište na šetnici u Uvali Lapad te onom na Batali. Na svako igralište oznake su postavljene na postojeće sprave, a na drvenu ogradu postavljen je znak pametnog dječjeg igrališta s uputama za korištenje.
Druga funkcija aplikacije je pozadinsko prikupljanje podataka koji se u obliku mjesečnog izvješća dostavljaju nadležnom upravnom odjelu a iz kojih se može vidjeti koliko je sustav korišten, ali i koliko je korištena pojedina sprava na dječjem igralištu, što će biti korisno pri planiranju obnove igrališta te kupnji novih sprava u budućnosti. Podaci su u potpunosti anonimni, a način rada aplikacije usklađen je s GDPR direktivom o zaštiti osobnih podataka.
Projekt je prethodno uspješno implementiran na velikom broju dječjih igrališta u Sjevernoj Americi, Irskoj, Velikoj Britaniji i Izraelu.
“Grad ZA djecu” – nastavlja se nabava vrijedne vrtićke opreme i namještaja
U sklopu projekta „Grad ZA djecu-poboljšanje usluga i uvjeta za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na području grada Dubrovnika“ nabavljena je nova oprema i namještaj za dječje vrtiće u vrijednosti od 214.881,25 kuna.
Dimenzijama i funkcionalnosti prilagođeni najmlađima, oprema i namještaj rasporedit će se dječjim vrtićima kojima je osnivač Grad Dubrovnik. Između ostalog, naručene su stolice i stolovi, kuhinje za igru, dječje garniture i sofe, kućice za igru, dječje vatrogasno vozilo, kao i ormari za igračke. Kao dodatni poticaj za povećanje fizičke aktivnosti, koja je preduvjet za zdravi razvoj u ranjivoj dobi, nabavljeni su i plastični tobogan, sobni bicikl, steper, pokretna traka za trčanje, ljestve za igru na otvorenome, metalni trapez, staze te penjalica s toboganima. Jedna od novosti je i prava dječja kuhinja prilagođenih dimenzija, kao i namještaj za ured psihologa zaposlenog u sklopu provođenja projekta, čija je plaća također financirana europskim sredstvima.
U prethodnom razdoblju već je nabavljena oprema za uređenje igrališta DV Pile i Pčelica te oprema za provođenje Montessori programa, oprema za provođenje sportskog programa te senzorne sobe. Nabavljeno je i dostavno vozilo, informatička oprema – video nadzor, 16 prijenosnih računala, projektor, kao i stručna literatura te slikovnice za djecu.
U sklopu projekta uvedena je usluga poslijepodnevne smjene, kao i rad subotom u određenim dječjim vrtićima, pružanje usluge u vrtiću na Lopudu i tijekom ljeta, zaposlili su se brojni odgojitelji, asistenti, djelatnici u tehničkom osoblju i u drugom stručnom kadru poput edukacijskog rehabilitatora, a financiraju se i brojne edukacije za kojim je stručna služba vrtića iskazala interes.
Podsjetimo, projekt „Grad ZA djecu – poboljšanje usluga i uvjeta za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na području grada Dubrovnika“ ukupne vrijednosti 14.080.986,10 kuna u potpunosti je financiran sredstvima Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.
Ishođena građevinska dozvola za rekonstrukciju tržnice u Gružu
Sanitat Dubrovnik d.o.o., s danom 8. travnja 2021. godine, ishodio je građevinsku dozvolu za rekonstrukciju tržnice u Gružu. Ispunjen je tako osnovni preduvjet kako bi Dubrovnik dobio preuređeni prostor ‘zelene place’ uz suvremene standarde poslovanja, ekološki prihvatljiv te s uređenom pripadajućom infrastrukturom.
Rekonstrukcijom će se obuhvatiti cjelokupni prostor tržnice, osim ribarnice koja je nedavno rekonstruirana i koja će uobičajeno raditi i dok budu trajali radovi na ostatku tržnice. Ovim projektom obnavljaju se poslovni prostori uz istočni zid place te se rekonstruira zid ljetnikovca Paladina Gundulića u skladu sa zahtjevima i uputama Konzervatorskog odjela u Dubrovniku, po čijem naputku će se ukloniti i zgrada postojećeg ugostiteljskog objekta.
Na samoj tržnici će se u potpunosti zamijeniti podna površina, što uključuje sve podzemne instalacije, dok će se prostor natkriti velikim zaokretnim tendama. Također, tržnica će se opremiti pokretnim prodajnim stolovima i dodatnom pratećom opremom. Ujedno će se dobiti i polivalentni prostor koji će u popodnevnim satima, nakon zatvaranja place, služiti kao terasa ugostiteljskim objektima i kao trg. U sklopu rekonstrukcije uredit će se i okolne podne površine pločnika, na kojima će se izvesti podzemni spremnik za otpad.
U postupku dalje slijedi raspisivanje javne nabave, a očekuje se da bi radovi na rekonstrukciji trebali trajati oko šest mjeseci. Procijenjena vrijednost radova iznosi 8.000.000,00 kuna. Za to vrijeme prodavači s tržnice u Gružu bit će premješteni na tržnicu u Lapadu, koja je također nedavno preuređena.
Donesen prvi gradski Akcijski plan za smanjenje onečišćenja plastikom u Hrvatskoj
U okviru projekta Plastic Smart City Dubrovnik gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković potpisao je Akcijski plan smanjenja onečišćenja plastikom u Gradu Dubrovniku za razdoblje 2021.- 2026. Ovo je prvi takav dokument u Hrvatskoj, a isti obuhvaća ključne mjere za smanjenje nastanka otpada i unaprjeđenje sustava gospodarenja otpadom. Plan je razvijen suradnjom Udruge za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce i WWF-a, kao dio globalne inicijative Plastic Smart Cities kojoj se Dubrovnik priključio u srpnju 2020.
Grad se obvezao poduzeti mjere i radnje kojima će smanjiti količinu odloženog plastičnog otpada za 30% na pilot području do 2022. i za 55% na gradskoj razini do 2025. godine. To će se postići primjenom sustava prikupljanja otpada od-vrata-do-vrata u gradskim naseljima Zaton Veliki, Zaton Mali, Štikovica i Bosanka. Plan uključuje i mjere za poboljšanje prikupljanja i odlaganja kompostabilnog i biorazgradivog plastičnog otpada, kao i projektiranje, financiranje i implementaciju Centra za ponovnu upotrebu u gradu Dubrovniku.
U skladu s Akcijskim planom do kraja ove godine trebala bi biti usvojena posebna odluka kojom će biti ograničena upotreba jednokratne plastike za sva javna događanja, koja (su)organizira ili (su)financira Grad Dubrovnik, kao i odluka o ograničavanju upotrebe jednokratne plastike u svim javnim poduzećima i institucijama Grada Dubrovnika.
Donošenjem Akcijskog plana smanjenja onečišćenja plastikom, Grad Dubrovnik poduzeo je bitan korak u okviru globalne inicijative WWF-a pod nazivom Plastic Smart Cities, koja ima za cilj spriječiti dotok plastike u prirodu do 2030. Drugi mediteranski i europski gradovi, poput Nice, Izmira, Tangera, Amsterdama i Venecije, također su dio ove inicijative.
Gradonačelnik obišao završne radove na 1. etapi izgradnje groblja Dubac
radonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković obišao je gradilište groblja Dubac gdje su u tijeku završni radovi na izgradnji 1. etape groblja, a koja uz jednokilometarsku dvotračnu cestu sa svom potrebnom infrastrukturom uključuje dva velika parkirališta s 200 mjesta, nogostup, stepeništa, ograde, javnu rasvjetu i elemente hortikulturnog uređenja.
-„Unatoč korona krizi i smanjenim prihodima proračuna uspjeli smo osigurati potrebna sredstva za nesmetan nastavak realizacije ovog, za naše građane iznimno važnog, projekta. Uslijed poznatih okolnosti došlo je do manjeg usporenja intenziteta izvođenja radova, ali uspješnim planiranjem projekt nikad nije bio ugrožen“, rekao je gradonačelnik Franković prilikom obilaska te je izrazio zadovoljstvo da će se u 2. etapi, za koju je pravomoćna dozvola već ishođena, krenuti s radovima na izgradnji samih ukopnih mjesta i objekata u obuhvata groblja.
Načelnik Općine Župa dubrovačka Silvio Nardelli i direktor Groblja Dubac Đuro Lonza izvijestili su gradonačelnika da su stvoreni uvjeti za početak provedbe postupka dodjele grobnih mjesta zainteresiranim građanima.
Društvo Groblje Dubac, rečeno je, uskoro će započeti s pozivima građanima koji su podnijeli zahtjeve za grobnim mjestima, a dodjela istih će se obavljati prema redoslijedu zaprimanja zahtjeva. Broj zaprimljenih zahtjeva nešto je manji od 1900, a ovisno o tipu grobnice cijene će se kretati od 46 do 81 tisuću kuna.
Groblje Dubac složen je i važan projekt za Grad Dubrovnik i Župu dubrovačku jer će građanima nakon niza godina omogućiti kupovinu grobnica po prihvatljivim cijenama. -“Upravo su nedostatak ukopnih mjesta naši građani često isticali kao veliki problem, a izgradnjom ovog groblja taj će se problem riješiti”, istaknuo je gradonačelnik.
Ukupno je na ovom prostoru moguće smjestiti 3.550 grobnih mjesta, što će se sukladno potrebama i zahtjevima, dograđivati u narednim razdobljima.