Budućnost Dubrovnika je u širenju prema Pobrežju, Osojniku i Gornjim selima- istaknuli su danas na konferenciji za medije kandidat za gradonačelnika ispred platforme Dubrovnik – naš grad, Andro Vlahušić te kandidatkinja za njegovu zamjenicu Nataša Gabričević. Konferenciju su održali na novoj cesti koja spaja Most dr. Franja Tuđmana s Pobrežjem, a koju je Vlahušić prigodno nazvao Primorska cesta. Upozorio je da je sporna njena današnja cijena od 60 milijuna kuna, jer kada je on radio na tome projektu predviđena projektantska cijena bila je 20 milijuna kuna, a s današnjim cijenama mogla je biti veća za maksimalno deset posto, tvrdi Vlahušić.
Nataša Gabričević je na konferenciji za medije govorila o Pobrežju kao novom gradskom kotaru, a spomenula je i zonu tzv. TT blok, koje predstavlja područje na kojemu je planirana izgradnja komunalnih postrojenja kao što je sortirnica odvojenog otpada. Osvrnula se i na zatvaranje odlagališta Grabovica.
-Što se tiče zatvaranja odlagališta Grabovica svi moramo znati da zatvaranje kao takvo podrazumijeva višegodišnji monitoring odlagališta zbog plinova i drugih mogućih šteta, ali s druge strane nam se otvaraju novi EU fondovi. Diljem Europe u protekloj godini svjedočimo da mnoge zemlje na područjima bivših odlagališta otvaraju rekreativne centre i sve se to financira upravo iz EU fondova. Kako bi došlo do potpune integracije Pobrežja, Osojnika malo dalje i čitave ove zone važno je planirati komunalnu infrastrukturu, ali s druge strane jako su važni i mali komunalni projekti kao i postavljanje odgovarajuće opreme. Između ostalog novi gradski kotar mora uključivati nove zelene i rekreativne oaze, ali i moderna rješenja za prikupljanje otpada, autobusna stajališta i opremu za oglašavanje. Znalo nam se događati da se kada ljudi tu dođu već živjeti, naknadno rješavaju problemi. Nadam se da će se i na ovoj cesti postaviti, prije samog presijecanja vrpce, osnovna urbana oprema – kazala je Gabričević.
-Kada sam 2009. postao gradonačelnik prvu stvar, kao Primorac, koju sam pogledao je što se radi za Primorje. Vidio sam da nedostaju dva preduvjeta za život, a to je voda i cesta. Dao sam nalog da sva primorska sela moraju dobiti vodu i do 2016. su sva sela osim Dubravice dobila vodu – rekao je uvodno Vlahušić.
Osvrnuo se na trenutno izgrađenu cestu od Mosta do Pobrežja za koju kaže kako je zadovoljan radovima, ali ne i cijenom radova.
-Pogledao sam GUP Grada Dubrovnika i vidio kako se može povezati Primorje s Gradom. To sam kolokvijalno nazvao Primorska cesta i nacrtali smo ovo što sada vidite ovdje, znači trotračnu cestu, dobili smo lokacijsku dozvolu 2012. i u kojemu smo jasno rekli da je ovo prvi dio Primorske ceste koji ide do Osojnika, i od Osojnika do Dola kako bi se spojila na planirani tada Pelješki most. Zbog rušenja proračuna 2014. i 2016. nismo dalje stigli od toga. Kada je gospodin Franković preuzeo nastavio je ovaj projekt i napravljeni su ovi radovi i ja sam zadovoljan da su radovi napravljeni, ali nisam zadovoljan cijenom radova i s onime što nije bilo u osnovnome projektu. Prema podacima projektantska cijena, koju je tvrtka koja je radila lokacijsku dozvolu pokazala, ova nova cesta je trebala koštati oko 10 milijuna kuna i oko 10 milijuna kuna rekonstrukcija te ceste i plus izvlaštenje. Na kraju ova cesta košta 60 milijuna kuna i više, zašto toliko košta, to ćemo saznati – rekao je Vlahušić.
Upozorio je na beton poviše ceste koji prema njegovim riječima nije bio u osnovnom projektu.
-Beton nisu tražili profesionalci iz Grada Dubrovnika, a koji je napravljen na nečiji zahtjev. On je koštao 24 milijuna kuna, a kada pogledate prema gore nema ni zaštitne mreže, ovdje svakodnevno padaju kamenja i ovo je streljana za automobile. Ovdje su prema osnovnoj ideji trebali biti gabioni, zaštita od padanja kamenja i čempresi posađeni između, to bi koštalo oko dva milijuna kuna, a ovdje imamo 24 milijuna kuna javnih gradskih novaca zakopanih.
Druga tema koju je Vlahušić danas otvorio je tranzit kroz Dubrovnik.
-Grad Dubrovnik robuje odlukama primarno županijskoj razini, Hrvatskih cesta. Tranzit kroz Dubrovnik treba ići na Osojnik, ili autocesta ili brza cesta. Pozdravljam odluku Gradskog vijeća koju je inicirao Maro Kristić da cesta ne ide preko Rijeke dubrovačke jer Dubrovniku ne treba tranzit. Udaljenost preko Osojnika do Ivanice preko Herceg Novog je 55 kilometara, a isto toliko je kroz Konavle, prema tome postoji li ijedan normalan čovjek u gradu ili državi koji želi da mu kamioni tutnje iznad kuća da se cijela Nuncijata trese i Gruž zato što nismo u stanju napraviti pet kilometara od Grabovice, ako računamo da će se napraviti normalna cesta do Grabovice – rekao je.
Dotaknuo se i park ‘n’ ride sustava.
-To je sustav koji je Franković naslijedio od mene, recimo da je to njegov projekt, nemam nikakvih problema da priznam sve što je dobro, a da na ulazu u Župu gdje imamo groblje postoji veliki parking koji se može proširiti i da to bude istočni park ‘n’ ride.
Za Mata Frankovića je kazao kako pola vremena provodi u Saboru, a pola u gradu. Dodao je i kako se u Saboru nedovoljno zauzima za Grad Dubrovnik.
-Mato Franković radi pola radnog vremena u Dubrovniku i za to prima punu plaću, a u Saboru nema plaću, ali ima primanja i naknade. Grad je u nikad težoj situaciji, a njega pola vremena nema u Gradu. Što radi u Saboru? U Saboru je glasao za povećanje PDV-a s 12 na 25 posto za ugostiteljsku djelatnost. Rečeno mu je da treba glasati. Studentski dom dok je on bio u Saboru nije financirao nitko drugi nego EU. Sud u Dubrovniku će Grad Dubrovnik plaćati kao i Državni arhiv, imamo čovjeka koji u Saboru glasa samo onako kako mu se kaže ili je u Saboru jer ga štiti saborski imunitet pa se ne mogu vršiti sudski postupci protiv njega.
Vlahušić je još kazao kako Franković treba odgovoriti javnosti je li zatajio činjenicu da se protiv njegova bliskog suradnika vodi kazneni postupak za djelo za koje Vlahušić kaže kako je nespojivo s bilo kakvom stranačkom ili političkom dužnosti. Postavio je i pitanje je li u Saboru i kod članova vodstva HDZ-a, kao što je Branko Bačić, Franković koristi svoj utjecaj kako bi svog suradnika zaštitio od sudskog procesa koji se sada vodi. Traži da Franković iznese ime toga čovjeka.
Na pitanje novinarke zašto je on sam (o.p.Vlahušić), koji je još 2012. najavljivao cestu prema Pobrežju i početak radova na njoj za tri mjeseca, nije i izgradio u svojim mandatima, on je odgovorio kako je to dug proces izvlaštenja i kako je to postupak koji traje godinama.
Za kraj je Vlahušić dodao kako bi on pozvao sve zdravstvene djelatnike kako u Hrvatskoj tako i Europi i svijetu da dođu u grad koji je prvi osnovao karantenu na svijetu te im poklonio Dubrovnik Card za vrijeme njihova boravka.