Agencija Elite travel osnovana u našem gradu prije gotovo 25 godina, promišljenim i pomno organiziranim putovanjima u sve veći broj atraktivnih gradova, pri vrhu je odabira putnika koji žele odlaske i iz Dubrovnika. Koliko je zahtjevno organizirati putovanja i boravak u odredištima koja će izazvati odličnu povratnu informaciju putnika, te koliko obzirom na standard, putuju hrvatski građani, neka su od pitanja na koja smo zatražili odgovore iz agencije.
Turistička agencija Elite je osnovana 2001. godine, nadomak četvrt stoljeća postojanja, koje vam je vrijeme bilo najizazovnije a na koje ste svoje poslovne poteze najponosniji i danas, kad se okrenete unatrag?
U poslu, kao i u životu, svaki period nosi svoje izazove. Pandemija koronavirusa je 2020. godine naglo prekinula sve naše aktivnosti. Zatvaranje granica, otkazivanje letova i pad potražnje za putovanjima doveli su nas pred veliki izazov.
Ujedinjeni smo se suočili s neizvjesnošću, svaki dan iznova pronalazili nove načine kako pomoći jedni drugima i našim klijentima. To je bilo vrijeme kada smo stvarno pokazali koliko smo snažan tim i potvrdili smo onu krilaticu da zahtjevna vremena traže jake i odlučne ljude. Pandemija nas je prisilila da preispitamo sve naše poslovne modele i pronađemo nove načine kako ostati relevantni na tržištu.
Od samog početka, bili smo svjesni važnosti očuvanja okoliša i podrške lokalnoj zajednici. Stoga smo se odlučili među prvima u našoj zemlji certificirati prema Travelife standardu, što je bio još jedan korak u našem nastojanju da postanemo vodeća agencija za održivi turizam u Hrvatskoj.
Taj potez, danas se pokazuje kao dobitna kombinacija jer održivost u 2025. godini ostaje glavni i nezaobilazan smjer kojemu teže sve agencije diljem Europe.
Tijekom ovih godina došlo je i do “smjene generacija”, ali se čini da ostaje taj jedan obiteljski pečat u agenciji. Koje su prednosti toga, ima li i nedostataka? Kako donosite odluke vezane uz budućnost agencije?
Smjena generacija je neizbježan dio života svake obiteljske tvrtke, pa tako i naše. S jedne strane, ona donosi osvježenje i nove ideje koje mlađe generacije unose u poslovanje. Mladi su često otvoreniji prema novim tehnologijama i trendovima, što nam omogućuje da budemo konkurentniji na tržištu. S druge strane, dugogodišnje iskustvo starijih članova i njihovo poznavanje tržišta i klijenata je neprocjenjivo.
Starije generacije su često vezane uz tradicionalne načine rada i teško se odvajaju od onoga što im je dobro poznato. To može dovesti do određenih otpora prema novim trendovima i inovacijama u turizmu. Međutim, svjesni smo da je upravo ta spremnost na promjene i prihvaćanje novih ideja ključ našeg uspjeha. Iako je to ponekad izazovno, vjerujemo da je kombinacija iskustva starijih generacija i entuzijazma mlađih garancija pravi recept za naš daljnji razvoj. Jer, iako su neke stare metode dobro poslužile u prošlosti, samo inovacije mogu osigurati naš opstanak i rast u dinamičnoj budućnosti.
Premium putovanja
U svom današnjem poslovanju – iz matičnog Dubrovnika i Zagreba gdje imate svoju poslovnicu – na što stavljate najviše naglasak i koliko je agencijski organizirano putovanje “in”? Je li interes putnika pokazuje da vole u određena odredišta ići s vodičima? Kakve komentare obzirom na to dobivate?
U našem poslovanju najveći naglasak sve više stavljamo na premium putovanja koja pružaju jedinstveno iskustvo i doživljaj više. Našim klijentima želimo ponuditi nešto iznad očekivanog, putovanje koje će im omogućiti ne samo da posjete određenu destinaciju, već da se i duboko povežu s njom, upoznaju lokalnu kulturu, običaje i uživaju u autentičnim doživljajima.
Agencijski organizirana putovanja su i dalje vrlo popularna, posebno među onima koji traže nešto više od najpovoljnije cijene. Naši klijenti cijene činjenicu da im sve organiziramo, od rezervacije leta i smještaja do planiranja aktivnosti i izleta. Sve više putnika shvaća da je miran i bezbrižan odmor neprocjenjiv. Zato se okreću profesionalcima koji će im pomoći da izbjegnu neugodna iznenađenja i riješe sve izazove koji se mogu pojaviti na putu. Naši agenti imaju duboko poznavanje destinacija i mogu vam pomoći da izaberete ono što će u danom trenutku postati vaš idealan odmor. Iako se možda čini da su najjeftinije opcije najprivlačnije, često se ispostavi da su dodatni troškovi i stres koji dolaze s njima mnogo veći nego što smo očekivali. Trendovi u turizmu se mijenjaju, to je neupitno, ali postoji stalna potražnja za visokokvalitetnim, personaliziranim putovanjima koja sam putnik jednostavno ne može odraditi u privatnom aranžmanu. Naši klijenti žele doživjeti nešto autentično i nezaboravno, a mi im upravo to i nudimo.
Koji je recept uspješno organiziranog putovanja za vaše klijente?
Naš recept za uspješno putovanje? Jednostavan je: strast, znanje i osobni doživljaj. Prije nego što našim klijentima predložimo bilo koju destinaciju, naši agenti je sami posjete i istraže. Želimo da svaka preporuka bude rezultat osobnog iskustva, a ne samo podataka iz brošura. Tako možemo prenijeti našu ljubav prema putovanjima i pomoći klijentima da izaberu savršenu destinaciju za njih.
Male tajne velikih doživljaja
Koliko je kreativnosti potrebno za osmišljavanje novih sadržaja – u Dubrovniku, Hrvatskoj, inozemstvu…?
Dubrovnik je prepun čarobnih kutaka, ali kako izdvojiti svoju ponudu u moru konkurencije koja se stvorila zadnjih godina? Mi vjerujemo da je ključ u personaliziranom pristupu. Svatko od nas ima svoju ideju o savršenom odmoru. Neki žele istraživati skrivene plaže, drugi kušati lokalnu kuhinju, a treći jednostavno uživati u pogledu na more. Mi moramo biti taj filter koji će u startu pravilno procijeniti što je to što pokreće našeg putnika i pružiti mu upravo to na najbolji način koji možemo ponuditi. Male stvari, koje se teško mogu pronaći u vodičima, čine naše putovanje nezaboravnim. Surađujemo s lokalnim ljudima koji su strastveni prema svom gradu i koji su spremni podijeliti s gostima svoje tajne. I to je to nešto drugačije što bi trebalo stvoriti razliku. Povezati sve segmente vrlo je izazovan i stresan zadatak ali ključan za držanje koraka s novim trendovima.
Jesu li se tržište i uvjeti poslovanja vratili posve u normalu nakon pandemije koja je bila zaustavila svijet?
Što se tiče tržišta ne bismo rekli da se vratilo u normalu, već se stabiliziralo, jer nakon pandemije mnogo toga se nepovratno promijenilo. Unatoč tome što su sve usluge poskupile (primarno se referiramo na hotele i aviokompanije), ljudi putuju više nego ikad. Djelomično je to zbog promjene mindseta gdje ljudi više ne čekaju „neko bolje sutra“ kada će putovati nego žele iskoristiti svaku priliku koju mogu, a djelomično zbog zamaha društvenih mreža gdje svakodnevno otkrivamo nove destinacije i uviđamo da su putovanja dostupna svima.
I, obzirom na standard hrvatskih građana, je li to postalo dostupno nešto manjem broju ljudi nego je bilo prije?
Iako rast životnog standarda u Hrvatskoj ne prati rast cijena putovanja, činjenica je da putovanja postaju sve važniji segment u životima naših ljudi. Cijena je još uvijek jedan od glavnih faktora u donošenju odluka želimo li posjetiti neku destinaciju ili ne, međutim, i tu se stvari mijenjaju. Ono što nas iznenađuje je da se najskuplji aranžmani prvi rasprodaju. To pokazuje da hrvatski putnici sve više cijene kvalitetu i jedinstvena iskustva.
Sve više ljudi je spremno uložiti u putovanje koje će im pružiti nezaboravno iskustvo, čak i ako to znači odricanje od nekih drugih stvari. Vrijeme je postalo luksuz koji sve više cijenimo. Zato se putnici sve češće odlučuju za brže načine putovanja, poput avionskog prijevoza, čak i ako to znači veći početni trošak. Prioritet je doći do destinacije što prije kako bi se što više vremena moglo provesti u istraživanju i odmoru.