Spektakularni Dubrovnik Fashion Ball u organizaciji lanca frizerskih salona Studio Marcela održat će se u hotelu Rixos Premium Dubrovnik 5. prosinca. Kolekcije svečanih haljina predstavit će čak osam modnih kuća i dizajnera.
Tim povodom razgovarali smo s vlasnicom brenda Xenia-design Ksenijom Vrbanić, čija će haljina biti licitirana na reviji Dubrovnik Fashion Ball za Dom Maslina.
Čime je inspirirana kolekcija koju ćete pokazati na Fashion Ballu u Dubrovniku?
Kolekcija koju ćemo predstaviti dio je aktualne kolekcije za jesen/zimu, s naglaskom na svečane modele. Ovaj segment kolekcije, iako tehnički najzahtjevniji, istovremeno je vizualno najdojmljiviji. Zbog svoje sofisticiranosti i jedinstvenog dizajnerskog izraza, s pravom ga nazivamo couture, jer utjelovljuje vrhunac kreativnog umijeća, ekskluzivnosti i jedinstvenosti.
Koje ćemo sve odjevne komade imati priliku vidjeti na humanitarnoj reviji?
Najviše se tu radi o haljinama, suknjama, topovima i modnim dodacima.
S kojim materijalima najviše volite raditi?
Najviše volim raditi s prirodnim i inovativnim materijalima koji omogućuju slobodu u kreiranju i eksperimentiranju. Prirodni materijali poput pamuka, vune i svile pružaju funkcionalnost i udobnost, dok me tehnologije poput inovativnih recikliranih tekstila i tehničkih tkanina inspiriraju da spojim avangardni dizajn s održivošću. Materijali koji imaju priču ili nose potencijal za transformaciju uvijek su mi posebno zanimljivi – također vrlo je važno i poseban izazov što koristimo materijale koje već imamo, to još jedan korak prema održivosti.
Možete li nam otkriti kako izgleda vaša haljina za koju će se licitirati?
Najbolje da sami dođete i pogledate reviju, ali mogu otkriti da je haljina elegantna, crna i izrađena od transparentnog materijala s apstraktnim uzorkom koji dodaje posebnu teksturu. Dizajn je s visokim ovratnikom i dugim rukavima, koji pružaju luksuzan izgled a struk je naglašen pojasom od istog materijala.
Što je najteži dio posla modnog dizajna i s kojim se preprekama moda susreće danas?
Zadatak svakog dizajniranog proizvoda je da daje rješenja na puno funkcionalnih zahtjeva, a da pri tome zadrži estetiku dizajnera. Uspješan dizajn je onaj koji je tražen, kojeg publika želi i obožava. Svaka nova kolekcija postavlja sve teže zahtjeve zbog prezasićenosti modnog tržišta. Mi smo ponekad kao čarobnjaci koji stvaraju odjevni predmet za različite transformacije. Da bude u trendu, poželjan, da je nosiv za potrebe tijekom dana pa do večeri, da je kvalitetan i da je cjenovno povoljan. Dakle, mnogo zahtjeva.
Što nedostaje na hrvatskoj modnoj sceni?
Ništa. Samo je stvar izbora kojim putem će dizajner krenuti. Izbora je puno, svijet je širok i pruža mogućnosti svima.
Kakva budućnost očekuje modnu industriju? Može li moda biti održiva?
Na obzoru baš nije sjajno zbog prevelike količine sadržaja. Sve je teže zadržati poziciju. Održivost je svima na riječima. Oko te teme ima jako puno lažnih informacija i licemjerja i teško da će prava istina doprijeti do krajnjeg potrošača. Svi vide priliku za profitom pa su u fokusu neke “dobre” priče koje prolaze. Npr. trend oko highstreet brendova koji navode kupce da donose svoju staru odjeću i tako ost kupon s popustom da kupe novo. Ta stara odjeća odlazi u nerazvijene zemlje kao Gana, ne reciklira se, već odlaže na smetlišta i gomila. Oni u svojim kampanjama uveliko pričaju priče o održivosti i zbrinjavanju, a to je samo marketing kako bi naveli “osviještene” kupce na novu kupovinu. Održivost je postalo trend i marketing to dobro iskorištava. XD drži održivost kao osnovnu smjernicu od početka. Nama je održivost briga za zaposlenike, stvaranje optimalnog okruženja za rad, korištenje provjerenih materijala, dizajn bez otpada, suradnja s kooperantima iz bliže okolice, korištenje svih resursa potrebnih za rad iz bliže okoline, itd…
Ima dosta toga što se može o tome pisati, ali ovo ipak prilika da pokažemo kolekciju koja je nastala na tom tragu. Prilika da uz to i olakšamo nekome barem malo svakodnevni život.
Podržite ovaj događaj kupnjom ulaznica za ovu donatorsku modnu večer za Dom Maslina. Ulaznice možete kupiti u salonu Studio Marcela u hotelu Rixos Premium Dubrovnik po cijeni od 50 eura. Sav prihod od prodaje ulaznica, nakon odbitka PDV-a, bit će doniran Domu Maslina kako bismo podržali njihov rad i misiju.