Umjetnička galerija Dubrovnik organizirala je predstavljanje kataloga izložbe Gundulićev san suvremenog hrvatskog kipara Petra Dolića te stručno vodstvo kroz navedenu izložbu u sklopu programa „Subotnja kava u Galeriji“.
Katalog su predstavili ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, Tonko Smokvina, kustosica izložbe lva Körbler te sam umjetnik, Petar Dolić, a zainteresirane su posjetitelje kroz izložbu potom proveli kustosica i umjetnik.
„Subotnja kava u Galeriji“ prepoznatljiv je i izvrsno prihvaćen program Umjetničke galerije Dubrovnik kojom se još više želimo približiti našim sugrađanima i svim posjetiteljima grada Dubrovnika nudeći im drugačiji doživljaj jedne kulturne ustanove.
O umjetniku i njegovu radu, kustosica izložbe lva Körbler u izložbenom katalogu između ostaloga zapisuje:
„Mnogi su hrvatski kipari srednje generacije na tom putu posustali iz različitih razloga, no Petar Dolić danas je pred nama kao izdanak i nastavljač velike tradicije i loze hrvatskih modernih meštara, kojemu se malo što u opusu može osporiti ili dovesti u pitanje. Za Petra Dolića oblikovanje u kamenu, staklu, drvu, bronci ili kaširanom papiru prirodno je poput disanja; to je njegov nepatvoreni, autentični nastavak – ili produžetak – osobnosti i pogleda na svijet. Stoga ne čudi kako je upravo za ovu dubrovačku izložbu u iznimno kratkom vremenu napravio gotovo sve nove radove, u čemu ga je inspirirao Grad i njegova povijest – uz činjenicu kako je Dubrovnik morski grad.
Dok sam promatrala nove skulpture nastale za izložbu u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik, ponovno sam – po ne znam koji put – osvijestila kako je Petru Doliću „kiparenje“ način kako komunicira s okolinom: on zapravo impresionistički gleda svijet, i čim dobije neku sliku, asocijaciju ili metaforu, on ju trenutačno pretvara u materijal koji u tom trenutku smatra idealnim za transformaciju. Velika mu je prednost što iznimno brzo stvara, u dahu, i nema mira dok ne završi jedno djelo. Možda će se kasnije na trenutak vratiti jednoj skulpturi da ju tek malo „usavrši“, ali neće zvučati pretjerano ako ustvrdim kako Dolić naprosto u materijalu „kanalizira“ svoje skulpture.“
Izložba ostaje otvorena do nedjelje, 8. prosinca 2024.
FOTO: Miho Skvrce