6.8 C
Dubrovnik
Nedjelja, 24 studenoga, 2024
NaslovnicaVijestiKruzeri završavaju u rezalištima: jeftinije ih se riješiti, nego ih održavati

Kruzeri završavaju u rezalištima: jeftinije ih se riješiti, nego ih održavati

Ekonomska kriza u turizmu, koju je izazvala pandemija koronavirusa najviše je pogodila tvrtke koje se bave kružnim putovanjima. Nakon što su brojni cruiseri plutali mjesecima oko Kariba, ali i oko drugih odredišta, kompanije su odlučile racionalizirati troškova te se dio njih rješava brodova. U posljednjih mjesec dana pet brodova završilo je u rezalištima. Kriza je natjerala kompanije da u rezalište šalju brodove stare 20 do 25 godina, dok je uobičajeno bilo da brodovi namijenjeni kružnim putovanjima imaju plovni vijek od barem 30 do 40 godina.

Internetom su se proširile “tužne” fotografije brodova Monarcha (Pullmantur) i Sovereigna (Pullmantur), kojima se jučer pridružio i Carnival Fantasy, kako jedan pokraj drugoga na pješčanoj plaži Aliagi u Turskoj čekaju demontažu, a nakon što su u rezalište prethodno poslani i cruiseri Marela Celabrationes (TUI) i Costa Victoria.

Uplovljavanje u rezalište Aliaga u Turskoj

Životni vijek većine brodova za krstarenje je od 30 do 40 godina, ali kad brodovi postanu teret, a oporavak industrije se ne naslućuje, njihov plovidbeni vijek se skraćuje, jer bi u suprotnom postali preveliko financijsko opterećenje kompanijama.

Francesco Ferrari, gradonačelnik grada Piombina u Italiji je 25. lipnja otkrio kako je brod Costa Victoria, izgrađen 1996. stigao na rezanje. Carnival je 10. srpnja izvijestio kako će 13 brodova biti rasprodano.

Tri broda koji na pješčanoj plaži čekaju svoj kraj su: Monarch, izgrađen 1991., koji je plovio pod zastavom kompanije Royal Caribbean International, a od 2013. pripada tvrtki Pullmantur; Sovereign, izgrađen 1988., kada je bio i najveći cruiser na svijetu također u vlasništvu Royal Caribbeana, a od 2008. Pullmantura te  Carnival Fantasy, izgrađen 1990. kao vodeći brod u Carnivalovoj klasi osam brodova, koji su zaplovili morima od 1990. do 1998. i postali najveća skupina putničkih brodova izgrađenih po istim specifikacijama.

Carnival će se prema zasad dostupnim najavama riješiti prodajom ili slanjem u rezalište i drugih brodova i to: Carnival Fascination (1994-2020), Carnival Imagination (1995-2020), Carnival Inspiration (1996-2020)

Plovidbu će napustiti i Horizon (1990-2020), koji je bio vlasništvo Celebrity Cruisesa, a od 2017. Pullmantura, te, čini se i Oceania P&O Cruises koji je izgrađena 2000.

Krstarenje će, prognoziraju stručnjaci u 2021., ponovno početi, ali će se sasvim sigurno razlikovati od predpandemijskog, posebno kad je riječ o zdravstvenim pregledima, sanitarnim postupcima, načinu usluživanja u restoranima, kao i zabavnim sadržajima, ali i broju putnika i posade.

U dubrovačkoj luci do daljnjega je usidren TUI-jev brod Marella Discovery, koji zasad planira putovati u 2021. po uobičajenim rutama, a za sutra u petak 31. srpnja, najavljen je dolazak prvog ovogodišnjeg broda. Riječ je o manjem brodu „Le Champlain“, kapaciteta 174 putnika, koji bi trebali sletjeti u Zračnu luku Dubrovnik te ploviti hrvatskim Jadranom.

Podsjetimo, u hrvatskim lukama i dalje su na snazi epidemiološke mjere, koje zabranjuju dolazak velikih brodova sa više od 200 putnika.

VIDEO i FOTO: Čitatelj

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE