Novoizabrana hrvatska vlada obnovila je planove za potencijalno spajanje Croatia Airlinesa i nekoliko državnih zračnih luka u holding nakon što je pandemija coronavirusa zaustavila proces privatizacije nacionalnog avioprijevoznika – donosi specijalizirana stranica za zrakoplovne teme, ex-yu aviation news.
Stari-novi ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da će do kraja godine biti predloženo “rješenje” za Croatia Airlines.
– Ono što je u ovom trenutku najvažnije i što nas trenutno najviše brine jest Croatia Airlines i kako stabilizirati tvrtku koja se već “borila” za opstanak, a sada je još gora situacija zbog korone. Zajedno s Ministarstvom financija pripremamo opsežan i sveobuhvatan proces – kazao je ministar za spomenuti medij i dodao kako Croatia Airlines ne može dugoročno preživjeti u svom sadašnjem obliku.
– To je bilo jasno i prije corone, pa smo započeli potragu za strateškim partnerom. Taj je proces zaustavljen zbog pandemije. Sada je očito da ćemo morati restrukturirati cijeli zrakoplovni sektor u zemlji, ne samo Croatia Airlines, već i zračne luke. Moramo smisliti model koji će biti održiv i u skladu sa smjernicama Europske komisije. Vjerujem da ćemo u rujnu ili listopadu predložiti konkretna rješenja koja imaju za cilj zaštititi i Croatia Airlines i cjelokupnu zrakoplovnu industriju koja je teško pogođena. Država mora ponuditi konačno rješenje. Razmišljamo možda o spajanju nekih zračnih luka s Croatia Airlinesom, ali vidjet ćemo koji.
Ministar je napomenuo da država neće napustiti Croatia Airlines.
– Nećemo odustati od nacionalnog prijevoznika. Tražimo najbolje moguće rješenje kako bismo ga stabilizirali – rekao je Butković.
Hrvatska će dobiti 22 milijarde eura iz fonda za prevladavanje krize nastale usljed covid pandemije u Europskoj uniji, koji će mu biti dostupan sljedeće godine.
Krajem 2019. hrvatska Vlada razmotrila je formiranje holdinga koji bi se sastojao od nacionalnog prijevoznika i šest državnih zračnih luka, a sve s namjerom da se dokapitalizira Croatia Airlines. Formiranje holdinga pomoglo bi u namjeri da hrvatska Vlada održi učinkovitu kontrolu nad zračnom linijom i zračnim lukama. Prijedlog je tada kritiziralo nekoliko zračnih luka, uključujući Split i Dubrovnik, koje su u zemlji najprofitabilnije – može se pročitati na specijaliziranoj ex-yu aviation stranici.