Nekad turistički div iz Dubrovnika, Putnička
agencija Atlas, otpušta 132 djelatnika, a slijedom restrukturiranja povodom
koronakrize, koja je utjecala na poslovanje. Iz Atlasa kažu kako će u ovoj
godini nastaviti raditi u znatno smanjenom opsegu poslovanja, no zadržat će
poslovnice u Splitu i Dubrovniku, kao i središnjicu u Zagrebu. Dolores Lujić
područna povjerenica Sindikata turizma i usluga Hrvatske kaže: „Za naš grad, Atlas je
davno izgubljen, a ne sad kad je preostalih 10-ak radnika dobilo otkaze“.
Na naš upit iz tvrtke Atlas plus d.o.o. odgovaraju kako su pokrenuli opsežan proces optimizacije poslovanja i restrukturiranja zbog okolnosti izazvanih pandemijom korona virusom u kojima se našla turistička industrija.
-Kako se globalno i lokalno oporavak turističke industrije ne očekuje prije 2021. godine, Atlas će u ovoj godini nastaviti raditi u znatno smanjenom opsegu poslovanja, pri čemu će svakako realizirati sve već ugovorene i prodane aranžmane. U okviru procesa restrukturiranja i optimizacije poslovanja, a u dogovoru sa sindikatima i Radničkim vijećem Atlas plusa i uz poštivanje svih ugovorenih i zakonskih obveza, provodi se i program zbrinjavanja zaposlenih. Programom je obuhvaćeno 132 zaposlenika Atlas plusa, kojima će biti ispoštovana sva prava i koji će po raskidu ugovora dobiti otpremnine, odgovorili su nam iz Atlasa.
Činjenica je da Atlas dugi niz godina nije uspio pronaći održivi poslovni model te je ovo prilika za dubinske promjene koncepta. Uz to, uslijed vanjskog udara, na tržištu se događaju tektonske promjene koje će promijeniti krvnu sliku cijele industrije. Žao mi je što restrukturiranje uključuje i otkaze ugovora o radu većem dijelu naših zaposlenika, no o njima brinemo najbolje što je u ovim okolnostima uopće moguće. Također, poštivat ćemo sve već preuzete obveze prema gostima i partnerima. Mi jednostavno moramo uvesti novi poslovni model kako bi se Atlas od iduće godine mogao fokusirati se na ono što i dalje možemo i želimo raditi najbolje – a to su Atlasovi dugogodišnji strateški produkti „Krstarenja Jadranom”, „Ture i grupe“ s garantiranim polascima” te segment „Shorexa”, rekao je Lovorko Mamić, predsjednik Uprave Atlasa plus d.o.o.
Dolores Lujić, područna predstavnica STZH-a u Dubrovniku tvrdi kako je Atlas za Grad izgubljen prije 10-ak godina, kad je sjedište prebačeno je u Zagreb.
U našem gradu je ostao neznatan broj radnika, njih možda 20-ak. Atlas je tada odlukom nove Uprave prestao biti član Hrvatske udruge putničkih agencija s kojom Sindikat turizma i usluga Hrvatske ima potpisan Nacionalni kolektivni ugovor za putničke agencije, koji se primjenjuje na sve radnike zaposlene u putničkim agencijama, čiji su poslodavci članovi te udruge. Radnici Atlasa ostali su pokriveni kućnim kolektivnim ugovorom, koji je istekao u vrijeme pandemije.
Lujić napominje kako je sjedište Atlasa u Zagrebu.
Radnici koji su sad dobili otkaze, a to se uglavnom odnosi na radnike u Zagrebu
ostali su na pravima koja im daje Zakon o radu. Većina radnika u Dubrovniku otpuštena
je prije 10-ak godina, ali u ono doba pod puno povoljnijim uvjetima, tj. većim
otpremninama i duljim otkaznim rokovima budući su se primjenjivali i kućni i
nacionalni kolektivni ugovor. Za naš grad, Atlas je davno izgubljen, a ne sad
kad je preostalih 10-ak radnika dobilo otkaze. Ukoliko bilo koji poslodavac
odluči otpustiti radnike uslijed uvjeta na tržištu, nedostatka posla ili
smanjenog obima posla, ni Vlada ni sindikati ne mogu ništa napraviti jer nitko
ne može prisiliti poslodavca da se nastavi baviti djelatnošću koja mu ili ne
donosi profit, ili stvara gubitke. Ono što Sindikat predviđa za takve situacije
je uključeno u kolektivne ugovore kao što su otpremnine i otkazni rokovi.