Roditelji iz Postranja odaslali su putem medija otvoreno pismo nadležnima, a zbog kako navode, neadekvatne povezanosti Postranja Libertasovim linijama. Kao najveći problem naveli su ukidanje linije 23 koja je u 12 i 45 prometovala direktno iz Postranja, a kojom su brojni školarci odlaze na nastavu u popodnevnoj smjeni. “Kružni minibus do povezanijih mjesta trebao bi biti frekventniji, školska linija hitno vraćena, a linija povezivanja Postranja direktno s Dubrovnikom – bolja”, smatraju roditelji Postranja.
Njihovo pismo u nastavku prenosimo u cijelosti.
“Režim linije 23 vraća se na staro čim se za to steknu uvjeti, zaključak je to sastanka načelnika Nardellija i direktora Libertasa Mekišića u vezi autobusne linije koja prometuje kroz Postranje. Najvećim problemom čini se linija koja je u 12 i 45 prometovala direktno iz Postranja prema Dubrovniku, takozvana ‘školska popodnevna’.
Na sastanku je linija dobila epitet ‘tekućeg problema’, a kao glavni argument rješenju problema navedena je modificirana linija 23A koja putnike iz Postranja vozi do državne ceste D8 ‘nakon čega isti presjedaju u jednu od mnogobrojnih linija koje u to vrijeme prometuju prema Dubrovniku‘ navode na kraju sastanka.
Upravo ovaj argument bio je razlog sastanka roditelja Postranja koji IZRIČITO ODBIJAJU prihvatiti navodnu potvrdu kako unatoč nešto manjem komforu, svi putnici stižu na svoje aktivnosti, prvenstveno misleći na školsku nastavu u popodnevnoj smjeni – što je apsolutna neistina koju će roditelji Postranja potvrditi iz prve ruke.
Idemo redom…
Upravo je ta spojna linija prema ‘civilizaciji’ potpuno neadekvatna i njome se zapravo malo tko može i spojiti s Postranjem (u bilo kojem smjeru) jer je i vremenski i linijski nepovezana. Linija 23A trebala bi puno češće prometovati kroz samo Postranje, držeći se svoje prvotne rute preko Brgata, kroz niz postranjskih mjesta na Brašinu, Popolicu i prema civilizaciji uopće. Ona je u ovom trenutku nedostatna.
Iako je upravo ‘školska popodnevna’ bila okidač za ljutnju roditelja problem povezanost Postranja, mjesta u kojem živi sve više i više stanovnika, puno je veći. Od žrtvovanja izvanškolskih aktivnosti – jer roditelji, koliko god htjeli učiniti najbolje za svoje dijete – nisu i ne mogu biti 24/7 ‘taksisti i šoferi’ zbog manjka linija, a nauštrb demografskog porasta u mjestima koje je i vlastita Općina zaboravila (kamoli Libertas).
Također, djeca zbog presjedanja kad je popodnevna smjena moraju bar 30 minuta krenut ranije iz doma … Kako bi pohvatali sve autobuse!
Zaključak roditeljskog sastanka, održanog ovog četvrtka, jest kako se na Postranje premalo misli, a samim time i previše mu se oduzima. Brojni su problemi ovog raja na zemlji – od komunalnih problema pa do manjka sadržaja (igrališta, kulturnih sadržaja, sporta i slično) ali ovoga puta zadržat ćemo se samo na liniji, odnosno linijama kojima smo se vratili trideset godina unatrag. Pa i tad su bile bolje povezane!
Razumni prijedlozi roditelja
Ono što roditelji Postranja predlažu jest za početka hitno i bolje povezan mini-bus koji bi išao do Srebrenog gdje će djeca hvatati frekventnije linije.
Također nužno je da se autobus za Postranje vrati subotom – jer djeca imaju praksu, treninge, roditelji rade. Je li se vikendom Postranje ‘gasi’ što se tiče Javnog gradskog prijevoznika?
Ukratko, kružni minibus do povezanijih mjesta trebao bi biti frekventniji, školska linija hitno vraćena, a linija povezivanja Postranja direktno s Dubrovnikom – bolja.
Svi plaćamo poreze i prireze, a većina ljudi koja radi i koristi autobus ujedno radi u gradu, djeca imaju i predsate, a izvannastavnih aktivnosti se odriču nauštrb svog razvoja, sve zbog izuzetno loše povezanosti. Tražimo ono što nam je uzeto!
Ako linije nisu ukinute, već u mirovanju, molimo da nam pojasnite što vozač autobusa 23A radi do 23 sata, ako je zadnja linija iz grada u 20:20 – argumentirajte ovo – vozač čeka na Mišićima da se prebace putnici s Mljekare, dok se djeca Postranja – njih malo što je ostalo na treninzima – nemaju čime vratiti doma.
Ako niste znali, nije da samo stojimo u Postranju i ne mičemo se, već prvenstveno idemo ili u školu ili na posao u Dubrovnik, uz već navedene izvanškolske aktivnosti.
‘Školska popodnevna’ okidač, ali…
Prvi naš glas čuo se radi ‘školske popodnevne’, ali nakon sastanka Libertasa i Općine koji nije donio ništa osim čekanja adekvatnih uvjeta – vrijeme je da ponovno reorganizirate linije koje tako predugo čekamo i krenete u smjeru razvoja ovog važnog dijela Župe dubrovačke koji se dugo zaobilazi i stavlja sa strane.
A da naše riječi ne bi bile tek one ‘ljutih roditelja’ ili ‘onih kojima se ne da vozati vlastitu djecu’, donosimo vam za kraju i malo statistike!
U Postranju živi skoro tri razreda srednjoškolaca
Prema popisu stanovništva, u Postranju živi oko 722 stanovnika. Popis je iz 2021. ali vjerujemo da se nije puno mijenjao, ako nije čak i više ljudi trenutno tu!
Ako uzmemo tadašnje podatke o dobi i stavimo ih u današnje vrijeme, može se neznatno razlikovati, ali koliko znamo(o), nema tu puno odseljavanja/doseljavanja.
Znači, djece u dobi od 15 do 19 godina, a to su uglavnom srednjoškolci, ima oko 57, što je priličan broj – ili da pojednostavimo – skoro tri razreda. O osnovnoškolcima koji također imaju izvannastavne aktivnosti također možemo reći dvije riječi… Bit će prilike.
Stotinu je stanovnika u dobi od 65 do 90, recimo oni koji ne rade.
Dakle, ako izuzmemo manju djecu i onu koju pohađaju područnu i osnovnu školu mi u Postranju sigurno imamo 500 ljudi koji idu u srednju školu i rade, u Gradu, a povezanost je – koliko ćemo još to puta napisati – nikakva.
Za kraj, nadležnima predlažemo da se provozate s nama, ako nam pobjegne bus, doći će drugi… Sutradan! “, poručuju roditelji iz Postranja.
FOTO: Ilustracija