13.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 30 prosinca, 2024
NaslovnicaVijestiViktor Šober: Na kraju kalendarske godine očekujemo rekordne rezultate koji će nadmašiti...

Viktor Šober: Na kraju kalendarske godine očekujemo rekordne rezultate koji će nadmašiti i 2019.

Zračna luka Ruđer Bošković ove godine bilježi veliki porast prometa, a krajem kalendarske godine očekuje se i rekordan rezultat. O letovima u zimskom periodu, predstojećoj liberalizaciji tržišta zemaljskih usluga te izgradnji novog terminala, razgovarali smo s direktorom Zračne luke Viktorom Šoberom.

Kakvi su rezultati u odnosu na lani i na 2019. , a kakve rezultate očekujete na kraju kalendarske godine?

Na kraju kalendarske godine očekujemo rekordne rezultate koji će nadmašiti i 2019. godinu. Već u predsezoni je ostvaren značajan rast i to u travnju s 33 posto te svibnju s 31 posto u odnosu na isti period prošle godine. Prema podacima od ove godine, od 1. siječnja 2024. do 25. rujna 2024. Zračna luka Ruđer Bošković ostvarila je rast od 21,4 posto u odnosu na isti period od prošle godine. Ako ovo razdoblje usporedimo s 2019. imamo rast od 2,56 posto. Dosadašnji rezultati su u skladu s očekivanja i planovima zračne luke.

Svi znamo da je ugovor s Ryanairom jedan od glavnih generatora rasta prometa, no mogli su se u javnom prostoru čuti komentari kako s tim letovima dolaze gosti manje platežne moći. Kako to komentirate?

Prije svega, trebamo biti svjesni kako su gosti koji dolaze s Ryanairom uvelike utjecali na popunjenost kapaciteta, primarno u predsezoni. Puno je putnika koji žele manje izdvojiti na kartu, a više na sadržaj u destinaciji, tako da izbor prijevoznika s kojim putuju nije pokazatelj kupovne moći putnika. Također, istaknuo bih kako taj isti Ryanair pruža mogućnost domaćim ljudima da tijekom cijele godine iz Dubrovnika lete u brojen atraktivne destinacije.

Kakve je rezultate u ovoj sezoni ostvarila poslovna aviacija?

Poslovna avijacija bilježi vrlo slične rezultate onima od prethodne godine. U prvih 8 mjeseci ostvaren je rast broj putnika od 2.67 posto te pad broja operacija zrakoplova od 4.03 posto. Zadovoljni smo ovim segmentom poslovanja s obzirom na to da ove brojke primarno ovise o interesu vlasnika tih zrakoplova, o njihovim poslovnim obavezama, a kod nas su često vezana uz dolaske na jahte. 

Slijedi nam uskoro „dubrovačka zima“. Ove godine ona bi trebala, barem prema najavama biti „turistička“. Koje sve linije će na Čilipe redovito slijetati i tijekom zimskih mjeseci?

Mi smo predstavili zimski plan letenja koji je bogatiji nego ikad. Do kraja studenog povezani smo s Madridom, Dublinom, Londonom i Manchesterom, a cijelu zimu imamo prijevoznike koji nas povezuju s Londonom, Bečom, Bruxellesom, Varšavom, Istanbulom, Barcelonom te Frankfurtom.

Kakva je popunjenost tih letova?

Ne raspolažemo podatcima o popunjenosti letova, ali su nam partneri, zrakoplovni prijevoznici, istaknuli zadovoljstvo oko prodaje za sada.

Dubrovački turizam uvelike ovisi o Zračnoj luci i putnicima koji nam stižu u Čilipe. Ove godine, čini se, da će ih biti tijekom cijele zime, no smatrate li da je dubrovačka zimska ponuda dovoljna da bismo imali cjelogodišnji turizam?

Kako smo već spomenuli, mi smo omogućili značajan broj letova za zimu. Potreba je prepoznata i radi se na tome da se omogući i još bolja zimska ponuda. Imamo dobru koordinaciju s dionicima, svi ulažu puno truda tako da vjerujemo kako ćemo imati pomake ove zime.

Jeste li možda od predstavnika aviokompanija dobili neke komentare na dubrovačku turističku ponudu?

Najviše komentara dobili smo upravo na sadržaj u zimskom periodu kojeg je potrebno mijenjati kako bi linije koje uvodimo imale smisla.

Ima li dubrovačka zračna luka problem s radnom snagom?

Radna snaga je izazov koji je prisutan u cijeloj zajednici, no istaknuli bi kako smo se ove godine dosta dobro nosimo s tim. Zapošljavamo većinom domaće ljude iz Konavala, Dubrovnika i okolice i do sada smo zaposlili tek četrdesetak ljudi koji nisu s ovog područja. Kontinuirano se trudimo privući nove zaposlenike, pružiti im dobre uvjete, osigurati nagrade – biti uistinu atraktivan poslodavac. Segment ljudstva nam je tako uvijek u fokusu, a u narednom razdoblju planiramo još aktivnije i ranije krenuti s natječajima za radna mjesta.   

Uskoro Vam slijedi i liberalizacija tržišta zemaljskih usluga. Kako se Zračna luka Ruđer Bošković priprema za taj proces?

Za liberalizaciju tržišta u zemaljskim uslugama pripremamo se već duže vrijeme.

Provedene su interne strukturalne i organizacijske mjere kako bi se što bolje prilagodili i uskladili s tržišnim uvjetima. Poseban naglasak je stavljen na organizaciju rada sukladno standardima rada zrakoplovnih prijevoznika.

Do sada smo imali neka izuzeća zbog postojećih projekata i samim tim imali povoljnu poziciju jer smo sami pružali zemaljske usluge, odnosno opsluživanje zrakoplova i putnički dio te otprema i prihvat putnika. Sada će, uz nas, biti još jedan pružatelj usluga i svaka kompanija bira s kim želi raditi.

Na nama je da se prilagodimo direktivi i ponudimo uistinu kvalitetnu uslugu te tako budemo konkurentni i zadržimo što veći dio tržišta.

U planu su i novi radovi na infrastrukturi odnosno izgradnja novog terminala. Koji su razlozi tome?

S obzirom na naše planove s brojem putnika imamo velike potrebe. Trenutni koncept prostora teže podnosi četiri, pet mjeseci kada imamo puno više putnika nego u ostatku godine. Uz to, sve je više putnika koji nam dolaze iz „non Schengen“ zone pa nam postojeći terminal postaje premali. U skladu s okolnostima potrebni su nam radovi na infrastrukturi.

Kad bi trebali početi radovi i kako će se oni financirati?

U tijeku je izrada Master Plana za period 2025 – 2045, te je jedan od ključnih projekata razvoj putničkog terminala. Nakon izrade Master Plana bit će definirani detalji oko financiranja i daljnjih projekata.

Kakve su najave za novu sezonu 2025.?

Uz destinacije koje imamo u zimskom redu letenja, naglasili bismo kako letovi u predsezoni, koji ove godine završavaju s krajem studenog, u 2025. počinju već u ožujku. Očekujemo da će Ryanair nastaviti bazne operacija kao i direktne letove United Airlinesa prema SAD-u.

Već dulje vrijeme intenzivno radimo na dodatnim destinacijama i pripremi nadolazeće ljetne sezone, a objavili smo prvu novu liniju Ryanaira za ljetnu sezonu 2025. Riječ je o povezanosti Dubrovnika s Gothenburgom.

I u idućoj sezoni očekujemo trend rasta prometa, a više informacija oko novih destinacija i detaljnije planove ćemo objaviti pred kraj godine, kada se završe pregovori s prijevoznicima.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

NJORGANJE