11.8 C
Dubrovnik
Četvrtak, 21 studenoga, 2024
NaslovnicaistaknutoAKTIVNOSTI GRADA Odbijena tužba o poništavanju lokacijske dozvole za cestu na Nuncijati,...

AKTIVNOSTI GRADA Odbijena tužba o poništavanju lokacijske dozvole za cestu na Nuncijati, pokreću se zborovi građana, uskoro potpisivanje ugovora za spomen obilježje za djecu poginulu u Domovinskom ratu

Nastavljena suradnja Grada Dubrovnika s Udrugom civilnih stradalnika u projektu spomen obilježja za djecu poginulu u Domovinskom ratu

Nakon odabira idejnog rješenja spomen obilježja za djecu poginulu u Domovinskom ratu u Dubrovniku, a koje je, uz izložbu svih natječajnih radova, predstavljeno uz Dan dubrovačkih branitelja, nastavlja se uska komunikacija i suradnja s roditeljima stradale djece okupljenima u Udrugu civilnih stradalnika Domovinskog rata Dubrovačko-neretvanske županije.

Tako je pročelnica Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima Grada Dubrovnika Paula Pikunić Vugdelija sa suradnicima danas održala sastanak s predstavnicima navedene udruge i projektantima – Hrvojem Bilandžićem i Daliborom Stošićem.

Pritom  je udrugu izvijestila o tijeku projekta kazavši kako se uskoro očekuje potpisivanje ugovora za izradu glavnog projekta te da se prva faza – spomen obilježje treba izraditi u roku od 90 dana od potpisa ugovora . Temeljem izrađene projektne dokumentacije ishodit će se građevinska dozvola te zatim krenuti u javnu nabavu za izvođenje radova i skulpture. Samo projektno rješenje danas je odobreno od roditelja stradale djece, predstavnika udruge, te se može nastaviti s daljnjom razradom u glavni projekt.

Podsjetimo, za budući javni gradski park sa Spomen obilježjem za djecu poginulu u Domovinskom ratu u Dubrovniku odabrano je rješenje akademskog kipara Dalibora Stošića i dizajnera i arhitekta Hrvoja Bilandžića. Rješenje je odabrano na temelju javnog likovnog i arhitektonsko-urbanističkog-krajobraznog natječaja koji su proveli Grad Dubrovnik i Udruženje hrvatskih arhitekata (UHA).

U čitav proces, od samog početka i odabira lokacije, pa do sudjelovanja u Ocjenjivačkom sudu za odabir idejnog rješenja uključeni su roditelji stradale djece okupljeni u Udrugu civilnih stradalnika Domovinskog rata.

Riješeno 68 posto pristiglih prijava na Dubrovačko oko tijekom siječnja i veljače

Tijekom siječnja i veljače pristiglo je ukupno 217 prijava na Dubrovačko oko,  interaktivni alat Grada Dubrovnika za komunikaciju s građanima kojim je olakšano rješavanje manjih komunalnih problema. Od 186 prijava koju su u nadležnosti Grada Dubrovnika, do danas je riješeno ukupno 126 prijava (68%), dok su preostale 62 prijave u postupku rješavanja. Na platformu je pristiglo i dodatnih 30 prijava izvan nadležnosti Grada Dubrovnika koje su dalje proslijeđene nadležnima.

Vrijedi istaknuti da je 9 prijava koje su se odnosile na postavljanje nove rasvjete, klupa, stupića i rukohvata proslijeđene su gradskim kotarima na uvid. Naime, predmetni zahtjevi moraju se tražiti preko gradskog kotara, a oni će dalje, ovisno o prioritetima, uputiti zahtjev nadležnom Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu. Dodatnih 28 prijava nije objavljeno jer se radilo o ponovljenim ili novim prijavama koje ukazuju na isti problem, dok je 1 prijava odbijena zbog nejasne lokacije, stoga se pozivaju građani da u svojim prijavama što preciznije opišu lokaciju ili napišu točnu adresu kako bi se u najkraćem roku moglo pristupiti rješavanju problema.

Građani su najviše prijavljivali kvarove javne rasvjete (20) i kršenje komunalnog reda (18),  dok se manji broj prijava odnosio na sanaciju prometnih površina (13),  neuredan okoliš (10), čistoću javnih površina (9), te kontejnere/kante (7). Osim toga, trenutno je obrađena i 31 prijava od prošle godine koje su zahtijevale dulji vremenski rok za rješavanje.

Na platformu je pristiglo ukupno 16 prijava nepropisnog parkiranja, no građani se ponovno pozivaju da za ovu vrstu prijava kontaktiraju kontaktiraju direktno prometno redarstvo na broj 099 882 730 ili Postaju prometne policije Dubrovnik na broj 020/443 666, kako bi se u najkraćem roku pristupilo rješavanju problema. Naime, sukladno Prekršajnom zakonu, da bi se mogao pokrenuti prekršajni postupak, uz sve podatke o počinitelju prekršaja, ovlašteni tužitelj je dužan utvrditi točno vrijeme i mjesto počinjenja prekršaja. Bez izlaska na mjesto počinjenja prekršaja, prometni redar ove podatke ne može utvrditi na osnovu dostavljene fotografije građanina. Da bi se takva fotografija mogla koristiti kao dokaz u prekršajnom postupku, bilo bi potrebno dokazati da je pribavljena na zakonit način, točno vrijeme kada je nastala, te posebno, u sadašnje vrijeme napredne informatičke tehnologije, da li se radi o originalnoj fotografiji.  

Podsjetimo, interaktivni alat Grada Dubrovnika za komunikaciju s građanima koji je pokrenut 2016. godine. Kako bi omogućio što neposredniji kontakt i lakše rješavanje manjih komunalnih pitanja Grad je, uz Dubrovačko oko, formirao i Pododsjek za hitne intervencije, s novim komunikacijskim kanalima, što omogućuje brži protok informacija i bržu realizaciju sitnih popravaka.

Odbijena tužba o poništavanju lokacijske dozvole za cestu na Nuncijati

Upravni sud u Splitu odbio je tužbu M.B. kojom je tužiteljica tražila poništavanje lokacijske dozvole za cestu na Nuncijati koja vodi do braniteljskog naselja i rješenja nadležnog Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine RH.

Naime, Grad Dubrovnik je 19. travnja 2023. ishodio je lokacijsku dozvolu za gradnju spojne ceste do naselja Nuncijata, čime je ispunjen još jedan korak nužan za realizaciju projekta braniteljskog naselja na Nuncijati. Spojna prometnica protezat će se od naselja Nuncijata do državne ceste D8 u ukupnoj duljini od 568 metara. Tužiteljica u svojoj tužbi navodi kako projekt buduće prometnice zadire u njezinu nekretninu.

„Čak i da se radi o poljoprivrednom zemljištu, o čemu tužiteljica nije dostavila nijedan dokaz, ta okolnost ne bi utjecala na rješenje upravne stvari, jer je izgradnja predmetne prometnice od javnog interesa planirana GUP-om.“, navodi se u presudi od 19. veljače 2024. kojom je potvrđena ispravnost postupanja Grada Dubrovnika u postupku izdavanja lokacijske dozvole.

Protiv navedene presude tužiteljica može izjaviti žalbu u roku od 15 dana, a istekom tog roka lokacijska dozvola postaje pravomoćna te gradska uprava nastavlja s realizacijom projekta i to izvlaštenjem zemljišta što je preduvjet za izdavanje građevinske dozvole. Svi vlasnici zemljišta bit će u postupku izvlaštenja i obeštećeni sukladno stvarnoj vrijednosti nekretnine.

Podsjetimo, u 2023. godini okončan je postupak dodjele zemljišta braniteljima koji su prethodno to pravo stekli, a sukladno odlukama Gradskog vijeća Grada Dubrovnika i sukladno pravu na stambeno zbrinjavanje izdanom od strane Ministarstva branitelja Republike Hrvatske.

Gradska uprava u suradnji s gradskim kotarima pokreće zborove građana

U namjeri što značajnijeg uključivanja građana, kao i s ciljem dobivanja izravnih informacija od strane građana o dnevnim problemima s kojima se susreću,  gradska uprava, u suradnji i koordinaciji s gradskim kotarima, organizira zborove građana.

Prvi u nizu, zbor građana Gradskog kotara Ploče iza Grada održat će se u subotu 9. ožujka 2024. s početkom u 18:00 sati u zadnjoj lađi u Lazaretima (Art radionica Lazareti), a već sljedeću subotu, 16. ožujka, uslijedit će zbor građana Gradskog kotara Grad. Odmah nakon toga uslijedit će zborovi građana i na ostalim područjima grada Dubrovnika.

Zborovima građana nazočit će svi pročelnici upravnih tijela Grada Dubrovnika kao i direktori gradskih komunalnih društava, a na zbor građana GK Grad bit će pozvani i dodatni sudionici poput predstavnika ugostitelja i drugih gospodarskih dionika koji djeluju na području povijesne jezgre.

Grad Dubrovnik poziva sve građane da se odazovu i aktivno sudjeluju u radu zborova.

O terminima i ostalim detaljima održavanja idućih zborova građana, javnost će biti pravodobno obaviještena.

Uređuje se lapadska Ulica Ludmila Rogovskog

Započeli su radovi na sanaciji kolnika u Ulici Ludmila Rogovskog koja povezuje ulicu Žrtava s Dakse s Ulicom Petra Zoranića.

Navedena investicija izvodi se kao dio programa pojačanog održavanja prometnica i javnih površina, a uključuje uklanjanje postojeće betonske podloge te radove uređenja i asfaltiranja kolnika dužine 110 metara.

Radove vrijedne 37.455,88 eura s PDV-om izvodi tvrtka Dubrovnik ceste s ugovorenim rokom izvođenja od 15 kalendarskih dana.  

Neboderko na prijedlog građana vozi do nebodera u Gružu

Neboderko“, nova linija u gradskom prijevozu koja, na prijedlog građana, nebodere u Gružu povezuju s poslovnim centrom grada, počela je prometovati u ponedjeljak.

Projektom „Neboderko“ povećana je autobusna povezanost dijela Gruža, a isti je realiziran u sklopu prošlogodišnjeg ciklusa participativnog budžetiranja u suradnji Grada Dubrovnika, Gradskog kotara Gruž i javnog prijevoznika Libertas Dubrovnik. Kako bi se stanovnicima nebodera u Gružu omogućila bolja povezanost s poslovnim centrom grada prijevoz se obavlja sljedećom trasom: Robna kuća Srđ – Kružni tok- Ulica Andrije Hebranga- Ulica generala Janka Bobetka-Od Gaja 70.

Linija trenutno prometuje prema probnom režimu, dok će prijedloge i sugestije građana korisnika navedene usluge Libertas Dubrovnik primati pozivom na 020 441 – 334 ili putem elektroničke pošte libertas@libertasdubrovnik.com.

Vozni red: https://www.libertasdubrovnik.hr/novosti/529/novosti-u-gradskom-prijevozu-od-ponedjeljka-starta-neboderko

Podsjetimo, prije pokretanja ovog projekta, Grad Dubrovnik proveo je radove sanacije asfalta dijela ceste ulice Od Gaja ukupne površine 3000 metara četvornih i to na potezu od križanja s Ulicom generala Janka Bobetka do križanja s Ulicom padre Perice, a kojom je Grad Dubrovnik osigurao lakše i sigurnije kretanje do nebodera u Gružu.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE