Nakon uspješne suradnje na Pelješkom mostu sprema se još jedna suradnja s Kinezima, i to na projektiranju dionice autoceste od Pelješkog mosta do Dubrovnika. Je li ova toliko obećavana autocesta zaista blizu realizacije, provjerila je reporterka Dnevnika Nove TV Paula Klaić Saulačić.
Autocestu od Pelješkog mosta do Dubrovnika projektirat će zajednica ponuditelja koju čine dvije hrvatske i jedna kineska tvrtka. Rok za žalbe istječe četvrtog ožujka. Odabrani su i jer su ponudili najnižu cijenu izrade projektne dokumentacije, više od dva milijuna eura nižu od procijenjenih 9 milijuna eura. Ovo je još jedan korak prema realizaciji toliko čekane autoceste.
Ta dionica bit će najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj. Vrijednost je procijenjena na 380 milijuna eura i novac je, tvrde iz Vlade, osiguran.
“Duga je 28 kilometara, od toga su 19 kilometara vijadukti i tuneli, zato je ta procijenjena vrijednost tako visoka u odnosu na kilometar prosječne izgradnje autoceste u Hrvatskoj”, objašnjava državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić.
Trasa je to o kojoj građani juga slušaju dva desetljeća, obećavana gotovo kao Pelješki most. Prije 15 godina radove je na Osojniku otvorio Sanader, a s njim su bili i Bačić i Dobroslavić.
“Danas ipak imamo neku korist od tog otvaranja, nismo morali ponovno raditi lokacijsku dozvolu. Sada imamo veliku razliku jer imamo vladu koja je osigurala sredstva”, kaže dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić.
“Naš plan dovršetka autoceste je od Rudina do Osojnika na kraju 2028. godine, da bismo to stigli kraj ove i početak iduće bi trebali krenuti radovi”, rekao je ministar graditeljstva i prostornog uređenja Branko Bačić.
Priprema za trasu od Metkovića do Pelješkog mosta trebala bi biti gotova u roku od tri godine, a potpuno spajanje juga na autocestu do 2030. godine.