Upravo je na inicijativu tadašnjeg vijećnika Mosta u Gradskom vijeću, a po prijedlogu koji je pripremio i sastavio stručni tim dubrovačkog Mosta, Gradsko vijeće Grada Dubrovnika 25. veljače 2021. jednoglasno donijelo “Deklaraciju protiv projekta izgradnje dijela brze ceste Osojnik – Zračna luka Čilipi koji bi trebao prolaziti kroz područje značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i preko izvora rijeke Omble” – piše u priopćenju Gradskog koordinacijskog tima MOST-a Dubrovnik.
Ovih dana od strane medija javno je objavljeno da su vladajući odustali od procjene utjecaja na okoliš tzv. brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Čilipi, koja je izazvala veliko nezadovoljstvo stanovnika Rijeke dubrovačke, Župe dubrovačke i općenito građana Dubrovnika, iako je odluka o tome donesena još prije mjesec i pol dana, točno 22. prosinca 2023..
Time je dobivena važna bitka za zaštitu Rijeke dubrovačke od nakaradnog projekta izgradnje tzv. brze ceste sjevernim padinama Rijeke dubrovačke, ali ne još i “rat” za dugotrajniju zaštitu značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i izvora rijeke Omble.
Ova je važna pobjeda izvojevana prvenstveno zahvaljujući velikim naporima i zalaganjima Vijeća Gradskog kotara Komolac i njihovim vrijednim aktivistima i podržavateljima koji su za zaštitu Rijeke dubrovačke i izvora rijeke Omble, te za zaštitu Župe dubrovačke, uspjeli zainteresirati i animirati veliki broj stanovnika Rijeke dubrovačke, grada Dubrovnika i općine Župa dubrovačka, političke stranke, političare i ekološke aktiviste s područja grada Dubrovnika i općine Župa dubrovačka, i to bez obzira na njihovu stranačku ili ideološku opredjeljenost.
Tako su se na jednoj te istoj strani, strani zaštite Rijeke dubrovačke i Župe dubrovačke, našli stranke Most, SDP, Srđ je grad, Župska stranka (Župka) i dubrovački (gradski) HDZ, te nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić i HDZ-ov gradonačelnik Mato Franković, a na drugoj strani županijski HDZ i župan Nikola Dobroslavić.
Još donedavno HDZ-ov župan Nikola Dobroslavić je javno izjavljivao da će o projektu brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Čilipi odlučivati i odlučiti struka, a ne s tim projektom nezadovoljni stanovnici Rijeke dubrovačke i grada Dubrovnika, a slično je javno izjavljivao i HDZ-ov premijer (predsjednik Vlade) Andrej Plenković (da će o projektu brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Čilipi odlučiti struka).
Suočeni s masovnim nezadovoljstvom stanovnika Rijeke dubrovačke, Župe dubrovačke i općenito građana Dubrovnika, izraženim na zborovima građana, javnoj raspravi i u potpisivanju peticije za zaštitu Rijeke dubrovačke i izvora rijeke Omble, te s brojnim podnesenim primjedbama (preko 2.000 pisanih primjedbi + brojne usmeno podnesene primjedbe na održanim zborovima građana i javnoj raspravi), a sve to ususret nadolazećim izborima, i u strahu od loših izbornih rezultata na njima, ukoliko ne uvaže “vox populi” (glas građana), vladajući su očito odlučili promijeniti ploču i sada kažu kako “žele napraviti rješenje koje će biti prihvatljivo za sve zainteresirane strane, jer da je javnom raspravom utvrđeno kako je dio građana protiv predloženog rješenja, da žele razvijati infrastrukturu za boljitak građana, te da je time potreban konsenzus sa lokalnim stanovništvom i samoupravom”. O tome da će o trasi buduće tzv. brze ceste odlučiti struka, a ne građani, više nema ni riječi.
Za razliku od vladajućih struktura dubrovački Most se od samog početka 2017., pa do danas, javnog spominjanja sporne trase tzv. brze ceste sjevernim padinama Rijeke dubrovačke dosljedno, jasno, nedvosmisleno i bez zadrške, zalagao da se uvaži glas građana stanovnika Rijeke dubrovačke koji su se u velikoj većini protivili toj spornoj trasi tzv. brze ceste.
S tim u svezi za napomenuti je da je upravo na inicijativu tadašnjeg vijećnika Mosta u Gradskom vijeću, a po prijedlogu koji je pripremio i sastavio stručni tim dubrovačkog Mosta, Gradsko vijeće Grada Dubrovnika 25. veljače 2021. jednoglasno donijelo “Deklaraciju protiv projekta izgradnje dijela brze ceste Osojnik – Zračna luka Čilipi koji bi trebao prolaziti kroz područje značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i preko izvora rijeke Omble”. U međuvremenu su neke od političkih stranaka na lokalnoj ili regionalnoj razini i/ili njihovi dužnosnici, čiji su tada vijećnici podržali donošenje te deklaracije, “promijenili ploču”, zaboravili na tu deklaraciju i glas građana i počeli se pozivati na “struku”.
Mediji i javnost znaju, a i oni će se sami prepoznati, o kojim je političkim strankama i političarima riječ, a mi ih sada zbog promjene mišljenja ne želimo prozivati i prepuštamo biračima da na izborima odluče o takvoj njihovoj (ne)dosljednosti.
Na kraju želimo poručiti stanovnicima i građanima Rijeke dubrovačke i općenito Grada Dubrovnika, te Župe dubrovačke, da je ova njihova važna pobjeda i pobjeda zdravog razuma pokazatelj snage glasa građana, posebno pred izbore, ali da borba za zaštitu Rijeke dubrovačke i Župe dubrovačke od nakaradnog projekta izgradnje tzv. brze ceste sjevernim padinama Rijeke dubrovačke i sada predloženom trasom, priključcima i načinom izgradnje kroz Župu dubrovačku, još nije završena, sve dok se iz Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije trajno ne izbriše varijanta koridora brze ceste sjevernim padinama Rijeke dubrovačke i sada predloženom trasom kroz Župu dubrovačku, zbog toga što je ta trasa izgradnje brze ceste iznimno štetna i neprihvatljiva za zaštitu prirode i okoliša, za zaštitu i očuvanje izvora rijeke Omble i za zaštitu i očuvanje drugih izvora pitkih voda u Rijeci dubrovačkoj i Župi dubrovačkoj, za očuvanje zdravlja i kvalitete života (od zagađenja zraka i buke), privređivanja i stanovanja stanovnika Rijeke dubrovačke i Župe dubrovačke, za očuvanje i zaštitu povijesne, kulturne i arheološke baštine i graditeljskog nasljeđa, te za zaštitu biljnih i životinjskih staništa.
Gradski koordinacijski tim MOST-a Dubrovnik