Ponedjeljak, 4. rujna
Grad Dubrovnik po drugi put povećao satnicu pomoćnicima u nastavi
Sukladno danas donesenoj odluci Gradskog vijeća, satnica za pomoćnike djece s teškoćama u razvoju u predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama na području Grada Dubrovnika povećana je na 7,70 eura bruto.
Ovo je drugi put da Grad Dubrovnik povećava satnicu pomoćnicima u nastavi. Naime, u listopadu 2022. Grad Dubrovnik među prvim je hrvatskim gradovima donio takvu odluku, a neto satnica za rad pomoćnika u nastavi povećana je s 25 na 35 kuna (4,65 eura). U ožujku ove godine, radi usklađivanja teksta Odluke s odredbama Zakona o radu, utvrđena je visina bruto satnice za rad pomoćnika u nastavi u iznosu od 5,97 eura (45,00 kuna).
Pomoćnici u nastavi koji rade u osnovnim školama i vrtićima na području Grada Dubrovnika zatražili su od gradonačelnika Mata Frankovića novo povećanje satnice za svoj rad, a s obzirom na važnost ovog posla, odgovornost koju pomoćnici preuzimaju u radu s djecom s poteškoćama te trenutnu situaciju na tržištu rada u Dubrovniku, gradonačelnik se složio s novim povećanjem. Povećanje satnice pomoćnicima ima za cilj dati ovom plemenitom zanimanju određenu važnost i težinu i učiniti ga atraktivnijim u uvjetima nedostatka radne snage u Dubrovniku.
Program osiguranja pomoćnika djeci s teškoćama u razvoju provodi se kontinuirano u vrtićima i svim osnovnim školama Grada Dubrovnika, a prati ga iz godine u godinu rast broja angažiranih pomoćnika. U školskoj godini 2020./2021. radila su 42 pomoćnika u nastavi s 47 učenika osnovnih škola dok se u ovoj pedagoškoj godini broj pomoćnika u osnovnim školama povećao na 72. U dubrovačkim vrtićima angažirana su 43 pomoćnika, a uključujući pomoćnike u nastavi u školama ukupno je 115 pomoćnika koji rade s djecom s teškoćama u razvoju.
Rad pomoćnika u vrtićima financira se u potpunosti iz proračuna Grada Dubrovnika, dok se rad pomoćnika u osnovnim školama djelomično financira iz Europskog socijalnog fonda (za rad pomoćnika u nastavi osigurano je iz Europskog socijalnog fonda 300.000,00 eura za školsku godinu 2023./2024.).
Utorak, 5. rujna
Javni poziv za sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije za instalaciju fotonaponskih sunčevih modula na obiteljskim kućama
Grad Dubrovnik objavio u mjesecu lipnju Javni poziv za sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije za instalaciju i ugradnju fotonaponskih sunčevih modula na obiteljskim kućama.
Poziv ostaje otvoren do 8. listopada 2023., a građani/fizičke osobe s područja Grada do navedenog datuma mogu podnijeti prijave s cjelovitom dokumentacijom, kako bi u slučaju ako zadovolje uvjete mogli ostvariti pravo na dodjelu bespovratnih novčanih sredstava. Novčana sredstava za predmetno sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije mogu se ostvariti do 90% nastalog troška, ali ne više od 930 eura s uključenim PDV-om, po kućanstvu.
Mjera poticanja korištenja obnovljivih izvora energije u obiteljskim kućama planira se provesti u dva dijela – prvi kroz sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije (2023. godina) i drugi kroz sufinanciranje troškova nabave, instaliranja i ugradnje opreme fotonaponskih sunčevih (FN) modula do 10 kW (2024. godina), a sve u svrhu povećanja obnovljivih izvora energije u postojećoj potrošnji električne energije u kućanstvima, poboljšanja energetske učinkovitosti na području Grada Dubrovnika, te smanjenja emisije stakleničkog plina CO2.
Grad Dubrovnik donio je ove godine i Pravilnik za provedbu ovih mjera, a nastavno na Zaključak Gradskog vijeća koncem prošle godine o usvajanju Akcijskog plana energetske učinkovitosti Grada Dubrovnika za razdoblje 2022. – 2024., kojim je utvrđena trogodišnja provedbena politika za poboljšanje energetske učinkovitosti na području Grada Dubrovnika.
Uvjeti, kriteriji bodovanja, način podnošenja prijava, kao i rokovi isplate sredstava detaljno su propisani predmetnim Javnim pozivom, koji je dostupan na LINKU.
Za realizaciju predmetne mjere u Proračunu Grada Dubrovnika za 2023. godinu u Upravnom odjelu za turizam, gospodarstvo i more, planiran je iznos od 199.084 eura.
Četvrtak, 7.rujna
Domouprava Dubrovnik i višestambena zgrada na adresi Petra Zoranića 5 i 7 povukli bespovratna sredstva za energetsku obnovu
Domoprava Dubrovnik d.o.o. i višestambena zgrada na adresi Petra Zoranića 5 i 7 osigurali su bespovratna sredstva za energetsku obnovu. Nakon višestambenih zgrada u Vinogradarskoj ulici (Mokošica) i Trnovičkoj ulici (Gruž), kojima također upravlja Domouprava, bespovratna sredstva povučena su i za energetsku obnovu zgrade na Batali izgrađene 1962. godine.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 282.813,06 eura od čega je 158.582,80 eura bespovratnih sredstava osigurano u sklopu posljednjeg Poziva za energetsku obnovu višestambenih zgrada od Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine. Prethodno je Grad Dubrovnik sufinancirao izradu projektne dokumentacije u iznosu od 85% opravdanih troškova, odnosno 2.820,36 eura, a čija je izrada bila preduvjet za prijavu na Poziv.
Postojeće stanje zgrade sa 16 stambenih jedinica ne zadovoljava aktualne standarde i zahtjeve o uštedi energije u zgradarstvu. Trenutni energetski razred zgrade je D, dok će se obnovom zgrada svrstati u iznimno povoljan energetski razred B. Smanjit će se gubici potrebne energije za grijanje/hlađenje, a proporcionalno će se smanjiti emisija CO2 i povećati udobnost življenja u prostoru. Rezultati energetske obnove osigurali bi uštedu energije u potrebnoj energiji za grijanje/hlađenje za 67,40 % te smanjenje godišnje primarne energije za 48,38 %. Smanjenje emisije CO2 nakon obnove iznosilo bi 9,44 tona/godišnje.
Na području grada Dubrovnika nalazi se oko 1200 višestambenih zgrada s oko 10 tisuća stanova u kojima živi oko 22 tisuće stanovnika. Veliki broj višestambenih zgrada izgrađen je prije 1990. godine te ne posjeduju adekvatnu toplinsku zaštitu vanjske ovojnice i vanjsku stolariju.
Podsjetimo, Upravni odjel za europske fondove Grada Dubrovnika u travnju je objavio novi Javni poziv za sufinanciranje izrade projektne dokumentacije za energetsku obnovu postojećih višestambenih zgrada na području Grada Dubrovnika za 2023. godinu koji je dostupan na sljedećoj poveznici te se pozivaju zaineresirani da se putem ovlaštenih upravitelja zgrade i prijave.
Petak, 8.rujna
Kreće glasovanje za projektne prijedloge u sklopu projekta Participativno budžetiranje
Grad Dubrovnik i Dubrovačka razvojna agencija DURA kroz 2023. godinu provode projekt Participativno budžetiranje čiji je cilj uključiti građane Dubrovnika u proces donošenja odluka u svojoj sredini.
Građani su tijekom lipnja i srpnja predali ukupno 233 projektna prijedloga u sklopu 25 radionica unutar 8 gradskih kotara i 17 mjesnih odbora.
Postupkom glasovanja obuhvaćen je 131 projektni prijedlog koji je zadovoljio kriterije modela participativnog budžetiranja u vrijednosti do 60 tisuća eura po svakom mjesnom odboru te 120 tisuća eura po svakom gradskom kotaru.
Građani će glasovanjem odlučiti koji će se projektni prijedlog iz njihovog gradskog kotara ili mjesnog odbora realizirati u 2024. godini..
Glasovanje će se odvijati putem NIAS sustava e-Građani na platformi VoxPopuli od 11. do 24. rujna 2023. Za prijavu je dovoljna vjerodajnica niske razine sigurnosti koju je moguće dobiti u poslovnici FINA-e (korisničko ime i lozinka).
Detaljne upute za glasovanje možete pronaći na web stranici https://voxpopuli.edubrovnik.hr.
Građanima koji nemaju tehničke uvjete potrebne za glasovanje putem platforme VoxPopuli bit će omogućeno glasovanje u prostorijama gradskih kotara ili mjesnih odbora unutar radnog vremena pojedinog ureda te uz prethodno pribavljanje korisničkih podataka za pristup sustavu e-Građani.
Za one kojima je potrebno, DURA će osigurati i dodatnu tehničku podršku pri glasovanju, a termine u kojima će biti dostupna pomoć za svaki gradski kotar i mjesni odbor možete pronaći u nastavku:
11.9.2023. i 18.9.2023.
8.30 – 10.30 MO Zaton, MO Trsteno, MO Brsečine, MO Dubravica
9.00 – 11.00 GK Montovjerna, GK Lapad
11.00 – 13.00 GK Mokošica, GK Komolac, Bosanka (GK Komolac)
12.9.2023. i 19.9.2023.
8.30 – 10.30 GK Pile Kono – Zgrada DURE, GK Grad – Zgrada DURA-e
9.00 – 11.00 GK Gruž, MO Orašac
13.9.2023. i 20.9.2023.
9.00 – 11.00 GK Ploče iza Grada
11.00 – 13.00 MO Lopud, MO Koločep
14.9.2023. i 21.9.2023.
11.00 – 13.00 MO Šipanska Luka
13.00 – 15.00 MO Suđurad
15.9.2023. i 22.9.2023.
9.00 – 11.00 MO Gromača (Kliševo, Mrčevo, Ljubač), Riđica
13.00 – 15.00 Osojnik
Termini dodatne tehničke podrške dostupni su i na web stranici www.zaboljigrad.hr. Na navedenoj web stranici građani također mogu pronaći sve potrebne informacije i novosti o projektu Participativno budžetiranje u gradu Dubrovniku.