Predstavnik izvođača Studije Mario Pokrivač na javnom izlaganju Studije utjecaja na okoliš brze ceste Dubrovnik – Zračna luka i to one trase koja prolazi kroz Rijeku dubrovačku, na početku je izložio ukratko zaključke. Studija je utvrdila čitav niz negativnih utjecaja na okoliš, predložene trase brze ceste. No uz cijeli niz mjera zaštite, kao i posebne programe zaštite podzemnih voda, bioraznolikosti te zaštite od buke, ovu cestu izvođači studije smatraju prihvatljivom za okoliš. Zatim je prikazana video animacija prikaza trase, a iz publike je netko pustio najavnu glazbu nekad popularne serije X-Files.
Nakon toga se prisutnima, a okupilo se mnoštvo građana, obratila Katri Lisitzin, jedna od izrađivačica buduće Studije utjecaja ove ceste na kulturnu baštinu. Ona je istaknula kako će njezin tim raditi procjenu vizualnog utjecaja trasa brze ceste, ali pri tom neće gledati samo buffer zonu, nego i širi kontekst. Publika je njezine riječi popratila aplauzom.
Nakon uvodnih izlaganja, prisutnima se obratio pročelnik UO za prostorno planiranje Božo Benić, koji je iznio stav Grada Dubrovnika, umjesto gradonačelnika, koji je na službenom putu.
-Mi smo svjesni da se danas ne raspravlja o trasi nego o studiji utjecaja na okoliš, ali Grad se protivi izgradnji ovako predložene trase kroz značajan krajolik Rijeke dubrovačke, kazao je Benić, a građani su ga pozdravili dugim aplauzom.
-Gradske službe rade na primjedbama koje će biti dostavljene. Bitan propust je da Studija nije ispitala varijantu Most dr. Franjo Tuđman – tunel Srđ. Protivimo se izgradnji ovako predložene brze ceste kroz značajan krajolik Rijeke Dubrovačke, istaknuo je pročelnik.
Dodao je da se Grad još od 2015. protivi ovom rješenju i kako je tijekom godina u različitim studijama dokazan negativan utjecaj ove trase te je napomenuo kako će Grad dostaviti svoje primjedbe u zakonskom roku.
Javnu raspravu moderira Branka Vuković, koja je predložila da se sva pitanja i odgovori sa današnje rasprave stave na stranicu Ministarstva gospodarstva, energetike i zaštite prirode, kako bi bili dostupni svim građanima, a osobito jer neki prilozi u Studiji, utvrđeno nedostaju. Slijede pitanja građana i odgovori stručnjaka.
Brza cesta ili autocesta četri puta manje zagađuju okoliš nego bilo koja lokalna cesta. Ako mi ne vjerujete na riječ uzmite uzorke tla uz Dalmatinu i bilo koju dubrovsčku lokalnu cestu i siguran sam da će se dobiti odgovor na to pitanje.
Gradonačelnik Franković i vijećnik Grbić (kapetan/festanjul)su na sjednici gradskog vijeća uvjeravali vijećnike a i građane kako nema zagađenja jer u luci radi jedan dizel generator po kruzeru. Uzmite uzorke tla u krugu luke, po gradu, …i odnesite ih na biokemijsku analizu pa onda pričajte bajke. Ako jedan veliki kruzer troši 250 tona goriva dnevno sve ostaje u prirodi i u zraku, moru, vodotocima itd.
Neka g.Franković pošalje djelatnike jsvnog zdravstva u Čilipe i Močiće pa nek uzmu uzorke sa odrina, uzorke iz tla i dobit će te odgovore zašto imamo porast karcinoma. Nebitno je npr. gdje ste komad plastike bacili u more kad se razlaže u mikroplastiku i opet je svuda oko nas u ribi….moru….tlu….hrani…..
Bilo koja dakle autocesta ili brza cesta će smanjiti zagađenje a ne ga povećati.
Dosadilo mi je više to ponavljati. Svi prigovori na ekološko zagađenje su zato
bespredmetni. Osim kada prolaze preko izvora pitke vode ili sl.
Njemački znanstvenici su uzimali uzorke tla ispod uličnih grafita i analiza je pokazala znatno zagađenje od boja koje se koriste. Protočnošću prometa se zagađenje bitno smanjuje a ne povećava.
Ne znam zašto to građanima nije jasno.