Na publicitetima diljem grada osvanule su jutros “osmrtnice za Rijeku dubrovačku”, no velikom su brzinom uklonjene. Riječ je o građanskoj akciji, kojom dio građana izražava svoje protivljenje trasi brze ceste, Zračna luka Dubrovnik – Osojnik, koja bi velikim dijelom trebala prolaziti preko zaštićenog krajolika Rijeke dubrovačke, a očito pred večerašnji Zbor građana Rijeke dubrovačke.
Podsjetimo, večeras 30. kolovoza u sportskoj dvorani Osnovne škole Mokošica s početkom u 18 sati održat će se Zbor građana Rijeke dubrovačke na temu trase brze ceste.
U utorak 5. rujna u sveučilišnom kampusu u Dubrovniku, s početkom u 17 sati održat će se Javno izlaganje o Studiji utjecaja na okoliš buduće brze ceste Zračna luka – Dubrovnik.
Dubrovniktv.net prenosit će UŽIVO oba javna skupa.
FOTO: Čitatelj
Bravo za prijenos, neka se što više ljudi informira.
Ajmo počet od kraja☝️
Ministar Butković kaže da 2/3 prometa u hrvatskoj na autocestama otpada na automobile a 1/3 na kamionski prijevoz.
To je u Sloveniji otprilike obrnut slučaj.
Župan N.D. kaže da je on za struku što se tiče trase a gradonačelnik Dbk što narod kaže. Prvi lokal patriot iz Primorja najradije bi da se za Konavle ide u kočiji. Gradonačelnik bi da sve ide tunelom. Zaboravlja da ispušne plinove ventilatori izbacuju opet u Rijeku dubrovačku. Metar autoceste i metar tunela nije isto.
Dakle autocestom od Osojnika prema Trebinju i Podgorici otići će kamionski promet a velika većina automobilskog će nastaviti uz obalu. Mjerači prometa u Župi za vrijeme vršnih dana sezone broje 16000 vozila što je uzorak isplativosti autocesta. Struka zaplanirala samo dvije trake a župan je za struku. Moj dragi župane ajde ti u penziju očito da se ne možeš koncentrirati na meritum stvari.
Što se tiče zagađenja!? U Dbk je ogromno, svaki dan su kolone vozila a o tome nitko ne vodi računa. Osobno mi najviše logike ima ideja T.Pejovića sa izlazom na mjestu “Vodovoda”, no Dbk treba još dva oteretna tunela prometa, jedan u Gružu za most a drugi za stari grad za Šumet. Dalje, ide se ka ukidanju vozila na fosilna goriva, znači utjecaj na okoliš je minoran. Kad vozila idu 80-90 km na sat potrošnja fosilnih goriva je najmanja a najviša je kad se ide brzinama od 40km ili 140 km. Tako da opcije preko mosta F.T. otpadaju….
To je opcija sa najviše zagađenja i ona je četverostruka u odnosu na autocestu.
I župan i gradonačelnik su svjetlosne godine od logičnih stavova. I da moglo bi se do sutra o tim temama. Ali tko ima volje tiskat nekome u glavu pogotovo kad je na funkciji. Te su glave najtvrđe.