I ovoga tjedna donosimo pregled aktivnosti i infrastrukturnih projekata koje provodi Grad Dubrovnik.
Projekt revitalizacije TUP-a predstavljen na Forumu u organizaciji Europske komisije
Na poziv Europske komisije, na Cities Forumu u Torinu predstavljen je projekt ‘Revitalizacija Tvornice ugljeno grafitnih i elektro kontaktnih proizvoda TUP’, kojeg Grad Dubrovnik provodi u sklopu inicijative Novi Europski Bauhaus. S obzirom da je riječ o novom programu na razini EU te da je Grad Dubrovnik u suradnji s Dubrovačkom razvojnom agencijom DURA-om jedan od prvih koji su se na njega prijavili, u ovoj je prigodi Luna Polić Barović iz DURA-e predstavila projekt, na koji je način koncipiran i kako se provodi.
Revitalizacija TUP-a je od Europske komisije odabran kao jedan od 20 najboljih projekta u Europi koji, kroz inicijativu Novi Europski Bauhaus, povezuje Europski zeleni dogovor sa životnim prostorima i iskustvima. Cilj Grada je da prostori TUP-a u Gružu budu novo mjesto društvenog okupljanja, ali i centar stvaranja novih radnih mjesta gdje se fokus miče s uslužne gospodarske djelatnosti na kreativnu industriju.
Kroz projekt će se izraditi sva potrebna dokumentacija kojom će biti predviđeni novi kulturni sadržaji na području TUP-a, a s tim su ciljem prostore nedavno obišli i stručnjaci koje je Europska komisija dodijelila u interdisciplinarni tim zadužen za razvoj projekta.
Dubrovački projekt izazvao je zanimanje u Torinu, gdje su u sklopu Foruma održane i interaktivne radionice o koheziji i oporavku u gradovima, pružena prilika za umrežavanje i raspravu o inicijativama i politikama EU-a, kao i za terensku posjetu nekoliko projekata grada Torina, koji je prošao urbanu transformaciju iz grada tvornice u grad znanja, kulture i inovacija.
Cities Forum u Torinu organizirala je Glavna uprava za regionalnu i urbanu politiku Europske komisije. Uz Lunu Polić Barović koja je govorila na panel raspravi “Novi Europski Bauhaus – kako utjecati na lokalni razvoj”, na Forumu su sudjelovale članica uprave UTD Ragusa i TUP d.d. Nikolina Farčić i Tea Gjivić Puzović iz DURA-e.
#CohesionPolicy #Kohesio #GreenTransition #DigitalTransition #CohesionOpenData #EURegions #EUCities #EUCitizens #SustainableUrbanDevelopment #EUGreenDeal #NewEuropeanBauhaus #RegioNewsOfTheDay
Gradonačelnik obišao radove na 2. etapi izgradnje groblja Dubac
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković sa suradnicima obišao je danas gradilište groblja Dubac s načelnikom Općine Župa dubrovačka Silviom Nardellijem i direktorom Groblja Dubac Đurom Lonzom. U tijeku su radovi na 2. etapi projekta koja obuhvaća izgradnju samih ukopnih mjesta i objekata u obuhvata groblja.
Prethodno su završeni radovi na 1. etapi, odnosno izgradnji jednokilometarske dvotračne ceste sa svom potrebnom infrastrukturom uključuje dva velika parkirališta s 200 mjesta, nogostup, stepeništa, ograde, javnu rasvjetu i elemente hortikulturnog uređenja. Za taj dio projekta ishođena je uporabna dozvola, izvijestio je direktor Groblja Dubac Đuro Lonza gradonačelnika Frankovića i načelnika Nardellija.
Trenutno su na katoličkom groblju prodana gotovo sva grobna mjesta, osim grobnica u zidu, dok na muslimanskom, pravoslavnom i groblju bez obilježja ima još slobodnih mjesta. Ukupno je na cijelom obuhvatu moguće smjestiti 3.550 grobnih mjesta, što će se kako je ranije i najavljeno sukladno potrebama i zahtjevima dograđivati u narednim razdobljima. Naime, zbog dodatne potražnje pokrenut je postupak projektiranja novih grobnih polja na katoličkom groblju, što se očekuje sljedeće godine, a broj će ovisiti o interesu građana.
Na sljedećim sjednicama Gradskog i Općinskog vijeća donijeti će se odluke o kupnji preostalih 115 m2 zemljišta koje se nalazi u obuhvatu groblja, čime će se zaključiti postupak otkupa zemlje predviđene za gradnju groblja.
VRIJEDNA DONACIJA DURE Udruzi Lukjernica vozilo
Pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž i predsjednica uprave Dubrovačke razvojne agencije DURA Ana Marija Pilato Krile uručile su danas ključeve vozila predsjednici Udruge za zaštitu prava psihijatrijskih pacijenata i unapređenja duševnog zdravlja i kvalitete života „Lukjernica“ Jadranki Vlatko.
Riječ je o vozilu marke Renault CLIO za potrebe humanitarne pomoći i socijalnih usluga, koje će u prvom redu poslužiti u svakodnevnoj potpori i pomoći osobama sa psihičkim oboljenjima udruge Lukjernica.
Predsjednica Jadranka Vlatko izrazila je neizmjernu zahvalu na ovoj donaciji, ali i sluhu dubrovačkog gradonačelnika Frankovića i empatiji predstavnika DURE prema osobama sa teškim mentalnim poteškoćama i njihovim obiteljima. Naglasila je, kako će ova donacija znatno olakšati daljnji rad i buduće djelovanje udruge, koja je kroz proteklih dvadeset godina postojanja nesebično i velikodušno pomogla svim potrebitima.
Primopredaji ključeva vozila prisustvovala je i dopredsjednica udruge Mira Šejtanić.
Izvršen prvi korak u spajanju društava UTD Ragusa i TUP
Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na današnjoj sjednici jednoglasno je usvojilo Odluku o davanju suglasnosti društvu UTD Ragusa d.d. za pripajanje društva ELEKTROCARBON-ESOP d.o.o. za usluge, čime je napravljen prvi korak u integraciji društava TUP i UTD Ragusa.
Radi pojednostavljenja samog postupka pripajanja društva TUP društvu UTD Ragusa bilo je potrebno najprije provesti pripajanje društva Elektrocarbon-ESOP d.o.o., osnovanog od strane malih dioničara TUP-a. Ovim postupkom UTD Ragusa d.d. držat će 96,59 % dionica TUP-a.
Obrazlažući odluku, gradonačelnik Mato Franković uvodno je rekao kako će se do kraja godine provesti i spajanje društava UTD Ragusa i TUP, što je konačni cilj koji će dovesti do lakšeg i ekonomičnijeg upravljanja pod jednim društvom u vlasništvu Grada Dubrovnika te do financijskog i poslovnog osnaživanja društva.
Podsjetimo, stjecanje vlasništva nad kompleksom TUP-a posredstvom društva UTD Ragusa povijesno je važna odluka ove gradske uprave za budući urbani razvoj Gruža, ali i čitavog grada.
ODRŽIVO I UČINKOVITO Donesen Prijedlog programa povećanja energetske učinkovitosti postojećih višestambenih zgrada
Na 19. po redu sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, jednoglasno je prihvaćen Prijedlog programa povećanja energetske učinkovitosti postojećih višestambenih zgrada na području Grada Dubrovnika.
Pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž u svom je izlaganju istaknula činjenicu kako je od razdoblja 2018. godine došlo do promjena unutar europske i nacionalne zakonske regulative, te da su slijedom navedenog poduzete potrebne prilagodbe i izmjena Programa, a sve sukladno Zakonu o energetskoj učinkovitosti.
“Ovaj Program usklađen je s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine. Programom imamo za cilj potaknuti suvlasnike višestambenih zgrada da ulažu u izradu projekata energetske učinkovitosti i da ih prijavljuju na natječaje resornog ministarstva. Na osnovu ovog Programa raspisat će se Javni poziv i zaprimat će se prijave za sufinanciranje projektne dokumentacije”, naglasila je pročelnica Raguž dodavši kako je Grad Dubrovnik još od razdoblja 2018. godine sufinancirao izradu projektne dokumentacije za 33 zgrade u iznosu od milijun kuna kao i radove na obnovi zgrade na Batali u iznosu od 200 tisuća kuna.
Strateški cilj je ušteda električne i toplinske energije, smanjenje troškova za energiju, povećanje ugodnosti boravka i rada u zgradama, poticanje poboljšanja energetske učinkovitosti u postojećim višestambenim zgradama te ocjena njihovog učinka.
Grad Dubrovnik kontinuirano razvija projekte energetske učinkovitosti, sukladno Akcijskom planu energetske učinkovitosti Grada Dubrovnika za razdoblje 2022.-2024. godina donesenim u prosincu 2022. godine kojim je utvrđena trogodišnja provedbena politika za poboljšanje energetske učinkovitosti na gradskom području. Trenutno je u pripremi i javni poziv za sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije te nabave, instaliranja i ugradnje opreme za fotonaponske sunčeve (FN) module za proizvodnju električne energije za kućanstva, za što je u Proračunu za 2023. planiran iznos od 199.084 eura.
U povijesnoj jezgri rekonstruirano još 100 metara vodoopskrbne mreže
Crijevićeva ulica dobila je novi vodoopskrbni cjevovod koji će značajno poboljšati uvjete vodoopskrbe u tom dijelu povijesne jezgre Dubrovnika. Umjesto dotrajale cijevi stare preko pola stoljeća djelatnici Vodovoda postavili su nešto više od 100 metara nove cijevi većeg promjera.
„Ova investicija značajno će utjecati na kvalitetu opskrbe pitkom vodom tamošnjih stanovnika jer smo ujedno i spojili ovaj cjevovod s cjevovodom u Ulici Dinka Ranjine. Time smo stvorili svojevrsni prsten koji nam omogućuje alternativni pravac opskrbe cijelog područja u slučaju kvara na mreži“ – rekao je povodom završetka ovih radova predsjednik Uprave Vodovoda Dubrovnik Lukša Matušić.
Ovi radovi nastavak su napora Vodovoda da se modernizira cjelokupna vodoopskrbna mreža unutar zidina, što je proces koji se konstantno odvija.
„Opskrba pitkom vodom povijesne jezgre i rekonstrukcija tamošnje mreže iznimno je zahtjevan proces u kojem uz Vodovod sudjeluje i niz javnih tijela, uključujući i konzervatore. Stoga se svaka rekonstrukcija detaljno planira, kako bi je izveli na najbolji mogući način, ali i osigurali njenu dugovječnost. Tako već sad planiramo nekoliko budućih rekonstrukcija koje nam je želja pokrenuti nakon sezone“ – zaključno je izjavio Matušić.
Cjelokupna investicija, koja je obuhvaćala i rekonstrukciju tamošnjih priključaka te vraćanje površine u prvobitno stanje bila je vrijedna nešto više od 56 tisuća eura s PDV-om, a Vodovod je financirao iz vlastitih sredstava.
Gradonačelnik na predstavljanju novih mogućnosti EU sufinanciranja
Dubrovački gradonačelnik Mato Franković prisustvovao je danas u Lazaretima predstavljanju novog Programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021.-2027. u okviru Europskog socijalnog fonda plus (ESF+)”, u organizaciji Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike. U ovoj je prigodi gradonačelnik Franković naglasio važnost europskih fondova za razvoj grada i cijele regije, ističući pritom neke od projekata, poput obnove Lazareta, koji su ostvareni europskim novcem.
”Kada govorimo o projektima sufinanciranim iz Europskog socijalnog fonda istaknuo bih činjenicu kako smo se, nakon što smo kupili Vilu Čingriju, odlučili u suradnji s Dubrovačko-neretvanskom županijom ustupiti je za projekt Regionalni centar kompetentnosti u ugostiteljstvu i turizmu, koji će generirati najbolji i najkvalitetniji ljudski potencijal u turističko-ugostiteljskom segmentu gastronomije”, kazao je gradonačelnik Franković. Istaknuo je ujedno projekte za brigu o starijima i natječaj koji je omogućio prijavu Doma za umirovljenike u Dubrovniku za financiranje, kao i pripremu projektne dokumentacije Centra za pružanje usluga u zajednici za prijavu na buduće natječaje.
Župan dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić podsjetio je i na druge projekte financirane iz ovog fonda, a koji su se provodili na području naše županije, poput projekta ”Zaželi”, koji su omogućili nova zapošljavanja.
Državni tajnik Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Ivan Vidiš u ovoj je prigodi istaknuo važnu ulogu Europskog socijalnog fonda plus za očuvanje radnih mjesta u vremenu pandemije i zadržavanje socijalnih usluga. Kazao je i kako se vodi računa da se iskoriste sva sredstva koja Hrvatska ima na raspolaganju kroz EU fondova te da je pred Hrvatskom, u novoj EU perspektivi, velika prilika za rast.
”Europski socijalni fond plus najbolji je instrument za ulaganje u ljude, što su već raniji rezultati ovog programa u Hvarskoj pokazali, a odnose se na značajno smanjenje nezaposlenosti te očuvanje oko 280 tisuća radnih mjesta za vrijeme pandemije. Za Hrvatsku su sada otvorene velike mogućnosti, a s dostupnih 2,2 milijarde eura kroz ovaj program to je jedna od najvećih alokacija po glavi stanovnika u EU”, kazao je Michael Morass iz Europske komisije, zamjenik voditelja jedinice nadležne za Njemačku, Austriju, Sloveniju i Hrvatsku.
ESF+ glavni je instrument Europske unije za ulaganje u četiri ključna područja: ulaganje u zapošljavanje i povećanje razine vještina, socijalna politika, obrazovanje i cjeloživotno učenje te ulaganje u zdravstvenu i dugotrajnu skrb. Na predstavljanju u Lazaretima bila je i pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Grada Dubrovnika Zrinka Raguž.
Strategije zaštite kulturne baštine i proces obnove Dubrovnika nakon Domovinskog rata predstavljen u Litvi
Ravnateljica Zavoda za obnovu Dubrovnika Mihaela Skurić sudjelovala je ovog tjedna na radnom sastanku Generalnog tajništva i Regionalnog tajništva Centralne i Istočne Europe CEER i Organizacije gradova svjetske baštine (OWHC) koji se održao u glavnom gradu Litve, Vilniusu.
Radni sastanak obuhvatio je i stručnu panel raspravu na temu razvoja Akcijskog plana za Program odgovora u kriznim situacijama, gdje je ravnateljica Mihaela Skurić kroz prezentaciju “Dubrovnik’s Old City: The Destruction of a World Heritage Cultural Site” svim sudionicima prenijela i pobliže predočila iskustva Dubrovnika u zaštiti i očuvanju kulturno-spomeničke baštine za vrijeme Domovinskog rata, ali i segmente cjelovite obnove koja je uslijedila nakon ratnih razaranja.
Dotaknula se prilikom svog izlaganja najvažnijih poduzetih mjera u kontekstu revitalizacije i obnove mnogobrojne infrastrukture, angažiranosti brojnih nacionalnih i lokalnih dionika i stručnjaka koji su doprinijeli u čitavom dugotrajnom procesu obnove grada, njegova razvoja i boljitka. Istaknula je važnost brzog odgovora međunarodne zajednice, kasnije formaliziranog kroz UNESCO Akcijski plan.
Panel rasprave kao i radni sastanak bile su usmjerene na proaktivno djelovanje, promišljanja i postavljanja temelja za sustavno djelovanja kada je riječ o mogućim nenadanim situacija poput prirodnih katastrofa i oružanih sukoba. Razmatrali su se odgovori i ideje prevencija i reakcija u cilju očuvanja materijalne i nematerijalne baštine.
Poseban fokus izlagača stavljen je na pomoć zemljama poput Ukrajine i Sirije, opsege nastalih štete u navedenim državama te razmatranja u pogledu uključivanja programa potpore unutar Organizacije gradova svjetske baštine i smjernica koje bi osigurale očuvanje i zaštitu ugrožene kulturne baštine.
KAKO FUNKCIONIRA GRADSKO VIJEĆE? Predavanje predsjednika Gradskog vijeća gimnazijalcima
Predsjednik Gradskog vijeća Grada Dubrovnika Marko Potrebica održao je danas u prostoru Gradske vijećnice predavanje učenicima Dubrovačke privatne gimnazije u okviru njihove terenske nastave iz predmeta sociologije, politike i gospodarstva te im približio rad Gradskog vijeća i gradske uprave.
Upoznao ih je s procesom donošenja odluka na razini Grada Dubrovnika i provođenja gradskog proračuna te dao uvod u organizaciju jedinica lokalne i regionalne samouprave u Hrvatskoj, procese odabira zastupničkih tijela i izbor dužnosnika.
Učenici su aktivno sudjelovali u predavanju te kroz razgovor s predsjednikom Gradskog vijeća Potrebicom iznosili svoja stajališta i stečena znanja.
U pratnji profesora i ravnatelja škole učenici su potom obišli i druge gradske ustanove te sudjelovali na na probi Dubrovačkog simfonijskog orkestra.
Gradonačelnik Franković održao prigodni govor na 17. Svjetskom kongresu o kontroverzama u neurologiji
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković sudjelovao je danas na otvorenju 17. izdanja svjetskog kongresa o kontroverzama u neurologiji CONy, koji se do subote 25. ožujka održava u hotelu Valamar Lacroma.
U ovoj je prigodi gradonačelnik uvodno pozdravio sudionike skupa, upoznavši ih sa povjesnim zanimljivostima Dubrovnika koji je još od 1979. uvršten na UNESCO-ov popis svjetske baštine. Osvrnuo se pritom i na zdravstvene krize koje su pogodile svijet poput COVID-a i važnost dubrovačkih Lazareta koji su se u 17. stoljeću smatrali jednim od najbolje organiziranih karantena na Mediteranu.
“Povijest i danas obitava na ulicama Dubrovnika, stoljećima nakon što je bivša Dubrovačka Republika ostvarila velike uspjehe u pomorskoj industriji, trgovini, umjetnosti, diplomaciji i znanosti. Dubrovnik je bio među prvim europskim zajednicama koje su gradile vodoopskrbni i kanalizacijski sustav, ukinule trgovinu robljem, a zahvaljujući našim izuzetnim trgovinskim i diplomatskim vještinama naši su preci uspješno održavali slobodu i odupirali se brojnim tadašnjim snagama. Čak i kada je pandemija COVID-a zaustavila cijeli planet na njegovim stazama, nismo imali ništa više nego gledati unatrag i vidjeti što su naši preci učinili u vrijeme zdravstvene krize. Jer, još 1377. godine, bivša Republika provodila je prva karantenska pravila kako bi ograničila širenje kuge i istodobno omogućila nesmetano odvijanje pomorske i kopnene trgovine. Zbog konceptualne originalnosti smatra se prvom karantenskom regulacijom na svijetu od strane mnogih znanstvenika. Dubrovnik je danas grad u kojem se stari susreću s novim, uređenim tradicijama stvaraju prostor za nove načine razmišljanja i rada”, riječi su gradonačelnika Frankovića upućene nazočnima.
Kongres CONy okuplja međunarodne eminentne liječnike, kao i vodeće stručnjake iz područja svih neuroloških specijalizacija, a baziran je na edukacijsko-informativnom programu koji će u prvom redu poslužiti kao forum za osvjetljavanje spornih i do sada neriješenih pitanja u neurologiji i liječenju neuroloških bolesti poput epilepsije, multiplaskleroze, moždanog udara, Parkinsove i Alzheimerove bolesti. Usto, obuhvatit će debatne kritičke rasprave i uspoređivanje iskustava koje će poslužiti u svrhu iznalaženja rješenja i zaključaka za prevenciju i bolje razumijevanje pojedinosti oblika neuroloških bolesti.
Uređuje se Senkićevo, budući društveni prostor za potrebe stanovnika Lopuda
Grad Dubrovnik u suradnji s JVP Dubrovački vatrogasci, DVD-om Lopud te na inicijativu Mjesnog odbora Lopud provodi čišćenje posjeda Senkićevo na otoku Lopudu, što je prvi korak prema budućoj valorizaciji ovog vrijednog prostora i njegovom pretvaranju u objekt društvene namjene.
Nekretnina u vlasništvu Grada Dubrovnika sastoji se od objekta i pripadajućeg zemljišta s parkom. Nakon čišćenja i uređenja prostora, najavio je gradonačelnik Mato Franković na sjednici Gradskog vijeća u utorak, Grad Dubrovnik navedeni prostor planira obnoviti i adaptirati u objekt javne namjene, a prema iskazanim potrebama stanovnika Lopuda za takvim sadržajima.
Nakon završenog čišćenja, nadležne službe Grada Dubrovnika obići će posjed te pokrenuti izradu projektne dokumentacije i poduzeti sve daljnje potrebne korake kako bi se ovaj prostor priveo svrsi na zadovoljstvo Lopuđana.
MIRISNI VIKEND „USKRSA U PRIMORJU“ Glazbeni nastupi, seoske igre, domaći proizvodi, pješačenje do jezera
Idući vikend, 1. i 2. travnja 2023., rezervirajte za posjet dubrovačkim gornjim selima gdje će se održati manifestacija ”Uskrs u Primorju 2023.”, uz brojna događanja, od seoskih igara, glazbenih nastupa, prodaje domaćih proizvoda, gastro ponudu lokalnih OPG-ova do aktivnog boravka u prirodi uz otkrivanje skrivenih kutaka dubrovačkih sela.
Dvodnevni program počinje u subotu 1. travnja s dvije pješačke ture ”Putevima naših predaka”. Prva je Osojnik – Ljubač, duga 4 kilometra, a druga ”oraška” od Vrtova sunca do atrakcije akumulacijskog jezera te povratak i susret ispod platana, duga oko 2 i pol kilometra. Obje kreću u 13 sati, uz stručno vodstvo, a potrebno se prethodno prijaviti, do četvrtka 30. ožujka, na e-mail: tic.pile@tzdubrovnik.hr. Osiguran je i besplatni prijevoz autobusima Libertasa, s polaskom s Pila u 12:30 sati, uz zaustavljanje na stanicama Tommy, Robna kuća Srđ, Komolac i Mokošica.
Tko želi naučiti plesti pomice i pengati jaja radionica će biti organizirana u poslijepodnevnim satima u subotu, od 15 do 18 sati u Ljupču, ispred Doma. Tu će se moći kupiti i domaći autohtoni proizvodi lokalnih OPG-ova, poput poma, pinica, penganih jaja, meda, ulja, vina, povrća, rogača, džemova, prirodnih melema, sadnica te prigodni uskrsni ukrasi Udruge osoba s invaliditetom ‘Prijatelj’. I za ovo događanje organiziran je besplatni prijevoz autobusima Libertasa, s polaskom u 14:30 sati s Pila i u 18:00 povratak s Ljupča nazad.
Ljubač će u subotu popodne odzvanjati glazbom, od onih najmlađih iz KUD-a ”Marko Marojica” Župa Dubrovačka i KUD-a ”Sveti Juraj” Osojnik do Ženskog vokalnog ansambla VALDINOCE Orašac, Trija Estam, Limene glazbe Zaton i DJ-a Vjeverice.
Drugog dana, u nedjelju 2. travnja, u 15 sati na Osojniku počinju seoske igre za djecu, žene i muškarce. Sposobnost i snaga moći će se okušati u tradicionalnim igrama poput trčanja u vrećama, nošenja jaja na kuhači, potezanja konopa, a sve uz pratnju DJ-a Vjeverice, dok je u 17 sati dodjela nagrada i koncert grupe Viva.
A kome je draže sjesti i jesti, seoska domaćinstva gornjih dubrovačkih sela (Musladin – Ljubač, Laptalo – Gromača, Koraćevo – Orašac i Knez – Pobrežje) pozivaju vas sve subote i nedjelje u travnju da u njih objedujete, uz posebnu ponudu jela i prethodnu rezervaciju.
Program ”Uskrs u Primorju” organiziraju Grad Dubrovnik i Turistička zajednice grada Dubrovnika i pozivaju u đir i uživanje u zelenom i mirisnom okruženju dubrovačkih Gornjih sela.
AGLOMERACIJA DUBROVNIK Sanacijom kanala ispod Luže nastavlja se čišćenje kanala mješovite odvodnje povijesne jezgre
Čišćenjem područja ispod Luže nastavljaju se radovi cjelovite sanacije kanala mješovite odvodnje povijesne jezgre, i to tehnologijom bez iskopa.
Investicija čišćenja i sanacije kanala mješovite odvodnje u dužini od 51 metra provodi se u sklopu Aglomeracije Dubrovnik, EU projekta „Razvoj vodno-komunalne infrastrukture Dubrovnik“, najvećeg infrastrukturnog zahvata u vodoopskrbni i kanalizacijski sustav u povijesti Dubrovnika vrijednog više od 880 milijuna kuna, odnosno preko 117 milijuna eura.
Predviđeno trajanje ove faze radova, koji će pripremom i osiguranjem područja obuhvata početi tijekom vikenda, je 30 do 40 dana te će biti završeni prije glavne ljetne sezone. Isti će se uskladiti s radovima obnove krovišta Luže, kina Sloboda i teatra Bursa, a javna ustanova Rezervat Lokrum svoje prodajno mjesto privremeno će premjestiti na ulazni dio Luže, koji nije u obuhvatu radova.
Ugovorena vrijednost investicije je 1.164.446,88 eura (8.773.525,00 kn), a obuhvaća čišćenje i sanaciju istočnog i zapadnog kraka glavnog kanala ispod Straduna te zapadni kraj glavnog kanala u Ulici Prijeko i glavnog kanala u Ulici Celestina Medovića (spoj Prijeko – Stradun) u ukupnoj dužini od 470 metara te 25 priključnih kanala, kao i sanaciju 80 metara kanala van zidina te 200 metara vodovodnog cjevovoda u Ulici Prijeko. Rok za dovršetak radova je veljača 2024., a izvođač je tvrtka Anafora d.o.o. Split.
Podsjetimo, sanacija povijesnog kanala mješovite odvodnje ispod Straduna zahtjevna je i osjetljiva investicija. Započela je istražnim radovima u veljači 2018. godine, a prvi provedeni radovi čišćenja i sanacije obuhvatili su kanal u dužini od 30 metara.