„Prijenos poslovanja jedno je od najvažnijih područja kojem svaki poduzetnik u svom poslu treba posvetiti maksimalnu pažnju. Posebno je to važno u obiteljskim tvrtkama kada se poslovanje prenosi sa jedne na drugu generaciju. U našoj tvrtki taj smo postupak otvorili prije nekoliko godina i još ga nismo završili. Iznenadili smo se koliko je to osjetljivo pitanje sa puno upitnika kojih do tada nismo bili svjesni.“ – Ivan Topčić, osnivač, vlasnik i direktor obiteljskog poduzeća – Tim kabel d.o.o.
Kako bi naučili što je sve potrebno za prijenos poslovanja za Vas smo organizirali radionicu „Što s poduzećem nakon povlačenja vlasnika iz biznisa? – Izazovi planiranja prijenosa poslovanja“. Radionica će se održati u utoprak, 28. veljače 2023. godine u prostorijama DURA-e (Branitelja Dubrovnika 15), s početkom u 10:00 sati. Trajanje radionice je 7 sati.
Cilj radionice o IZAZOVIMA PLANIRANJA PRIJENOSA POSLOVANJA je pomoći vlasnicima malih i srednjih poduzeća i obrta u planiranju budućnosti poduzeća nakon njihovog umirovljenja. Tijekom radionice govorit će se o mogućim rješenjima prijenosa poslovanja, te kako odabrati najbolje rješenje – za vlasnika, obitelj, poduzeće i zaposlenike.
Radionica je namijenjena vlasnicima i nasljednicima malih i srednjih poduzeća i obrta bez obzira planiraju li prenijeti poduzeće/obrt na obiteljske nasljednike, prodaju ili neko drugo rješenje.
Sadržaj radionice:
• Što je „prijenos poslovanja“ (business transfer)?
• Zašto je prijenos poslovanja kritična faza razvoja poduzeća?
• Nasljeđivanje, prodaja i druge opcije prijenosa poslovanja poduzeća
• Zašto je važno unaprijed planirati prijenos poslovanja?
• Praktični primjeri prijenosa poslovanja obiteljskih poduzeća
Prijenos poslovanja (upravljanja i vlasništva) kritična je faza u razvoju obiteljskih, ali i drugih malih i srednjih poduzeća. Priprema za prijenos poslovanja iziskuje vrijeme i posvećenost vlasnika poduzeća. Planiranju prijenosa poslovanja potrebno je pristupiti na vrijeme, kako bi se izbjeglo donošenje odluka o budućnosti poduzeća pod pritiskom iznenadnih i nepredvidivih okolnosti (bolesti, smrtnog slučaja i sl).
U Europskoj uniji velika pažnja i poduzetnika i poduzetničkih potpornih institucija usmjerena je na proces prijenosa poslovanja. Statistike ukazuju na 450.000 poduzeća s oko 2 milijuna zaposlenih koja svake godine u Europskoj uniji prolaze proces prijenosa poslovanja, te oko 150.000 poduzeća koja problemu prijenosa poslovanja ne pristupaju na adekvatan način čime se u pitanje dovodi oko 600.000 radnih mjesta.
Business Transfer Barometar istraživanje u Hrvatskoj, koje je u 2015. godini proveo CEPOR, ukazalo je na 16.590 poduzeća (s oko 179.000 zaposlenih) u Hrvatskoj čiji vlasnici bi trebali započeti planirati proces prijenosa poslovanja. Rizičnu skupinu predstavlja oko 5.300 poduzeća gdje je budućnost 57.000 radnih mjesta neizvjesna jer vlasnici potcjenjuju složenost i trajanje procesa prijenosa poslovanja.
Radionicu organiziramo s našim kolegama iz CEPOR-a- Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva, koji od 2009. godine aktivno prati i aktualizira problematiku obiteljskih poduzeća i prijenosa poslovanja u Hrvatskoj. Predavačica je dr.sc. Mirela Alpeza, direktorica je CEPOR-a. Na Ekonomskom fakultetu u Osijeku nositeljica je kolegija „Obiteljsko poduzetništvo“ i „Transfer poslovanja u malim i srednjim poduzećima“, te autorica minivodiča za poduzetnike pod nazivom „Prijenos poslovanja“, publiciranom u sklopu EU projekta „BizImpact II“. Zajedno s timom iz CEPORa Mirela Alpeza pokrenula je niz inicijativa čiji je cilj pružanje podrške u razvoju obiteljskih poduzeća, s posebnim naglaskom na izazove prijenosa poslovanja: Centar za obiteljska poduzeća i prijenos poslovanja (CEPRA), istraživanje Business Transfer Barometar – Hrvatska, Forum obiteljskih poduzeća i dr.
Prijave za ovu radionicu se zaprimaju putem:
Online: PRIJAVNICE
Više informacija možete dobiti putem maila mpuljas@dura.hr ili na telefon 020/640-271
Požurite, jer broj polaznika je ograničen!