Ako se sve donedavno i činilo da do uvođenja eura ima vremena, razmišljanje o praktičnim pitanjima sada postaje neminovnost. Građani su u potrazi za preostalim bankomatima koji rade, računaju koliko će im biti potrebno gotovine u narednim danima, kupuju kovanice eura, razmatraju po kojoj cijeni da svoje usluge ili proizvode naplaćuju u eurima… Prilično je izgledno da slijedi zaokružiti na više, barem kada su u pitanju mali obrti – piše Jutarnji list.
No, nastojeći umiriti zabrinutu javnost zbog dodatnog rasta cijena radi uvođenja eura, HNB je ovih dana objavio istraživanje koje procjenjuje da će u pesimističnom scenariju potencijalno povećanje cijena hrane zbog zaokruživanja pri konverziji iznositi 2,16 posto.
Kada se hrani dodaju alkoholna i bezalkoholna pića, njihov ukupan doprinos inflaciji procjenjuju na samo oko 0,5 postotnih bodova. “Ipak, zbog konkurencije na tržištu može se očekivati da će maloprodajni lanci zaokruživati cijene i na najbliže atraktivne razine, koje ne moraju nužno biti više”, vjeruju u HNB-u. Barem u teoriji, trgovački lanci ne bi smjeli neosnovano dizati ili zaokruživati cijene.
Cijeli tekst pročitajte OVDJE