Nakon najave gradnje stambene zgrade u Šipčinama dio javnosti je izrazio veliko negodovanje zbog novih građevinskih poduhvata u prostoru užeg dijela grada koji je ionako preizgrađen. Na tom problemu kampanje u predizborne vrijeme grade sve političke stranke koje se pojave na sceni Grada. A na veliki komunalni problem stanovnika u svim kvartovima ponovno su svojim prosvjedom što zbog nove gradnje ostaju bez parkirališnih mjesta, pozornost skrenuli stanari tzv. Karingtonke i okolnih ulica.
Zatražili su da se postojeća parcela na kojoj će se graditi proglasi zelenom zonom.
Nekoliko pitanja koja se javljaju u javnosti proteklih dana uputili smo prema Gradu Dubrovniku, nadležnom Upravnom odjelu za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje.
Ukoliko bi postojala politička volja, bi li i pod kojim uvjetima bilo moguće ovu građevinsku zonu koja je pod zelenilom i stablima, prebaciti u zelenu zonu, za što se zalažu stanovnici tog gradskog predjela?
Iz istupa stanovnika Karingtonke proteklih dana čuli smo dva kontradiktorna razmišljanja, prvo je da se navedena zona proglasi zelenom zonom, a drugo da se ista ta zona i dalje koristi kao parkirališna površina. Također, GUP Grada Dubrovnika iz 2005. godine do današnjeg dana više puta je mijenjan i nitko nikad do današnjeg dana nije predložio da se navedena zona proglasi zelenom zonom.
Generalni urbanistički plan Grada Dubrovnika dokument je koji definira sve zone i ako se iz nekog razloga ukida građevinska zona, time se oduzimaju stečena prava vlasnicima zemljišta te isto treba potkrijepiti jasnim pokazateljima zašto se nešto što je posljednjih 17 godina bilo građevinsko zemljište pretvara u zelenu zonu.
Bi li ta izmjena u GUP-u bila znatno lakša da nije izdana lokacijska dozvola?
-Lokacijska dozvola se izdaje na osnovu sadašnjih parametara GUP-a Grada Dubrovnika i isto nema korelaciju sa izmjenama i dopunama GUP-a.
Je li za parcele na kojima se planira izgradnja ikad prije izdana ijedna dozvola – lokacijska, ako ne građevinska i tko je bio investitor?
-Na česticama na kojima je planirana izgradnja nije nikad prije izdana lokacijska kao ni građevinska dozvola.
Stanari su na press konferenciji istaknuli kako je tom parcelom trebala po GUP-u, postojećem, prolaziti spojna cesta između Hebrangove i Vukovarske ulice. Molim vas za preciznu informaciju kuda su po GUP-u zacrtane dva spojna koridora između tih dviju cesta?
-Planom predviđeni koridor spojne ceste između ulice A. Hebranga i Vukovarske ulice nije predviđen preko planirane novoformirane građevne čestice na zemljištu koje nosi katastarsku oznaku čest. zem. 487/1 i dijelu čest. zem. 485/2, obje k.o. Gruž, investitora DUBROVAČKI DVORI d.o.o., koje neposredno graniče sa ulicom Andrije Hebranga i na koju je planiran kolni pristup.
Navedena cesta koja spaja Ulicu Andrije Hebrangu i Vukovarsku ulicu planirana je sa istočne strane M 13.
Na upit da nam precizno odgovore što znači M13 stigli su grafički prikazi:
Je li lokacijska dozvola pravomoćna?
-Lokacijska dozvola je pravomoćna.
Tko je gradonačelniku dao informaciju kako će se za stanare iznaći zamjensko rješenje parkiranja u Mercanteu budući oni tvrde kako dolje nema mjesta i da ih nitko nije kontaktirao?
-Gradonačelnik je navedenu informaciju dobio putem nadležnog Upravnog odjela za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje. Naime, nakon javnog istupa korisnika parkirališta, investitor je upravni odjel obavijestio da je spreman ponuditi zamjenska parkirališna mjesta.
Prema informacijama koje je zaprimio upravni odjel, predstavnici stanara kao ugovorni korisnici nikad nisu kontaktirali investitora i zatražili rješenje na obostrano zadovoljstvo svih uključenih.
Stanari Karingtonke protiv nove izgradnje: Poštujmo Grad? Da, ali prije svega – poštujmo građane!