Uoči večerašnje svečane ceremonije otvaranja Pelješkog mosta, gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković nazočio je danas u Palači Sponza predstavljanju i promociji jedinstvenog izdanja monografije pod nazivom “Most Pelješac ” u izdanju novinske kuće Hanza Media.
Promociji su prisustvovali i predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, potpredsjednica Europske komisije Dubravka Šuica, potpredsjednik Vlade i ministar hrvatskih branitelja Tomo Medved potpredsjednik Vlade i ministar ministar mora, prometa infrastrukture Oleg Butković, ministar vanjskih i europskih poslova Gordan Grlić Radman, župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić i brojni drugi uzvanici iz političkog i društvenog života.
“Kao predsjednik Vlade danas ovdje moram uputiti prije svega iznimnu zahvalnost svima onima koji su od same ideje, peticija pa sve do dovršetka projekta pridonijeli ostvarenju strateško nacionalne investicije, a to je izgradnja Pelješkog mosta . Ovaj je most fenomenalan za spajanje Hrvatske, spajanje Europske unije, spajanje sutra Schengenskog prostora. Ovo je jedna velika godina za Hrvatsku i njezinu budućnost. Ovo je jedna velika ostavština za sve nas skupa, a danas je dan veselja u kojem trebamo svi zajedno uživati”, riječi su koje je predsjednik Vlade RH Andrej Plenković poručio okupljenima u Sponzi.
Gradonačelnik Mato Franković u svom obraćanju prisutnima naglasio je važnost izgradnje mosta i spajanje hrvatskog teritorija, istaknuvši kako je realizacija ovog strateškog projekta san mnogih generacija. Osvrnuo se i na povijesni kontekst te na ulogu brojnih aktera s juga zemlje koji su svojim angažmanom doprinijeli ostvarenju povijesne investicije.
“Pogled na gotovi Pelješki most svih nas ostavlja bez daha i ispunjava nacionalnim ushitom. Ali on je i puno više od toga. Priča o Pelješkom mostu priča je o ljudima. Najviše o čovjeku hrvatskog juga, Konavala, Župe dubrovačke, Grada, Primorja, Pelješca, ljudima koji su do danas živjeli na zemlji svojih predaka, zemlji koja ih je odgojila i koju neizmjerno vole, ali ipak odvojeno od svojih sunarodnjaka”, istaknuo je u samom početku govora gradonačelnik.
Poseban naglasak stavio je na to kako se stanovnici juga s pravom danas mogu osjećati ponosno i zadovoljno jer je Hrvatska spojena u jedno
“Pelješki most za hrvatski jug i za Dubrovnik milenijski je strateški projekt i najvažniji događaj od oslobođenja u Domovinskom ratu. On će ovom kraju donijeti dugo čekani „spokoj u duši“. Donijet će i prosperitet kroz brojne trgovinske, ekonomske i prometne benefite. On je i novi landmark Hrvatske i hrvatskog juga, znamenitost kojoj će se diviti i milijuni turista. Ali samo će ljudi dubrovačkog kraja moći duboko razumjeti puninu značaja Pelješkog mosta i spoznati veličanstvenost ovog trenutka u povijesti kojemu imamo privilegiju svjedočiti”, kazao je gradonačelnik.
Dotaknuo se i povijesnog konteksta Pelješkog mosta prisjetivši se gospara Pera Glumca koji je 1994. godine ispred kavane Charlie u Zagrebu prikupljao potpise podrške za izgradnju mosta.
„Četiri godine nakon toga u kampanji za županijske izbore 1998. godine kao jedan od projekata Juga Hrvatske županijski odbor HDZ-a u svom programu nosi izgradnju Pelješkog mosta, iste te godine po prvi put u Hrvatskom saboru čuje se ideja o Pelješkom mostu koju je tijekom svog govora iznio gospar Luka Bebić, nakon toga SDP-ov župan pokojni Ivan Šprlje u prostorni plan Dubrovačko-neretvanske županije ucrtava projekt Pelješkog mosta.“
Posebnu zahvalu uputio je premijeru Andreju Plenkoviću i Vladi Republike Hrvatske koja je, kako je istaknuo, imala snage i sposobnosti ovaj projekt od ideje sprovesti u djelo.
Prisutnima su se obratili i potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, novinar Jutarnjeg lista i autor monografije Most Pelješac Krešimir Žabec, projektant Pelješkog mosta Marjan Pipenbaher i urednik monografije Ivica Buljan.
Monografija o Pelješkom mostu odaje počast svima onima koji su sudjelovali u realizaciji ove strateške investicije. Ujedno, najzornije prikazuju tijek gradnje i monumentalnost cjelokupnog projekta. Od samih začetaka ideje o potrebi izgradnje mosta, monografija donosi brojne inačice mosta koje su se stvarale u projektantskim uredima do njegova konačnog izgleda. Obrađeni su svi prijepori ali i zablude koje su pratile njegovu izgradnju. Stručni detalji, izazovi koji su pratili graditelje, veliki broj impozantnih fotografija dio su monografije koja na najbolji način dočarava sve faze četverogodišnje izgradnje mosta koji će povezati krajnji jug sa ostatkom Hrvatske i učiniti je u potpunosti cjelovitom.