VIJESTI
03.04.2018 u 20:24

Što se dogovorilo s Excelsa nekretninama za koncesiju žičare?

Na dnevnom redu 10. sjednice Gradskog vijeća koja će se održati u ponedjeljak 9. travnja naći će se i Prijedlog odluke o dodijeli koncesije za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra, zračnog prostora kojim prolazi trasa žičare, društvu Excelsa nekretnine d.d. U prijedlogu odluke stoji da se koncesija daje na rok od 50 godina, a koncesionar će plaćati fiksni i varijabilni dio koncesije. 


komentara  21

Na temelju zahtjeva društva Excelsa nekretnine Grad Dubrovnik dodjeljuje koncesiju za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra. Koncesija se odnosi na korištenje zračnog prostora kojim prolazi trasa žičare, u svrhu obavljanja isključivo komercijalne djelatnosti, bez obaveze pružanja javne usluge. Odnosi se na pravo koncesionara na držanje pet čeličnih kabela na trasi žičare, pri čemu su dva nosiva, dva su vučni kabeli, dok je jedan tehnički, te na prometovanje kabina trasom žičare.

Koncesija se dodijeljuje na rok od 50 godina,a rok se računa od dana sklapanja ugovora o koncesiji, odnosno stupanja na snagu ugovora. Tijekom trajanja koncesije koncesionar je dužan ispunjavati sve zakonske propise koji se odnose na žičare za prijevoz osoba.

Što se tiče samih novčanih davanja prema Gradu Dubrovniku, koncesionar je dužan  plaćati naknadu koja se sastoji iz fiksnog i varijabilnog dijela. Fiksni dio koncesije za vrijeme trajanja cijelog ugovora odgovarat će današnjoj realnoj vrijednosti  iznosa od tisuću kuna mjesečno, odnosno 12 tisuća kuna godišnje, dok se varijabilni dio određuje u visini od 15 posto ostvarenih prihoda od prodaje karata za vožnju žičarom, to jest bruto prihoda ostvarenih od prodaje karata umanjenih za PDV. Obračun tog varijabilnog dijela će se mjesečno utvrđivati na osnovu izvještaja koncesionara o ostvarenih prihodima prodaje karata za prethodni mjesec, koje do osmog u mjesecu mora predati Gradu Dubrovniku. Konačni iznos varijabilnog dijela naknade će se utvrđivati po obračunu godišnjeg prihoda od prodaje karata koji će biti prezentirani od strane koncesionara do najkasnije 30. travnja tekuće godine za prethodnu. Koncesionar je dužan platiti eventualnu razliku koncesijske naknade po obračunu godišnjeg prihoda najkasnije do 15. svibnja tekuće godine.
Koncesionar se isto tako obvezao da će građanima koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika omogućiti prijevoz žičarom po posebnoj cijeni dvosmjerne karte u iznosu od 15 kuna, uz predočenje osobne iskaznice, pri čemu odrasla osoba može povesti sa sobom dvoje djece starosti do 12 godine. Koncesionar se također obvezao da cijena mjesečne karte za najviše 160 stanovnika naselja Bosanka, za cijelo vrijeme trajanja ovog ugovora, neće iznositi više od 60 kuna mjesečno.

U samom ugovoru prihvaćena je i klauzula o eventualnom smanjenju iznosa varijabilnog dijela naknade. Naime, ako zbog poremećaja na turističkom tržištu godišnji prihod koncesionara od prodaje karata , to jest bruto prihod ostvaren od prodaje karata za vožnju žičarom umanjen za PDV padne za više od 50 posto u odnosu na prosječne prihode od prodaje karata u tri prethodne godine, za tu godinu će se utvrditi varijabilna naknada od 10 posto ostvarenih prihoda.

Zanimljivo je i da Grad Dubrovnik kao davatelj koncesije obvezao da će podatke o prihodu kojeg je koncesionar ostvario od prodanih karata za vožnju žičarom ili podatke o iznosu varijabilnog dijela koncesijske naknade u nekom ili nekim mjesecima čuvati privremeno kao poslovnu tajnu, najranije do  isteka mjesec od završetka kvartala u kojem se odnosni mjesec ili mjeseci nalaze, osim za zadnja tri mjeseca u godinu. Ti podaci po ovom ugovoru trebaju ostati tajni do isteka veljače iduće godine. 

U obrazloženju  ovakve odluke stoji  da se radi o jedinstvenom infrastrukturnom projektu u Republici Hrvatskoj te je stoga nemoguće koristiti se određenim, usporednim podacima koji bi predstavljali svojevrsne smjernice u donošenju odluke o visini koncesijske naknade i trajanju koncesije. Ponuđeni fiksni dio koncesijske naknade od tisuću kuna predstavlja relativno nizak iznos, ali Grad Dubrovnik isti prihvaća iz razloga da se ne bi pretjerano opteretilo poslovanje koncesionara u razdobljima izvan turističke sezone, dok će se veći dio koncesijske naknade namirivati iz varijabilnog dijela. S druge strane, varijabilni dio koncesijske naknade u iznosu od 15 posto od ostvarenih prihoda od prodaje karata predstavlja prema javno dostupnim podacima. najveću stopu varijabilne koncesijske naknade na području Republike Hrvatske , a plaćane iste ne opterećuje poslovanje niti na bilo koji drugi način ne ugrožava likvidnost koncesionara. 


dubrovniknet team





KOMENTARI / Komentiraj
   
   

manjgura 10.04.18 u 21:13
istini za volju, volim komplicirano, ali ne mislite valjda da vas ne podržavam, potpuno razumijem frustraciju rastom apetita u javnom sektoru na račun gospodarstva, onog dijela istoga koji još uvijek diše...no nije zgorega za spomenut da se u jednom trenutku dozvolila sprega između ODABRANOG dijela gospodarstva, privatnog sektora i javnog u smislu onih koji su potpisivali prodaju, ustvari predaju...lako je odabranima bit u pravo vrijeme na pravom mjestu i kupit žičaru, bilo što drugo...kad rečem Srđ, ne mislim ni ja samo na postaju, naravno da ima boljih posta...slažem se i s komentarom za Žarkovicu...a u nadi da vas nisam posebno iznervirala, te da ću uskoro naći ili dočekat i parking, onaj koji mi je trebalo riješit u paket aranžmanu sa žičarom, lijepo pozdravljam...

   

macy 10.04.18 u 19:51
A što se tiče Srđa, gore sam svako petnaestak dana, automobilom. Iskreno, nije lako priznati, nisam još koristio žičaru. Postaja žičare NEMA najatraktivniji pogled na Grad. Ljepši je cca 500 metara niže, na neuređenom i opasnom mjestu gdje se kako-tako može parkirati. Bolji je i sa Žarkovice, ali gore sada imamo očito prioritetnije potrebe, sukladne većim zanimanjem za potrošnju a manjim za gospodarstvene ciljeve i stvaranje novih vrijednosti.

   

macy 10.04.18 u 19:42
Manjgura, mislim da malo komplicirate stvar. Žičara je bila NAŠA, prodali smo je, jer nismo znali što ćemo s njom. Prodali smo je jer nismo imali novaca (apetiti potrošnje su nam malo preveliki), a sami ih nismo znali stvoriti. Ovi Čileanci su jedna od najbogatijih obitelji na svijetu, stvarali su novac jer su ZNALI kako. Tako i ovdje. Žičare nije bilo, zapravo bila je uništena i trebalo ju je potpuno novu sagraditi. Praktički - greenfield. Kredite za nju treba vraćati, sa kamatama. Naše gospodarstvo, pa tako i ova žičara, su meta sve većih apetita pa doslovno stenje pod nametima najvećima u EU. Prodavanje zraka i magle, uključivo i pogleda (pa makar i na Grad) ne vodi ničemu jer u svojim temeljima nosi teško breme ionako krhkom gospodarstvu.

   

manjgura 10.04.18 u 18:53
mogla bih se, diskusije radi, složiti s vašim stavom, da je, a nije, jedna takva lukrativna nekretnina bila plod nečijeg dugogodišnjeg rada i truda, da ju je netko sam stvorio, ali sudbina je htjela da bude privatizacijska akvizicija stoga sam još više revoltirana "postignutim " dogovorom i ugovorom o koncesiji, poglavito trajanjem iste i činjenici da nema rješenja za parking za stanovnike Grada niti rješenja za kvalietnu opskrbu istoga...naravno da se slažem s eliminacijom fiskalnih i parafiskalnih nameta, generalno, ali eto, lokalnog patriotizma radi,ali i činjeničnog stanja radi, jer ne radi se o parapogledu, već o najljepšem pogledu odozgo na Grad, ostajem pri svome...ne znam kad ste posljednji put bili gore, pozovite nekoga, spektakularan je to rendez vous, ne s njom, s Gradom...

   

manjgura 10.04.18 u 18:43
@M. pa kenova? zaista se odavno nismo potrefili na nakoj temi, čak sam se razveselila...a propos Grada, sjetite se one prvoklasne provokacije i uzurpacije Grada ,zvonca s republikom s...om na ćirilici, dakle, priča sa žičarom leži na pogledu na Grad, sve duge posredno ili neposredno leže na Gradu, svim poslovnim planovima u većini djelatnosti Grad je dodana, ako ne i osnovna vrijednost, na njega računaju kad kalkuliraju što i kako i gdje uložiti, povrat ili obrtaj je veći kad implicira Grad, stoga ga ne možemo izuzet kao faktor, o presudnosti možemo razgovarat...Grad Dubrovnik je iznad svega i u poziciji je bilo što isposlovat ili uvjetovat, međutim, rezultati pregovora prečesto ovise o vertikali ilitiga o središnjici, stoga se proporcionalno često dogodi suprotno, Grad gubi, građani isto

   

Nemo 10.04.18 u 16:50
@Macy, to je razmisljanje na dobrom tragu... Ma ipak, kad vidim onog gori celavog na slici, uvjeren sam da je nekoga zahebo, u ovom slucaju Grad. On i nekakva pozitivna poslovna praksa su daleko jedno od drugog.

   

macy 08.04.18 u 16:17
Manjgura, uz dužno poštovanje, mislim da u pristupu griješite, jer ovako visoke prihode imaju i drugi, budite sigurni. Meni je inače Vaš komentar u prihvatljivim okvirima, jedino mi smeta ono da cijela priča leži na pogledu na Grad. Zar ćemo početi i pogled naplaćivati? Samo žičari ili svima (Župljanima, Konavljanima, autobuserima, planinarima, beračima kuka i šparoga...)? Općenito sam protiv logike stvaranja prihoda povećanjem ili izmišljanjem novih pristojbi, poreza, raznoraznih nameta... veći sam pobornik stvaranja pozitivne gospodarske klime i poticanja poduzetništva i rada uz postupno smanjivanje SVIH fiskalnih i posebno parafiskalnih nameta.

   

manjgura 05.04.18 u 15:54
A DORH bi trebao razmisliti kako su do sad vozili bez ugovora o koncesiji i bez plaćanja naknade.

   

manjgura 05.04.18 u 15:52
tako visoke koncesije nigdje nema jer nigdje nema ni tako visokih prihoda ni grace perioda do potpisivanja ugovora...kad ne voze plaćaju 1.000 kn mjesečno, tko god ima koncesiju na javno dobro plaća enormne iznose i to cijelu godinu... radili ne radili, osim toga cijela priča leži na pogledu na Grad, ako misle da trebaju manje plaćat neka razvidaju žičaru i odnesu je negdje bez pogleda na Grad pa se voze gore dole...nikakva tajnost ne bi trebala postojat u ugovorima s Gradom Dubrovnikom, to su javne strukture koje upravljaju javnim dobrom i to implicira transparentnost, garaža je isto bila pod tajnim ugovorom pa je sad pod tuđim vlasništvom...s parama od poreznih obveznika, odnosno Grada...nikakve ucjene nema, ugovor o koncesiji je obaveza koju moraju ispuniti...

   

burazburaz 04.04.18 u 17:53
Ništa se nije dogovorilo nego je Excelsa ucijenjena. 15 % je čista ucjena. Tako visoke koncesije niđe nema. Pitanje je da li će još jednom odbit potpisat ugovor, ili će jednostavno sve te papire proslijediti DORH-u, i nekoga prijaviti za ucjenu.

prethodna / 1 / 2 / 3 / sljedeća




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija