LIFESTYLE
21.09.2019 u 12:57

DIREKTORICA ROMANA VLAŠIĆ: Dubrovnik ima prostora za rasti, ali u razdobljima prije i poslije sezone

Što je sve Turistička zajednica Grada Dubrovnika radila ove godine, je li i oni vide porast posjetitelja, iako ga neki ne vide? Kakva je bila predsezona i posezona, imamo li smjer u kojemu želimo ići? Ima li osnovna poruka Dubrovnik – grad za sva godišnja doba učinka na stranim tržištima? Sve to odgovorila je za Dubrovniknet direktorica TZ Dubrovnik Romana Vlašić, koja je istaknula kako Dubrovnik svakako ima prostora za rast turističkog prometa, ali u razdobljima prije i poslije sezone. Kazala je i kako je naš grad bio prezentiran u Tokiju na svim metro stanicama dok je trajala kampanja. Upitali smo ju i možemo li što ponuditi vezano uz aktivni odmor, koji je u posljednje vrijeme sve traženiji i zanimljiviji od sunca i mora.


komentara  0

Sezona je na izmaku, možete li nam ukratko reći kako je prošla i jeste li bili uspješni?

- Dubrovnik i u 2019. ostvaruje još jednu rekordnu turističku sezonu uz stabilne poraste turističkog prometa iz mjeseca u mjesec u svim vidovima smještaja. Za izvrsne ukupne rezultate svakako je zaslužna odlična predsezona tijekom koje smo zabilježili ozbiljne dvoznamenkaste poraste u dolascima i noćenjima, kao i ciljane promotivne aktivnosti koje provodimo na cjelogodišnjim tržištima. Od početka godine do sredine rujna ostvareno je 1.166.495 dolazaka što je 13% više nego prošle godine u istom razdoblju, te 3.611.706 noćenja, odnosno 5% više.

- Navedeni podaci ne uključuju dolaske i noćenja iz segmenta nautike. Kada je o ostvarenim noćenjima riječ, u hotelima bilježimo 5% povećanja, a u privatnom smještaju 8% više u odnosu na prošlu godinu. Iako ukupni statistički pokazatelji ukazuju na dobar rastući trend, važno je istaknuti da su najveći pomaci ostvareni upravo u razdoblju predsezone zahvaljujući odličnoj povezanosti direktnim letovima u zimskom redu letenja, kao i zimskom charter serijalu senior programa iz Skandinavije i Njemačke. Umjeren porast turističkog prometa zabilježen je i u vršku sezone, a s obzirom na sličnu visoku posjećenost u istom razdoblju već godinama, najveći je fokus na održivosti i odgovornom upravljanju posjetiteljima. Ipak, već sada možemo reći da sezona protječe uspješno, ostvarujemo odličan turistički promet s cjelogodišnjih tržišta što i jest naša orjentacija u cilju produženja sezone, implementacija projekta Respect the City donosi vidljive rezultate i Dubrovnik zasigurno postaje primjer grada koji ide u smjeru odgovornog i održivog razvoja turizma.

Koji gosti su najbrojniji, je li to povezano s vašim prezentacijama i predstavljanjima?

- Uz tradicionalno najbrojnije Britance, posebno bih istaknula tržište SAD-a koje, zahvaljujući novouređenom direktnom letu American Airlinesa (AA) iz Philadelphije za Dubrovnik, ostvaruje dodatni porast turističkog prometa. U tom je smislu logična najava AA o uvođenju svakodnevnog leta na ovoj liniji u sljedećoj sezoni. Iako je Dubrovnik jako dobro povezan direktnim letovima tijekom ljetnog reda letenja, još uvijek je izazov održati kvalitetnu povezanost tijekom zime, što je na neki način postalo fokus naših aktivnosti u stvaranju preduvjeta za produženje sezone.

- Specifičnost Dubrovnika ogleda se i u potpuno različitim ključnim emitivnim tržištima, čak i kad je riječ o našoj županiji, ali i ostatku hrvatske obale, zbog čega sve naše aktivnosti planiramo s posebnom pozornošću, a rezultati su vidljivi i konkretni. Nizom aktivnosti, od suradnje s avio kompanijama, prezentacijama i ostalim marketinškim aktivnostima, oglašavanjem na stranim tržištima, kao i osiguranjem kvalitetnih sadržaja u samoj destinaciji, uspjeli smo zaokružiti sve ključne elemente vrhunske turističke destinacije.

Dubrovnik, prema riječima direktorice, ima osnovnu poruku kojojm se nastoji usmjeriti prema cjelogodišnjem turizmu.

Osnovna poruka koja se provlači kroz sve aktivnosti je Dubrovnik – grad za sva godišnja doba, u cilju produženja sezone, odnosno cjelogodišnjeg turizma. Upravo ta disperzija posjetitelja vremenski tijekom cijele godine, omogućuje i ravnomjerniji porast turističkog prometa, kao i stabilizaciju pitanja kvalitetne radne snage koja jamči kvalitetu usluge. Struktura, ali i porast smještajnih kapaciteta je također važan čimbenik, a kad je riječ o privatnom smještaju javlja se potreba strateškog planiranja i usmjeravanja isključivo na podizanje kvalitete.

Gdje ste sve prezentirali Dubrovnik, u kojima gradovima i državama?

- TZ grada Dubrovnika sukladno svom programu rada sudjeluje na općim i specijaliziranim sajmovima, te na posebnim prezentacijama, najčešće u suradnji s HTZ-om, TZ Županije, ali i s TZ Zagreba posebno kad se radi o dalekim tržištima. Izuzetno dobru suradnju ostvarujemo s našim predstavništvima u inozmestvu, a posebno s našim Veleposlanstvima i Konzulatima. Također, imamo izvrsnu suradnju sa Zračnom lukom i avio kompanijama, pa vrlo često organiziramo posebne prezentacije za turističke agente u suradnji s avio kompanijama kako bismo dodatno promovirali nove direktne letove i pojačali vidljivost destinacije. Ovom prilikom bih istaknula edukacijsku prezentaciju za prodajne agente u suorganizaciji s Cork Airportom i Aer Lingusom u Corku povodom uspostave novog direktnog leta za Dubrovnik, turistički promet iz Irske je ove godine povećan za 34%.

- Zbog dobrih poveznica preko Istanbula, s Turkish Airlinesom smo organizirali dvije prezentacije za američko tržište u Miamiju i New Yorku, za japansko tržište smo radili on line i off line kampanju, pa je npr. reklama za Dubrovnik bila na city lightovima na svim metro stanicama u Tokiju tijekom trajanja kampanje. Ove smo godine radili veliku marketinšku kampanju s American Airlinesom u trajanju od ožujka do kolovoza, dodatno smo ugovorili tijekom kolovoza projekcije jednominutnog promo filma o Dubrovniku na svima ekranima na dvadeset najvećih zračnih luka u SAD-u. Ovogodišnji turistički promet iz SAD-a raste za 16% u dolascima i noćenjima, a po brojnosti je odmah iz Velike Britanije. Za kraj rujna pripremamo zajedničku prezentaciju programa zime u Dubrovniku, u suradnji s našim predstavništvom u Frankfurtu i Croatia Airlinesom. Naime, slijedom sastanka s hotelijerima koji će raditi zimi, kreirani su paket aranžmani koje ćemo ponuditi njemačkom tržištu, ali i šire preko mreže predstavništava HTZ-a i CA.

Direktorica se osvrnula i na kongresni turizam u Dubrovniku.

- Dubrovnik je odlično pozicioniran i kao kongresna destinacija te je dobitnik mnogih priznanja i nagrada u tom segmentu. TZ grada Dubrovnika kroz svoj Kongresni ured sudjeluje i na MICE sajmovima i prezentacijama u suradnji s HTZ-om, organizira fam i inspekcijska putovanja za organizatore poslovnih skupova i sudjeluje u stručnim grupama pri Ministarstvu turizma i HTZ-u. Kongresni turizam je zasigurno jedan od temelja produženja sezone, a dubrovačka kongresna ponuda je izuzetno profesionalna i visoko kvalitetna. 

Koji način promocije najviše privlači posjetitelje, a koji vi koristite najčešće?

- Različiti su kanali promocije, ovisno o tržištu, o turističkom proizvodu kojeg želimo predstaviti, ali i kome se obraćamo, jedan je pristup za široku publiku ili posebnu nišu posjetitelja, s druge strane za profesionalce u turizmu. U našem se slučaju uvijek radi o destinacijskoj promociji, pa i kad promoviramo evente, a koristimo sve dostupne vidove promocije, od online i off line oglašavanja, kampanja na društvenim mrežama, prezentacija i sajmova itd. Ciljane prezentacije se organiziraju za turističke agente, touroperatore i/ili turističke novinare, a mogu biti edukacijske, posebno na novim tržištima, kojima želimo agente upoznati sa samom destinacijom i turističkom ponudom. Uobičajeno, ovakve prezentacije radimo s HTZ-om ili s TZ Zagreba s obzirom da je obično riječ o dalekim tržištima, a nakon prezentacija su organizirane i poslovne radionice gdje se na sastancima "jedan na jedan" dodatno dogovara  suradnja.

- Još jedan koristan vid promocije je organizacija putovanja stranih agenata u destinaciju, pa ćemo npr. u suradnji s HTZ-om organzirati post IBTM turu za deset organizatora poslovnih putovanja, koji će nakon kongresnog sajma IBTM u Barceloni doći u obilazak kongresne ponude Zagreba i Dubrovnika. Na općim sajmovima su u pravilu prva dva dana rezervirana za poslovne sastanke, nakon toga se određeni sajmovi otvaraju za široku publiku i ta je komunikacija naših informatora s potencijalnim gostima također važna. Za razliku od specijaliziranih kongresnih sajmova na kojima su prisutni samo profesionalci u kongresnoj industriji, a sastanci su unaprijed dogovoreni on line u sustavu, pa je radna učinkovitost maksimalna.

- Različita tržišta različito i reagiraju na način kako im želite nešto predstaviti, nema jednog modela za sve i da biste imali dobar učinak, zaista morate imati što više saznanja o pojedinoj kulturi, bez obzira je li se radi o profesionalcima ili širokoj publici, njihovim navikama, o kulturi putovanja...

Brojke ove godine opet rastu, do kada dubrovačko područje može rasti u smislu dolazaka turista?

- Od početka godine do danas ukupni statistički podaci pokazuju porast turističkog prometa u dolascima 13%, a u noćenjima 5%, što površno gledano može dati krivi dojam, pa je potrebno promatrati tijek sezone po mjesecima, ali i po ključnim razdobljima.Tako je u prvih šest mjeseci zabilježeno 23% povećanja u dolascima i 9% u noćenjima, od čega je najveći trend povećanja zabilježen u prva četiri mjeseca. Minimalni postoci povećanja u srcu sezone su mogući prvenstveno zahvaljujući rastu kapaciteta u privatnom smještaju, pa se ukupni visoki postoci pomalo tope tjekom godine i daju prosječne pokazatelje.

- Dubrovnik svakako ima prostora za rast turističkog prometa, ali u razdobljima pred i posezone, što je i naša strategija u skladu sa sloganom Dubrovnik - grad za sva godišnja doba. Osiguranje dostupnosti direktnim letovima tijekom zime je jedan od osnovnih preduvjeta za cjelogodišnje poslovanje, kao i raspoloživost smještajnih kapaciteta te dostatna ugostiteljska ponuda.

Jesmo li Grad elitnog turizma? Trebamo li raditi na profiliranju Dubrovnika kao brenda u smislu privlačenja "bogatijih" gostiju?

- Dubrovnik je vrhunska turistička destinacija koja ima prepoznatljiv brend i kao takva je oduvijek privlačila, ali će i privlačiti bogate goste. Struktura smještajniih kapaciteta, najveći broj hotela 5* u Hrvatskoj na jednom mjestu, profesionalci u turizmu, jedinstvena baština, kulturni identitet i predivna okolica, zasigurno su čvrste sastavnice jakog turističkog brenda Dubrovnika, koji se kvalitetom razlikuje od drugih, a ukupno podizanje kvalitete je nešto na čemu uvijek i ustrajno treba raditi.

Što je s aktivnim odmorom koji je u posljednje vrijeme sve traženiji, ima li tu Dubrovnik što ponuditi?

- Dubrovnik se može pohvaliti velikim međunarodnim sportskim događanjem DuMotion koji je postao brend sam za sebe i uspješno ostvaruje poveznicu između sporta i turizma. Drago mi je da je TZGD od samog početka uključena u ovaj uspješan projekt koji se savršeno uklopio i pokazao novo lice grada, zidina i Straduna. U listopadu kreće još jedan međunarodni trkački projekt Dubrovnik Triatlon, u kojeg smo također uključeni. U svijetu postoji velika trkačka zajednica koja putuje u razne krajeve svijeta spajajući turističku znatiželju i svoje sportske ambicije. Zahvaljujući vrijednim organizatorima navedenih evenata, Dubrovnik se našao na svjetskoj karti u ovim kategorijama. Međutim, ako izuzememo samo područje grada, u neposrednoj okolici na području županije postoje mnogobrojne mogućnosti za aktivan odmor, onaj bez predzanka međunarodnih ili drugih natjecanja, pa Dubrovnik svakako ima što za ponuditi i u ovom segmentu.

Na kojim sada projektima radite, koji su planovi Turističke zajednice za sljedeću sezonu?

- TZ grada Dubrovnika je u pripremi plana i programa rada za sljedeću sezonu. Svakako ćemo nastaviti s aktivnostima sukladno strukturi zadaća, predstoji nam definirati potrebe mjesnih odbora i gradskih kotara vezano za našu suradnju za uređenje mjesta, napraviti plan manifestacija u suradnji s Gradom, ali i samostalno u suradnji s kulturnim institucijama, u tijeku su dogovori za promotivne aktivnosti, udruženo oglašavanje i strateške projekte s HTZ-om, donesen je i paket novih zakona, već su odrađene potrebne radnje za donošenje odluke o visini turističke pristojbe.

Kakvi su planovi za zimski period?

- Za pripremu zime, u suradnji sa Zračnom lukom, smo već imali niz sastanaka s avio kompanijama. Dogovori su u tijeku, a s British Airwaysom, Croatia Airlinesom i Vuelingom smo već ugovorili i započeli određene marketinške kampanje vezano za zimski red letenja. U tijeku je i priprema Dubrovačkog zimskog festivala, ali i ostalih programa početkom sljedeće godine. Prije mjesec dana smo organizirali sastanak s hotelijerima i Croatia Airlinesom, sljedeći tjedan imamo zajedničku prezentaciju u Frankfurtu na kojoj ćemo predstaviti Dubrovnik zimi, događanja od listopada do kraja ožujka sljedeće godine, te paket aranžamane koji uključuju let i hotel. Vjerujemo da će ova dodatna promocija na njemačkom tržištu imati učinka s obzirom na direktan let iz Frankfurta. Također, na društvenim mrežama radimo zimske kampanje na svim stranim tržištima odakle imamo direktne letove tijekom zime, ali i na području Hrvatske, Slovenije i BiH te na dalekim tržištima. Međutim, prvo krećemo sa šestim izdanjem našeg Good Food Festivala koji će ove godine trajati od 14.-20. listopada, vjerujem da će naši sugrađani i gosti uživati u dobroj hrani!

 

DIREKTOR FRANO HERENDIJA: U Konavlima je posljednjih godina razvijena bogata i kvalitetna ponuda sadržaja za aktivni odmor

Slaven Zvono: U Primorju smo uredili 35 km pješačkih i 50 km dugu biciklističku stazu


INTERVJU/ Anamarija Kusalo: Naglasak bi trebao biti na manifestacijama, a i arheologiju bi trebalo bolje predstaviti...


Elizabeta Jelić





KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija