VIJESTI
07.09.2019 u 19:16

Slaven Zvono: U Primorju smo uredili 35 km pješačkih i 50 km dugu biciklističku stazu

S obzirom kako je turistička sezona na izmaku, zbrajaju se rezultati i podvlači crta, razgovarali smo s direktorom Turističke zajednice Općine Dubrovačko primorje Slavenom Zvono. Pitali smo ga je li sezona bila uspješna, gdje su do sada promovirali Dubrovačko primorje, u kojim gradovima i državama, koji način promocije upotrebljavaju, u kojem smjeru ide TZ Dubrovačko primorje, odnosno koji vid turizma želi razviti. Zanimalo nas je kad će se otvoriti Zvičajna kuća u Slanome i kakvi su im planovi za slijedeću sezonu?


komentara  0

Sezona je na izmaku, možete li nam ukratko reći kako je prošla i jeste li bili uspješni?

- Iznimno smo zadovoljni dosadašnjim dijelom turističke sezone. U 8. mjesecu smo zabilježili 8790 dolazaka i 54575 noćenja što je za 7% više dolazaka nego lani i 4% više noćenja nego lani. Kad se pogleda po segmentima smještajnih kapaciteta u privatnom smještaju i kampovima je u 8. mjesecu boravilo 4643 turista i oni su ostvarili 29063 noćenja što je za 3% više dolazaka i 4% više noćenja nego lani u istom periodu. U hotelskom smještaju je ostvareno 17% više dolazaka i 4% više dolazaka nego lani, što bi u brojkama bilo 3344 dolazaka i 20389 noćenja.

- Od početka godine na području TZO Dubrovačko primorje  boravilo je 29501 turista i oni su ostvarili 157206 noćenja, što je za 15% više dolazaka i 10% više noćenja nego lani u istom razdoblju. Hoteli u Dubrovačkom primorju također bilježe pozitivne brojke i to u dolascima 15307 odnosno 27% više nego lani i 74597 noćenja, odnosno 19% više nego lani. U privatnom smještaju od početka godine boravilo je 11744 gostiju i oni su ostvarili 68979 noćenja , što je 6% više dolazaka i 3% više noćenja nego lani u istom periodu.

Koji gosti su najbrojniji, je li to povezano s vašim prezentacijama i predstavljanjima? Gdje ste sve prezentirali Dubrovačko primorje, u kojima gradovima i državama?

- Prema državama iz kojih dolaze, najviše gostiju u hotelskom smještaju je došlo iz Velike Britanije, Francuske, Njemačke , Poljske i Belgije, a u privatnom smještaju iz BiH, Njemačke, Poljske, Češke i Francuske. U ovoj godini smo posjetili dva sajma u suradnji s TZ DN županije i to F.re.e turističkom sajmu u Munchenu u Njemačkoj i sajam GLOBalnie u Katowicama u Poljskoj. Odlučili smo se na ta dva sajma pošto su nam njemački i poljski gosti iznimno važni i u hotelskom i u privatnom smještaju i kampovima. Prezentirajući se u ovim državama pokušavamo se što bolje pozicionirati na tržištu odakle nam dolazi već puno turista i da pokušamo privući nove turiste. Također kroz godine smo, osim na već spomenutim sajmovima, nastupali na sajmovima i prezentacijama u Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Velikoj Britaniji, Finskoj i sl. Naravno da su sajmovi i prezentacije iznimno važni jer putem njih dolazimo u kontakt sa našim starim gostima i pokušavamo privući nove goste i prezentirati im turističku ponudu Dubrovačkog primorja.

Koji način promocije najviše privlači posjetitelje, a koji vi koristite najčešće?

- TZO Dubrovačko primorje koristi više kanala promocije. Prvi je već spomenuti nastup na turističkim sajmovima i prezentacijama , također već smo godinama prilično aktivni na Facebook-u, Twitter-u, Instagramu, Youtube-u i sl. Također redovno održavamo i našu web stranicu i imamo i mobilnu aplikaciju putem koje turisti u svakom trenutku mogu pregledati turističku ponudu naše općine i putem nje i rezervirati smještaj, a dok su ovdje konstantno primaju informacije o kulturnim i ostalim događanjima u Slanome i okolici. Također prezentiramo se preko turističkih časopisa i turističkih on line portala koji pokrivaju nama najvažnija emitivna tržišta u Europi, a i šire. U susjednim državama kao što su Bosna i Hercegovina i Slovenija, odakle nam dolazi velik broj turista, često se oglašavamo putem tv i radio reklama.

U kojem smjeru ide TZ Dubrovačko primorje, odnosno koji vid turizma želi razviti?

- Zahvaljujući činjenici da smo područje iznimno bogato plažama i prekrasnim uvalama koje su pogodne za sunčane i kupanje, velik dio gosta dolazi kod nas radi odmora i boravka na plažama. Iz tog razloga svake godine dodatno ulažemo u uređenje i opremanje plaža. Skoro sve plaže su opremljene plažnim ogradama, tuševima, kabinama za presvlačenje, koševima za smeće i sl. Da ovdje gosti ne dolaze samo prespavati pokazuje prosječni boravak gosta na razini godine koji je do sada pet dana u hotelskom smještaju i šest dana u privatnom smještaju i kampovima.

- Također za vrijeme boravka gostiju pokušavamo svaki tjedan organizirati kulturna i sportska događanja unutar Primorskog kulturnog ljeta, koja svakog ljeta privlače kako turiste koji borave na našem području tako i domaće stanovništvo. Primorsko kulturno ljeto je lepeza raznih događanja kao što su; koncerti klasične glazbe , klapske i folklorne večeri, veliki koncerti s domaćim najpoznatijim zvijezdama poput Noći Dubrovačkog primorja, ribarske večeri, animacija za najmlađe, živa glazba na trgu u centru mjesta, noći vina u Kneževu dvoru u Slanome, gastro večeri gdje prezentiramo domaća jela i proizvode s područja naše općine i sl.  Također uz kupališni turizam, iznimno nam je važan i aktivni turizam u koji se dosta ulaže zadnjih par godina.

Kada će se otvoriti Zavičajna kuća Dubrovačkog primorja i što će se u njoj sve nalaziti?

- Zavičajna kuća Dubrovačkog primorja bi trebala otvoriti svoja vrata do sljedeće turističke sezone. U njoj će se nalaziti Zavičajni muzej gdje će biti izložene nošnje i tradicionalni alati iz ovoga kraja. Također će se prikazivati povijesni događaji koji su bili iznimno važni za Dubrovačko primorje. Uz Knežev dvor koji je otvoren već nekoliko godina, Zavičajna kuća će zasigurno zauzeti važno mjesto na karti kulturnih znamenitosti Slanoga i Dubrovačkog primorja.

Što je s aktivnim odmorom koji je u posljednje vrijeme sve traženiji, može li Dubrovačko primorje tu što ponuditi?

- Aktivni odmor nam je iznimno važan i velik broj turista dolazi na područje naše općine i radi te vrste odmora. Iz tog razloga smo već od samog početka uredili i označili 35 km pješačkih staza koje se pružaju od Banića, preko Slanoga, pa sve do vidikovca Gajina iznad Majkova. Prošle godine smo u suradnji sa HGSS-om iz Dubrovnika napravili kartu pješačkih staza i pomoću te karte se sad turisti mogu sigurno kretati tim pješačkim stazama. Već pet godina postoji i tematska biciklistička staza u dužini od 50 km koja se proteže od Slanoga do zaljeva Bistrina. Staza je nazvana Tematska biciklistička staza Stećci Dubrovačkog primorja jer biciklisti koji prođu tom stazom imaju priliku posjetiti lokalitete sa stećcima u Čepikućima, Smokovljanima i Bistrini. Također, spomenuta biciklistička staza obuhvaća i lokalitet srednjovjekovne crkve Rotonda u naselju Ošlje, za koju se smatra da potječe iz razdoblja od 7 do 9 st. Za spomenutu stazu također je izdana i brošura sa kartom i svim potrebnim informacija. Biciklistička staza je također uređena u suradnji s HGSS-om iz Splita i Dubrovnika. U budućnosti namjeravamo održavati spomenute pješačke i biciklističke staze i raditi na njihovu proširenju i također na uređenju novih.

Može li Dubrovačko primorje zimi privući sportaše, sportska događanja i natjecanja koji bi popunili određene smještajne jedinice i naravno usput trošili, ali i obilazili primorske znamenitosti kada je najmanja gužva?

- Na žalost, Dubrovačko primorje još uvijek nema razvijen zimski turizam iz razloga što hotelski i privatni smještaj radi šest mjeseci u godini za vrijeme trajanje ljetne turističke sezone. Pošto se na području općine nalaze dva hotela s 4 i 5 zvjezdica koji imaju popratne sportske terene i sadržaje, nadamo se u budućnosti da će se početi razvijati i turizam tijekom zime i da će sve sve više turista boraviti ovdje i tokom tog razdoblja, a onda i potaknuti privatne iznajmljivače i kampove da otvore vrata svog smještaja i tijekom zimskih mjeseci.

Na kojim sada projektima radite, koji su planovi Turističke zajednice za sljedeću sezonu?

- TZO Dubrovačko primorje trenutno radi na više projekata od kojih bi izdvojio projekt modernizacije i prilagodbe pješačkih staza osobama s invaliditetom i također projekt oživljavanja smještajnih kapaciteta u ruralnim područjima naše općine koji su poprilično pusti i ti objekti su prazni, iako se u njima skriva ogroman turistički potencijal.

Kakvi su planovi za zimski period?

- U zimskom periodu radimo na pripremama za sljedeću turističku sezonu, odlazimo na turističke sajmove i prezentacije, radimo na promotivnim materijalima, on line marketingu i sl. Posla je toliko da, koliko god se taj zimski period činio dug, jako brzo prođe.

Kakva je suradnja TZ-a i domaćih OPG-ova te lokalnog stanovništva?

- Do sada smo imali iznimno dobru suradnju kako s OPG -ovima tako i s lokalnim stanovništvom. Dosta cijenimo njihove savjete i prijedloge koji idu u smjeru uspješnije i kvalitetnije turističke sezone.


Elizabeta Jelić





KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija