VIJESTI
06.06.2019 u 10:58

Hoće li "Libertasovi" vozači u štrajk?

Više od 10 tisuća odrađenih, a neisplaćenih sati, prekovremeni rad koji je pravilo, a ne iznimka. Svakodnevno pozivanje ljudi na odgovornost putem pisanih izjava, samo su neki od razloga manjka interesa za zapošljavanje u "Libertasu". Situacija je bila ovakva već početkom godine. Upozoravali smo  poslodavaca, da se na ovaj način ne može raditi i da neće imati tko odraditi sezonu. Nije se poduzelo ništa – kazao je predsjednik sindikata Hrvatskog vozača Miljenko Gočin, na jutros održanoj press konferenciji o, kako kaže, alarmantnom stanju u javnom gradskom prijevozniku, Libertasu. Predstavnika sindikata iz "Libertasa" nije bilo, navodno, jer oni surađuju s poslodavcem a ne u interesu svojih članova.


komentara  0

- Tih 10 tisuća odrađenih, a neisplaćenih sati je zamrznuto. Poslodavac je kazao da će se to u nekom trenutku riješiti.  Dugogodišnji vozači, danas zbog ovoga napuštaju tvrtku – izjavio je Gočin i dodao da se prekovremeni rad u Libertasu uvijek prakticirao te da nije uredno plaćen.

- Prethodnih godina se ova situacija pokušala razriješiti pretvaranjem prekovremenih u slobodne sate, na način protivan kolektivnom ugovoru. Za jedan sat prekovremenog rada dobivao jedan slobodni sat bez uvećanja koje stoji u kolektivnom ugovoru.

Po kazivanju Gočina vozači su predmetnih 10 tisuća prekovremenih sati "natukli" tijekom protekle godine te je dodao da je u ovom trenutku jedna od mogućnosti rješavanja problema, stupanje vozača u štrajk.

- Ova razlika prekovremenih sati još uvijek nije svedena na nulu. Odlučili smo se na ovakvo reagiranja upravo zbog početka sezone. Ljudi su izmoreni, oni više ne mogu,  a tek si sad trebali uprijeti i dati sve od sebe da se još jedna sezona uspješno odradi. Javni gradski prijevoz u Dubrovniku mora biti točan, na korist svim građanima, ali i svim njegovim posjetiteljima. Ljudi nisu imali odmara i na ovaj način još jednom apeliraju na vlasnika, Grad Dubrovnik da se hitno poduzmu mjere kojima bi se zaposlili novi vozači.

- Kako bi se ti novi ljudi zaposlili, Libertas mora biti poželjan poslodavac, a on to danas nije. Raspisan je natječaj, ali se s ljudima koji se na njega jave potpisuju ugovori na određeno vrijeme. To nikome nije u interesu, ljudi ne pokazuju interes za zapošljavanjem u ovoj gradskoj tvrtki. Pažnju treba obratiti na primanja vozača i na način kako se poslodavac prema njima odnosi. Libertas je sebi uzeo za pravo i naložio ljudima, da van radnog vremena dolaze predavati inkas od prodaje karata. Ljudi ne znaju kad, koliko i do kad će raditi, a ne znaju ni kad će biti pozvani na odgovornost. Moramo razmišljati o sigurnosti vozača, ali i ostalih sudionika u cestovnom prometu. Osoba koja radi prekovremeno i vozi više od onoga što je propisano, sigurno ne vozi ako bi trebao. Mislimo da danas još nije prekasno da se poduzmu neki koraci kako bi vlasnik i uprava riješili problem i spriječili daljnji odlazak vozača. Još je sedmero vozača najavilo svoj otkaz. Dobar dio njih razmišlja o tome. Ljudi iza mene su također u nedoumici. Ostati i prihvatiti postojeći način rada ili potražiti posao negdje drugdje.

Gočin očekuje da se zaposli novih 20 do 30 vozača, a na pitanje zašto na ovu konferenciju nije došao i drugi, većinski Libertasova sindikat te kakvi su njihovi odnosi kazao je kako su kontaktu i da surađuju, te je prokomentirao informaciju o pregovorima koji se vode između tog sindikata i gradonačelnika Frankovića, a koji za cilj imaju povećanje plaća.

- Da je ponašanje tog drugog sindikata bilo prihvatljivo, onda ovaj ne bi ni nastao. Zna se da je taj sindikat poslodavca, i oni su djelomično krivi za trenutno stanje u Libertasu.

Press konferenciji je prisustvovao i Matija Štrkalj, vozač koji u Libertasu radi proteklih 15 godina.

- Stari sindikat se nije borio za nas, upravo zato je osnovan ovaj novi. Unazad godinu danas 15 vozača je dalo otkaz. A velika većina vozača, njih 100 podržava upravo nas.

- Radimo po 15 dana u komadu, bez slobodnog dana, pucamo. Nije lako voziti autobus u tim uvjetima. Ljeto dolazi, uvjeti su loši. Pokušali smo doći do gradonačelnika, slali smo mu dopise, on nas nikad nije zvao na razgovor. Od listopada smo u pregovorima s poslodavcem. Pokušavamo na jedan ljudski način riješiti problem, sve se zapiše i tu je kraj priče. Trenutačno je u Libertasu zaposleno 190 vozača, odnosno efektivno njih 180. Normalno bi funkcionirali s 210, 220 ljudi. Ovako više ne ide – kazao je vozač Zoran Marković te dodao kako je osnovica plaće 4600 kuna, a konačni iznos plaće ovisi o autobusnoj liniji na koju su raspoređeni, o odrađenim noćim satima, radu vikendom i blagdanom, godinama staža i broju djece. 

- U travnju sam zaradio 6800 kuna, u to je ubrojen i rad za blagdane i mojih 40 godina radnog staža, a imao sam i 20 prekovremenih sati – kazao je Marković, a Gočin je dodao kako nije siguran je li gradonačelnik upoznat s realnim stanjem u ovoj gradskoj tvrtki.

- Htjeli smo upoznati i građane i gradonačelnika. Da ne želimo zajedničkim snagama pronaći rješenje, podigli bi tužbe za naplatu svih tih prekovremenih sati. Nije nam interes naštetiti poslodavcu, već da grad ima siguran gradski prijevoz, a zaposlenici dobre uvjete rada. Uprave se prima na znanje, a niti jedan konkretni potez nisu poduzeli – zaključio je Gočin.

Na današnju press konferenciju došao je i Vlaho Pijević, vozač s 38 godina radnog iskustva, koji je kako kaže od uprave bio optužen za krađu nafte iz autobusa. Ovaj je vozač prozvao Gočinu, kako mu sindikat nije pružio nikakvu pomoć, iako je to on njih zatražio. Sindikalist je kazao kako mu sindikat nije mogao ni pomoć jer Libertas nije pokrenuo nikakav službeni postupak.

- Nažalost u Libertasu se sve radi iza kulisa. Ni u vašem slučaju nije bilo nikakvih pisanih dokaza da je pokrenut bilo kakav postupak protiv vas, pa nismo mogli ni reagirati – kazao je Gočin, a Pijević mu je dogovorio da je dao svoj pisani iskaz. Ako postoji dokaz da je netko nešto ukrao, onda treba s tim izaći van, a ne ovako prozivati čovjeka.

- Mene je moj direktor proglasio pljačkašem, a vi ne znate što nama rade. Mi nismo samo vozači. Prodajemo karte, predajemo inkas, pišemo naloge, odgovaramo policiji, čak sam zadužio i metlicu i lopaticom kojom bi trebao čistiti autobus. Ponašam se ljudski. Volim svoju kuću, a oni su me proglasili pljačkašem, a vi ni u jednom trenutku niste stali u moju obranu – poručio je Pijević Gočinu.  


L.Pavlović





KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija