VIJESTI
15.04.2019 u 20:15

SASTANAK S UGOSTITELJIMA: Nakon liberalizacije taksija, slijedi li i liberalizacija ugostiteljstva?

Gradonačelnik Mato Franković danas je u Velikoj vijećnici održao sastanak s dubrovačkim ugostiteljima kako bi se zajedno mogli pripremiti za sezonu koja nadolazi. Sastanak je trajao skoro dva sata, a gradonačelnik je najavio promjene oko reklamiranja ugostiteljskih objekata, s obzirom kako krajem ove godine nekima istječu ugovori najavio je i novi Zakon u kojemu postojeći najmoprimci ugostiteljskih objekata neće imati prvenstvo zakupa, a Zakon je već usvojila Vlada. Zadovoljan je poštivanjem ugovora od strane ugostitelja, ali nije zadovoljan ugradnjom mastolovaca. Dubrovačke ugostitelje posebno muči jedna tema zbog koje kako kažu gube goste.


komentara  4

- Kao što smo to radili prošle godine na početku, ali i na kraju sezone, tako je i sada važno proći sve ono što je bitno za Grad. Strukturirali smo ovaj sastanak u više segmenata – kazao je gradonačelnik Mato Franković.

Ugostitelji su tako prvo mogli čuti polusatno predavanje o Tomas istraživanju, koje je javnost već imala priliku čuti, odnosno da bi vidjeli kako i na koji način posjetitelji vide grad Dubrovnik i kakvu uslugu destinacija pruža. Što se tiče ugostitelja i njihove ponude istraživanje je pokazalo kako su gosti iz SAD.-a najzadovoljniji gastronomskom ponudom, a Britanci i Francuzi manje zadovoljni gastronomskom ponudom od ostalih, što bi mogao biti izazov u prilagodbi ponude s obzirom kako su ipak najbrojniji gosti u Dubrovniku oni iz Velike Britanije.

Gradonačelnik je prošao kroz aktualne teme.

- Dogodile su se određene promjene u komunalnom redarstvu, novi voditelj je Miho Šutalo, uskoro će nam se pridružiti još dvojica kolega iz Policijske uprave. Puno je posla po cijelome gradu zbog toga je važno da imam jako komunalno redarstvo.

- 99,9 posto ugostitelja se drže ugovornih uvjeta koji su potpisani s Gradom Dubrovnikom. Milimetri su nam važni pa je važan i taj red. Važno je istaknuti reklamiranje ugostiteljskih objekata, bilo je primjedbi od strane ugostitelja ili trgovaca, nije nam želja biti Sjeverna Koreja, ali ne može se raditi što je koga volja. Pripremili smo novi prijedlog odluke i uskoro ćemo ga predstaviti Cehu ugostitelja. Nismo puno napravili po pitanju mastolovaca, sada se čvrsto pripremamo po tome pitanju. Snimiti ćemo kanalizacijski sustav prije sezone i nakon sezone, kako bi dokazali onima koji ne vjeruju kolika količina masti se spusti u kanalizaciju. To će biti ključno za 2020. jer krajem 2019. godine mnogima istječe najam i to će biti  godina kada ćemo vidjeti što ćemo i kako dalje. Bez obzira jeste li u prostoru pet godina ili više, natječaj mora ići i vi nemate prvenstvo, sagledali smo sve navedeno u Zakonu i možemo kao jedinica lokalne samouprave djelovati kako bi zaštitili naše ugostitelje jer ako otvorimo tu knjigu, otvorili smo Pandorinu kutiju. Grad Dubrovnik želi postojeće najmoprimce koji uredno izvršavaju sve obveze. S druge strane zakon je vrlo rigorozan i tu se otvorio problem za koji vjerujem da ćemo ga uspjeti riješiti.


 

Gradonačelnik se osvrnuo i na stanovnike koji žive u staroj gradskoj jezgri, te je rekao kako se postigla određena sredina s glazbom do 23 sata i 30 minuta, a evo što je rekao o raspravi o javnim površinama.

- Buduća rasprava o javnim površinama će biti uskoro, ići će se u određeno smanjenje javnih površina, ići će se u pješačke koridore i riješiti prostor za pješake, nećemo smanjiti 30 posto javne površine, nego ćemo to raditi u dogovoru s ugostiteljima. Javna površina je ključ u poslovanju i zato tu moramo biti partneri, to ćemo krajem godine riješiti i odlučiti o dugoročnom zakupu površina.

- Prošle godine smo započeli s radom zimi, oslobodili smo od plaćanja javnih površina one koji su htjeli raditi, međutim bilo ih je jako malo koji su radili. Pretpostavljam da nije bila dovoljna profitabilnost, ali kao što znate kinesko središte nam se otvara. Oni u cijelu državu uopće ne dolaze ljeti, njih interesira kultura, gastronomija. Prošle godine smo imali 46 tisuća Kineza, radimo aktivno na uvođenju linije Dubrovnik – Kina, ako uspijemo uvesti avioliniju direktno to će značiti da će se moći raditi i zimi. Grad želi biti partner svojim ugostiteljima, nije cilj da discipliniramo ili sankcioniramo nekoga, ali nam je cilj držati se pravila i ugovora. Dok bude prekršaja, sankcija će nažalost biti.

Nakon gradonačelnika za riječ se javio predsjednik Udruge ugostitelja Dubrovnik Ante Vlašić.

- Drago mi je da ovo postaje tradicija i da možemo reći svoje probleme. Ugostiteljstvo postoji još od Srednjeg vijeka, to nije nešto novo. Već i tada su postojala pravila koja su se morala poštovati. Apsolutno poštujemo gradonačelnika da bude red, ali mislim da smo otišli predaleko. Po posljednoj odluci o reklamiranju u potpunosti se ukida individualizam, svi gospodarski subjekti moraju uklanjati bilo kakav oblik individualne reklame i logotip, mislim da je to najnezgodnija odluka donesena na Gradskom vijeću. Svaki poslovni subjekt stvara svoj brend, u današnje vrijeme brend je primarna garancija kvalitete, ako se ne budemo prilagodili biti će stvarno teško. Svi smo mi uložili jako puno novca, truda i odricanja i ako nismo u mogućnosti prezentirati svoj brend na individualan način nećemo biti u mogućnosti poslovati. Postoje prijedlozi za vizualni identitet i to smo sve poslali gradskom uredu i nadam se da ćemo imati priliku detaljnije to prezentirati. Čuli smo također da se u Ulici Cvijete Zuzorić planira graditi javni WC, bilo bi dobro da Grad razmisli o toj odluci s obzirom da se u toj ulici nalazi pet lokala, a od toga dva s preporukom Michelina. Bilo bi jako nezgodno kada bi ljudi sjedili u tim lokalima i gledali u javni WC, nemamo ništa protiv njegove gradnje ali ako bi se mogao izmjestiti na neku drugu poziciju. Što se tiče zimskog rada, ugostitelji vjerojatno nisu bili spremni na to, vjerujem da će ove godine ukoliko to ostane na snazi biti puno bolje.  Također, bilo bi dobro kada bi mogli organizirati okrugli stol svi onih koji posluju u gradskoj jezgri i da vidimo kome što smeta. Trebali bi zajedno sjesti i napraviti dogovor.


 

Gradonačelnik je kazao kako bi ugostitelji trebali shvatiti da posluju u prostoru koji je zaštićeni spomenik kulture. Složio se oko okrugloga stola za sve one koji posluju u povijesnoj jezgri. 

Za riječ iz klupe javio se ugostitelj Stijepo Šanje vidno frustriran zbog novih pravila oko reklamiranja restorana.

- Ne vidi se kako se lokal zove, nema mjesta za staviti reklamu. Nema načina kako napisati ime lokala. Ja bih to ovako, imaju tri opcije, možemo staviti na stratu na tendu, druga opcja ispod štafelaja imati tablu 40x50, treća opcija strata samo s logom. Neki su stavili feral, konkretno u moj lokal feral ne može ući. Omogućite nam kako ćemo istaknuti ime lokala. Sada se ne zna kada gost uđe u lokal da li može pojesti sladoled ili pizzu.

Gradonačelnik je kazao kako se radi na novom pravilniku, u kojimu su neke stvari ispravljene.

- Ubrzo ćemo ga i vama prezentirati, dali smo ga sada komunalnim redarima da i oni sa svoje strane istaknu primjedbe da kažu je li provedljivo ili nije. Onda ćemo sjesti i dogvoriti sve.

Vlasnik restorana Zuzori osvrnuo se na uređivanje javnog WC-a u toj ulici.

- Mislim da smo svi putovali i vidjeli smo da nigdje nema u strogom centru WC, mislim da nije primjereno mjesto. Uvijek su ti WC-ovi negdje sa strane. Da li bi vi sjeli u restoran s Michelinovom zvjezdicom s pogledom na WC?

Grdonačelnik je odgovorio:

- Ja vas razumijem, vaša percepcija je razumna, Posao čišćenja radi naša Čistoća i ne znam zašto ne bi mogli voditi i javni WC. Najbitnije je isplanirati kao će se on urediti. Međutim, moram vam priznati kako nemam u ovome trenutku tih šest milijuna kuna za predviđeni WC. Skinuli smo taj iznos iz proračuna u ovome trenutku jer smo morali kupiti Dubravku i Mimozu, i ako ste vi odlučili da ne želite WC neće ga ni biti.

Nikolina Farčić, predsjednica Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika kazala je kako se ugostitelji trenutno nalaze u vakumu zbog postojećeg pravilnika o reklamiranju.

- Kada smo na zajedničkom sastanku otvorili ovo pitanje oko zajedničkog reklamiranja ugostitelja i ostalih djelatnosti moram naglasiti da ugostiteljska djelatnost nema dodatnu mogućnost reklamiranja. Što se tiče mastolovaca, ja bih stvarno voljela da se ta priča ozbiljno shvati i da se napravi sastanak i sa konzervatorima i da se pronađe zajedničko rješenje, a ne da svatko pojedinačno traži rješenje. 

Suvlasnik restorana Posat kazao je kako danas nijedan gost nije ušao u taj lokal jer nema nikakve reklame. 

- Nekada su to bile strate, u dan smo ih morali skinuti, da li postoji neki dopis o tome. Danas u naš lokal nitko nije ušao, a ja moram podijeliti 30 plaća. Mi smo danas jako nervozni, upravo radi ovakvih stvari kao što je reklamiranje koje nemamo.

Gradonačelnik je odgovorio:

- Shvatio sam vas, međutim poznavajući današnje goste, a mislim da ih osrednje poznajem, kako se gosti danas informiraju, je li preko strata, naravno da ne. Osnovna informacija je TripAdvisor i društvene mreže. Ne kažem da ne trebaju i dodatne reklame i pokušati ćemo naći rješenje. Ako je potrebno mijenjati Odluku svakih mjesec dana nije to sramota. Što se tiče dopisa, vi kao gospodarski subjekt morate pratiti zakone i odluke.

Prisutnima se obratio i predsjednik Gradskog kotara Grad Marin Krstulović:

- Iskoristiti ću ovu priliku za tri stvari. Ne provodi se i dalje odluka o komunalnom redu za glazbu do 23 i 30 te molim da se skinu zvučnici, bankomati imaju svjetlosne reklame i smatram da je to neprihvatljivo, sredstva koja se prikupe iz javnih površina bi trebala ići za obnovu tih javnih površina. Imamo veliki problem u obnavljanju ulica, trenutni način obnavljanja ne funkcionira, u slučaju da Grad nije u stanju obnoviti ulicu, a privatnik može naći nekoga onda da se nađe netko.

Gradonačelnik je kazao kako se osiguralo milijun i 200 tisuća kuna za obnovu pločnika, prema njegovim riječima prije se odvajalo 300 tisuća kuna, sada je kako kaže gradonačelnik problem radna snaga i naći nekoga tko će stvarno odraditi taj posao, a Grad mora raditi preko javne nabave.

Gradonačelnik je odgovorio i na zadnje pitanje koje su uputili ugostitelji, a pitali su da li je u planu popločavanje poljane Ruđera Boškovića.

- To je u planu, razgovara se i s Biskupijom, te se nadam da će do kraja godine biti gotovo rješenje, a radovi bi trebali početi sljedeće godine. 


Elizabeta Jelić/FOTO: Vedran Jerinić





KOMENTARI / Komentiraj
   
   

burazburaz 15.04.19 u 22:39
I na koncu objavili. Grad, to sam Ja!

   

burazburaz 15.04.19 u 22:38
Najprije su im pola sata ispirali mozak s nekakvim thomas istraživanjem.

   

burazburaz 15.04.19 u 22:34
Duboko zabrinuta lica ugostitelja. Može se vidjeti da se neki od njih pitaju, kako je zapravo ovaj lik došao na vlast? Da li je narod birao manje zlo?

   

burazburaz 15.04.19 u 22:09
Odjednom se mijenja priča. Sada nije cilj da se sankcionira nekoga.





Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija