KULTURA
30.11.2018 u 21:42

FOTO: Otvorena izložba “Susreti u depou II” Dubravke Lošić

Dubrovačka umjetnica Dubravka Lošić ponovno je otvorila vrata svog ateljea smještenog u tvorničkoj hali bivše uljare Radeljević u Gružu predstavljajući izložbu “Susreti u depou II”, tri godine nakon prvotne izložbe Susreta u depou.  Lošić je ovaj put predstavila nove cikluse radova pod nazivom Lapad, Kiše Pariz, te Lovci na vjetar.


komentara  0

O novim ciklusima i radovima, povjesničarka umjetnosti Margarita Sveštarov Šimat koja dugi niz godina prati rad umjetnice Dubravke Lošić napisala je u predgovoru kataloga:

“Bez kalkulacija i bez projekcija Dubravka Lošić danas, nakon tri godine, novim ciklusima iznova otvara vrata svoje umjetničke radionice. U prostoru gdje stvara djela kao da gradi svijet i kao da liječeći svijet liječi i samu sebe i nas. Uvijek na izvorima vlastite osjetilnosti zalazeći prema hermetizmu znaka koji je svakim novim pogledom sve otvoreniji i sve jasniji. Rastvorena, razmotana, ambalažirana, spremljena i razmještena diljem prostora – u građevinski i od poplavnih voda sigurnim predjelima dotrajale trobrodne tvorničke hale – njezina djela neprekidno, šumovima i disanjem, umnožavaju svoja značenja. Djela koja su već nastala i ona koja su nastajuća, žive u svojim oblicima kao da ne stare, kao da u svojoj esenciji posjeduju obnavljajuću narav prirode bivajući istodobno prijamnik osjećajnosti i odašiljač slike svijeta.

Nakon iscrpljivanja grafizma na crnim teksturama smolastih podloga (ciklusi Prozori, Lovci, Lovci na zvijezde) te zračnih žičanih struktura Lovaca na snove – uslijedila su tri nova ciklusa. Lapad, Kiše Pariz i Lovci na vjetar u kojima Dubravka, na sebi svojstven način, ustrajava na procesima koji egzorcistički pročišćavaju materiju sve dok njena svojstva ne progovore u drugosti značenja. Prvo oblik govori o samome sebi, a tek potom emitira rezonancije pamćenja, psihizma i traume.”

Povjesnička umjetnosti Jelena Tamindžija u tekstu kataloga ističe kako “nazivi serija Kiše Pariz / Lapad / Lovci na vjetar ne preuzimaju konačnost značenja, već se nude kao smjernice autoričinih misli i inspiracijskih poveznica kojima umjetnica potpisuje odricanje od odgovornosti i svjesno ukida autoritet umjetnika pružajući gledatelju mogućnost da svojim prijevodima djela sam dovrši to isto djelo. Površine radova postaju ispisane pluralizmom i ispreplitanjem misli sudionika ove metafizičke izmjene komunikacije u depou gdje se radovi iz umjetničkog mikrokozmosa postavljaju u neposrednu blizinu predmeta iz obiteljske radionice tekstila i vune svjedočeći, kao i sam prostor depoa, o jednoj izbrisanoj i brisanoj kolektivnoj svijesti. Koristeći industrijske materijale koji su skloni koroziji, truljenju, prljanju, Lošić ostavlja mogućnost i samim umjetničkim djelima nastavak njihovog vlastitog života kao lik u knjizi koji se otima narativnoj shemi piščeve namjere.”


dubrovniknet team / FOTO: Vedran Jerinić





KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme
casopis_dubrovnik_novi_broj01
KULTURA
0      18|12|18 u 19:36
Predstavljanje časopisa Dubrovnik br. 4/2018.
projekt_luka_sanjar_04
KULTURA
0      18|12|18 u 19:20
Budimo čovjeku - čovjek, ne vuk
izlozba_naslovna
KULTURA
0      18|12|18 u 10:32
FOTO/VIDEO: Ozarena lica dubrovačkog izaslanstva u New York-u
DuoMARGO
KULTURA
0      17|12|18 u 10:57
Duo MarGo izvodi djela Lobosa, Piazzolle i Bartóka
anabel_zanze_pogledi_iznutra_predstavljanje_knjige
KULTURA
0      17|12|18 u 08:02
Tekst? Ajme! - književni osvrt na knjigu Anabel Zanze

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija