KULTURA
07.02.2018 u 08:56

Je li novi vizual Igara umjetnička provokacija ili banaliziranje kulture?

Vizualni identitet 69. Dubrovačkih ljetnih igara izazvao je brojne reakcije građana, ali i stručne javnosti. Rad Mara Pitarevića prikazuje Vrata od Ploča uz dvije palme i zalazećim suncem u neonskim bojama, koji podsjeća na ulaz u neki noćni klub. "Ovogodišnji dizajn pop jezikom neona propituje ustaljeno i tradicionalno poimanje Igara i Grada. Nosi mnogo simbolike pa ne čudi da se javljaju brojne interpretacije od kojih su neke i vrlo provokativne", kažu iz Igara. O simbolici ovog logotipa razgovarali smo s autorom, a osvrt na njegov rad tražili smo od više grafičkih dizajnera različitih životnih dobi. Višestruko nagrađivani autor sveprisutnih "kockica" Boris Ljubičić tvrdi kako je ovim vizualnim rješenjem iznevjerena i kultura i Dubrovnik.


komentara  2

"Ovaj se vizualni identitet ne da komentirati. On nema nikakve veze ni sa Igrama ni s Dubrovnikom. Ovaj logo Libertas u neonskom svjetlu... za mene je to smiješno. Vizualni identitet, kojeg su Igre ove godine predstavile, je ignoriranje Grada i Igara. Igre imaju svoju povijest i tradiciju i ozbiljnu namjeru da nešto postignu, a cijelo su vrijeme u sukobu s estradom, koja dolazi u Dubrovnik i ometa  ga u namjeri da bude ono što jest, najbolja otvorena pozornica kulture. Iznevjeren je Dubrovnik i njegova kultura. Podržavam umjetničku provokaciju, ali ovo nije provokacija, jednostavno nema smisla", smatra Boris Ljubičić. 

"Pogledajte druge slične festivale u Europi, na primjer Veneciju. Iako su od nas i slobodniji i ekstravagantniji u programu ovakvo nešto nikad nisu niti će napraviti. Bez obzira tko je autor ovoga rada, Igre ga po mom mišljenju nikada nisu smjele prihvatiti. Ovo je logotip male provincije za najviše novogodišnji program. Ne znam što simboliziraju one palme. Dubrovačke ljetne igre imaju ozbiljne namjere s velikim ciljem, a ovo je jeftino i jadno", kaže jedan od najnagrađivanijih hrvatskih dizajnera, čije radove, plakate za Igre možete pogledati u galeriji.

Naš sugrađanin Tomo Gusić, autor loga Libertas koji se i danas vijori na barjaku Igara, kaže kako je vizualni identitet 69. Ljetnih igara besmisleno komentirati. 

"Dubrovačke ljetne igre su svečanost, a prema ovom vizualnom uratku to se apsolutno ne vidi, ni u boji , ni u sadržaju.To je folirancija, glupost, koja nije dostojna ovakvog festivala kakav je. To može biti za neku turističku promociju, ne i za Igre. Nije mi jasno što se ovim hoće pokazati", kaže Gusić dodajući kako su se vremena promijenila, ali da mu nije jasno što na logotipu simboliziraju dvije palme koje ni ne postoje. 

"Svako vrijeme ima svoje dobre i loše strane, pogreške i uspjehe. Meni ovo rješenje izgleda kao prospekt za neki medicinski proizvod. Ništa tu ne upućuje na Igre. Smiješno mi je ovo komentirati, bez obzira na Festival, meni ovo ne ide skupa. Ali kao da je to važno, sve to prođe, baci se u smeće", zaključuje Tomo Gusić.  

Naš sugrađanin Maro Krile, koji je radio brojne logotipe za dubrovačke tvrtke, ustanove u kulturi... ima drugačije mišljenje.

"Novi vizualni identitet Ljetnih igara na suvremeni način komunicira komercijalizaciju našeg ekonomskog, političkog i medijskog okruženja. Bez kritike, u simbiozi s Marinom Frapa. Prigodna obljetnica i omaž Marijani Vukić".

Autorice nagrađivanih vizuala za Umjetničku galeriju Dubrovnik, ali i Godinu sv. Vlaha Nora Mojaš i Made Miličević u novom vizualu vide jedan "kreativni moment".

"S obzirom na dugogodišnju tradiciju održavanja Ljetnih igara i mnoga antologijska grafička rješenja koja i dan danas zaslužuju našu pozornost, razumije se da nije jednostavno svake godine predstaviti izvrsno i originalno rješenje. Kreativni momenat - misao vodilja ovogodišnjeg identiteta je vrlo uspješna kada “Enter” prevedemo na slavno “Neka uđu!”, u kombinaciji s motivom vrata od Ploča.

Ipak, čini nam se da likovni tretman ovogodišnjeg vizuala nije na razini Ljetnih igara, te, kao što vidimo, izaziva reakcije, što je, u neku ruku - dobro.

Umjetnička provokacija u smislu preispitivanja vrijednosti i duha vremena te kao poticanje kritičkog mišljenja je uvijek dobrodošla, međutim, u ovom slučaju ona nema uporište - nije jasno kome je upućena.

Imamo osjećaj da su konotacije noćnog kluba, bordela, kockarnice i amerikaniziranog kiča tu samo da iznerviraju ljude koji se bave kulturom u Dubrovniku.
Odmak od tradicije ovaj put nije ponudio neke nove vrijednosti, i kao takav teško nalazi alibi. No, ako će ovo rješenje izazvati polemike i rasprave, onda bi se moglo reći da su autori uspjeli u svojoj nakani", smatraju dizajnerice Linear studija. 

"Upozorio sam vodstvo Igara na moguće reakcije, a njih uvijek ima, bez obzira na rješenje, pogotovo u Dubrovniku. Ovo je rješenje novo i dosad neviđeno, ali ipak samo privremeni vizualni identitet. Neki u njemu vide kritiku pretjerane komercijalizacije i iskorištavanja Grada, neki vide reklamu za noćni klub", kaže autor ovogodišnjeg vizuala Maro Pitarević.

"Referenca ovog vizuala je Grad, kao velika ambijentalna pozornica. Novo vodstvo Igara na čelu s intedanticom Dorom Ruždjak Podolski imalo je intenciju da se o Igrama priča, da ih se probudi. 2013. radio sam vizual, koji je po mom mišljenju jedan od najboljih do sad, umjetničko srce u kamenim zidinama „Walls of stone, heart of art" i taj je vizual izazvao kontroverze. Ovogodišnji vizual dovodi u suprotnost tradiciju i popularnu kulturu, ali po mom mišljenju ključna stvar na Igrama je sloboda, pa onda i umjetnička sloboda, a slijedom toga i umjetnička sloboda onoga koji kreira i odabire vizualni identitet", zaključuje Maro Pitarević, autor vizuala, koji je izazvao snažne reakcije građana i struke. 


K. Fiorović





KOMENTARI / Komentiraj
   
   

Spica skandela 07.02.18 u 16:43
Kakav Grad takve Igre. Kakve Igre, takav vizual. Grad se već odavno pretvorio u ovo što je dizajnirano. A Igre su već odavno morale pobjeć iz Grada, jer na gradskim trgovima više nema mjesta za ambijentalni teatar, pa se ambijentalni teatak odvija u neambijentalnim prostorima. Dakle, ako su već Igre morale pobjeć iz ovog i ovakvog Grada, onda je u redu da se Igre na ovaj način narugaju tom i takvom Gradu. Nema smisla patetično palamuditi o visokoj umjetnosti i tradiciji, kad Igre i Grad već odavno nemaju odnos kakav su imale dok je Igrama vladala umjetnost, a Gradom tradicija. Stoga, provokacija je na mjestu. Možda se netko i zamisli. Možda se netko i zacrveni. Makar sumnjam. Podržavam dizajnersko rješenje.

   

manjgura 07.02.18 u 11:18
ove dvije palme vec je pojela palmina pipa...vizual, kao subjektivna umjetnička interpretacija dozvoljava ovakve ispade koje ćemo u momentu kritizirat i brzo zaboravit...kao intendat ne bih stala iza ovakvog vizuala budući da isti prenosi moj angažman u kontekstu Igara, u ovom slučaju ne komunicira izvrsnost , više se bazira na blještavilu te pozornice, po mom osobnom sudu nosi poruku da bliješti bez pokrića, nekako mi je trivijalno to blještavilo...mislim da Igre trebaju bit the best of hrvatske produkcije uronjene u dubrovačku ambijentalnost, da se najbolja gostovanja povežu s najboljim ambijentima Grada, izabrati i stranu produkciju na isti način, početi naplaćivati karte i stavit pamet na sadržaj...gostovanja su bolja od vlastite produkcije, tako stvari stoje...





Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme
koncert_kultura_ne_poznaje_granice_210418_naslovna
KULTURA
0      21|04|18 u 14:24
FOTO: Koncert "Kultura ne poznaje granice" ispred crkve sv. Vlaha
kazaliste_pomutnja
KULTURA
0      21|04|18 u 09:56
Večeras u Kazalištu komedija "Pomutnja"
putositnice_prizren
KULTURA
0      19|04|18 u 10:09
Prizren – putopis s brdovitog Balkana
medijska-pismenost01
KULTURA
0      18|04|18 u 20:29
Medijska pismenost kao lijek protiv manipulacija i ovisnosti
predstavljanje_knjige_moj_brod_je_hrvatska06
KULTURA
0      18|04|18 u 18:22
Prednosti i ljepote života u Hrvatskoj u knjizi Paula O'Gradya

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija