KULTURA
15.11.2017 u 08:10

OSVRT: Dubrovnik art forum - injekcija živosti na dubrovačkoj kazališnoj sceni

Ovakvih bi kazališnih provjetravanja, kakvo je još jednom ponudio Dubrovnik art forum trebalo biti puno više. Naravno, sve to ovisi o financijama, organizaciji, produkciji koje nisu moja domena, ima stručnih ljudi koji se time bave i kojima su ove moje opservacije upućene. Moj je posao, i pozicija moje struke procjena kvalitete, smisla postojanja kazališta uopće, pa tako i u Dubrovniku, i najvažnije -stavljanje u poziciju publike. Nju treba odgajati. Tijekom godine uvjeti su za to vrlo ograničeni, pa su mu ovakve injekcije kazališne živosti nužne i trebalo bi ih biti čim više.

Napisala: Petra JELAČA


komentara  0

U Kazalištu Marina Držića kraj listopada i početak studenoga je obilježio drugi po redu Dubrovnik art forum. Prvi je bio prije dvije godine i ugostio je majstorsku radionicu Viktora Rižakova, vodećeg pedagoga i umjetničkog ravnatelja Moskovskog hudožestvenog akademskog teatra, odnosno Moskovskog umjetničkog dramskog kazališta. Radi se o jednoj od najbitnijih ruskih, ali i eurospkih  kazališnih institucija pa je sama činjenica takvog gostovanja od velike važnosti za Dubrovnik. 

Ove je godine Viktor Rižakov ponovno bio u Dubrovniku sa svojim Luljteatrom, samostalnom kazališnom grupom izraslom iz njegove radionice, nekadašnjih studenata koji su odlučili ostati zajedno i osnovati vlastito kazalište.
Tjedan ruske kulture osim kazališta nudio je i filmske projekcije, koncert klasične glazbe, te stalno postavljenu izložbu u foyeru i gledalištu, posvećenu propitivanju ruskog kazališnog nasljeđa. Izložba nosi naslov Ne vjerujem, prema poznatoj izreci Stanislavskog, a oslonjena je i na razne druge poznate citate vezane uz rusku kazališnu tradiciju. Autori ove zanimljive izložbe su umjetnici Vanja Bouden i Mihail Zaikanov.

Drugi je art forum otvoren jednim ne posve ruskim gostovanjem: bugarsko kazalište Ivana Radoeva iz Plevena izvelo je Čehovljevog Višnjika u režiji Vasilija Senjina. Prokušan redatelj i prokušan naslov ostvarili su predstavu visokih dosega, premda je bilo pojedinih tehničkih neujednačenosti, vjerojatno zbog okrenute pozornice. Glumci su bili vrlo dobri, Senjinova redateljska poetika nije podbacila, međutim, svježinom i živošću igre zasjenile su ih interpretacije mladih glumaca Ljuljteatra, naročito u Čehovljeve Tri sestre, izvedene dan nakon otvorenja festivala. Vrlo zanimljiva, inovativna i duhovita redateljska impostacija Viktora Rižakova, oslonjena na integralni Čehovljev tekst, uz puno prostora za originalnu izvedbenost, glumačku u prvome redu, zaista je briljirala. Pogledala sam jako puno interperatcija tog dramskog klasika, ali ova ide u red najboljih, pa svima željnima kazališne živosti i inovativnosti preporučam od srca svaki idući Art forum, naročito ovaj autorski tim.

Ljuljteatar izveo je i dramu Liliom Ferenca Molnara, u režiji mađarskog redatelja Attile Widnyanszkog. Usput budi rečeno, radi se o redatelju koji je gostovao 2008. na Dubrovačkim ljetnim igrama s režijom Dunda Maroja, u obljetničkoj godini kojom smo slavili 500 godina od Držićeva rođenja. Taj je Dundo Maroje jedan od vrlo rijetkih primjera kako se taj tekst po svojim univerzalnim vrijednostima može transponirati u potpuno novu, točnu i uspješnu kazališnu interpretaciju, kroz naglašeno suvremen, filmski jezik, a da pri tome samo dobije na vrijednosti.

U Liliomu se redateljevo umijeće potvrdilo, naravno na potpuno drugačiji način, kroz vrlo suptilnu, poetsku prizmu, kakva ovakvom komadu i dolikuje.
Festival je završen predstavom Suvremeni koncert, u izvedbi Ljuljteatra. Izveli su je i na prošlome Art forumu u Dubrovniku, jer se očito pokazala kao uspješnica kod publike. Ideja predstave je dati presjek 20. stoljeća kroz velike glazbene hitove koji su ga obilježili. Bez izgovorenog teksta, sviranjem, pjevanjem i glumačkom interpretacijom, naročito potcrtavanjem nekih scenskih situacija unutar samih pjesama, stvorili su dinamičnu, energetski jaku predstavu. Zapanjuje kako mladi glumci pored svog prvog zadatka, glume, izvrsno uživo sviraju i pjevaju. Premda, nakon Tri sestre i Lilioma, glazbene interpretacije ostaju u sjeni prethodno viđenih viskoh glumačkih dosega. To je bio moj dojam, a sudeći prema reakcijama publike, i više im se nego svidjelo i odlično su se zabavili.

Ove je godine i ansambl Kazališta Marina Držića sudjelovao u Art forumu, novim naslovom Na terapiji. Hvalevrijedna je to suradnja jer se ovim novim naslovom ansambl može dobro predstaviti. 







KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija