KULTURA
06.01.2017 u 11:37

SCENSKA PROPITKIVANJA: Dubrovnik - neizdržljivo divan grad ili mrtav grad?

Novi premijerni naslov tetra Lero dočekuje nas, kao i svake godine, u blagdansko vrijeme, krajem kalendarske godine. Treći naslov teatra kojega kontinuirano pratim od kad sam u Dubrovniku, "Grad sjena", tematizira dva lica dubrovačke ljepote, mentaliteta i bića uopće. Kako i sam reinterpretira na sebi svojstven način vojnovićevske motive, a u mnogočemu mu preuzima duh i način razmišljanja, Davoru Mojašu nije se bio problem uhvatiti u koštac sa ovakvom tematikom.

Napisala: Petra Jelača


komentara  0

Ono što uvelike razlikuje ovu predstavu od dosadašnjih, lerovski prepoznatljivih po tipično vojnovićevskoj sjeti i melankoliji, je suptilna subverzivnost i kritičnost, prisutna u samome odabiru fragmenata teksta, koji govore i o onim manje glorificiranim dubrovačkim osobinama.

Osnovna je razlika u tonu same predstave, što scenski i režijski jest najteže za postići, jer i Vojnović prikazuje manje dobre strane Dubrovnika, ali ih s puno melankolije prihvaća i s njima simpatizira, dok se Grad sjena  poigrava s interpretiranim tekstom, ali i scenama koje prikazuju pravu dubrovačku stvarnost - stolove, noćenja, prodaju vlastitih domova pa i identiteta, kontrapunktirajući svemu tome slavnu prošlost i zaista zavidno kulturno naslijeđe. Ironijski su impostirani ti odabiri, primjerice, čitanje ulomaka Upravljanja obitelji Nikole Vitova Gučetića koje se ne odnosi samo na upravljanje obiteljima nego i gradovima, kao i ulomci iz traktata O ustroju država istog autora.

Pri sredini predstave koristi se i ulomcima poznatog dijaloga Jurja Dragišića O naravi nebeskih tijela koje nazivamo anđelima, donekle neočekivano, no ipak opravdano, jer se tematiziraju mnoga lica i aspekti Dubrovnika, neki u funkciji kritike - da potcrtaju odudaranje od sadašnje stvarnosti, drugi da se, bez primjese ironije, pokažu razni dosezi Dubrovnika i Dubrovčana.
Predstava se otvara ulomkom izvrsne proze, (meni do sada nepoznate; tim više kvaliteta 'upada u oči' bez prvotnog prepoznavanja autora) Oficirova kći Milana Milišića.

Fokalizator je žena, oficirova kći koja kao djevojčica dolazi u Dubrovnik s ocem i obitelji, i ne sviđa joj se grad iz početka, pa tako iz kvalitetno dočarane mladenačko -ženske perspektive u jasno ocrtanim potezima publika na plastičan način doživljava puninu i stvarnost dubrovačke svakodnevice.

Izvedbeni je aspekt, osim ovog klasično - literarnog okvira, vrlo lerovski, i tvori spomenuti ton suptilne kritike u stilu valcera, nonšalantnog pokazivanja ogledala Gradu i njegovim stanovnicima. Simpatičan je, ludički zavodljiv a opet izražava mišljenje, s dozom komičnosti, na što do sada nismo bili navikli u Lerovim predstavama, dapače, neka doza mistične instrospekcije, začudnosti i melankolije u raznim bojama uvijek je bila prisutna. Potcrtan je glazbom u odabiru Davora Mojaša, koreografiji Lerove Angele Vihar, te scenografijom i kostimografijom Dubravke Lošić.

Glumice su nosivi stupovi izvedbenosti na kojima počivaju scenske kreacije Davora Mojaša, obogaćene interpretacijom teksta. Uvijek odlične Lerove veteranke Jasna Held i Ksenija Medović, zatim Zvončica Šimić, Ana Petrović, koja napreduje, naročito što se tiče dikcije i interpretacije teksta, iz projekta u projekt, te Katarina Ruščić i Glorija Ribić.

Svakako, pogledati čim opet bude na repertoaru, jer se radi o zanimljivoj i zabavnoj reinterpretaciji vječno prisutne teme Dubrovnika kao 'neizdržljivo divnog grada' (Milan Milišić) ili pak kao 'mrtvog grada' (Hrvoje Ivanković).







KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija