14.12.2019 u 09:30

PUTOPIS: s prijateljicama na putovanju života - Singapur, Kuala Lumpur, Macao, Hong Kong, Dubai

Obzirom na to da sam godinu započela putovanjem u Japan, ni u snu nisam mogla zamišljati da će me kraj godine odvesti opet na tu stranu svijeta. Bio je dovoljan samo jedan telefonski poziv, destinacija jednostavno pronađe mene i putovanje života je tu. Singapur, Kuala Lumpur, Hong Kong, Macao i Dubai!

Napisala i priložila bogatu galeriju fotografija:  Maruška Sambrailo

komentara  0

U Zagrebu na aerodromu Brigita, Pavica i ja upoznavamo troje super ljudi, Sandru, Ivanu i Jana s kojim ćemo provesti sljedećih 12 dana. U startu ne ide sve baš kako treba. Let za Dubai aviokompanije Emirates Airlines kasni uru ipo i kada smo došli u Dubai, naš avion za Singapur je već bio odletio. Moram pohvaliti osoblje Emirates Airlines koji su nas lijepo dočekali, odmah ispravili svoju pogrešku i stavili na sljedeći let i to Airbusom A380, najvećim avionom na svijetu, koji je bio pola prazan, tako da sam mogla spavati preko 4 sjedala. Tako se može živjeti.

Čim sam sletjela u Singapore već na aerodromu mi je bilo jasno da sam došla u zemlju u kojoj je sve uredno i čisto, savršeno organizirano. Singapur je otočna država u jugoistočnoj Aziji, koja je postala globalni financijski centar gdje danas živi multikulturalna i multietnička zajednica. Metro radi poput švicarskog sata i najpouzdanije je prijevozno sredstvo. Vlakovi stižu svake dvije minute tijekom radnog tjedna i svake tri do četiri minute tijekom vikenda. Metro je dug više od 170 kilometara i dnevno ga koristi 2,7 milijuna ljudi. Neki su vlakovi automatizirani, bez vozača. Definitivno najčišći metro na svijetu i s njim smo došli do grada. Kako je Singapur skoro na Ekvatoru, visoke temperature i vlažnost su tijekom cijele godine. Simbol grada je mitsko biće Merlion, koje ima glavu lava, a tijelo i rep ribe. Merlion predstavlja gradski skromni početak kao ribarsko selo u kombinaciji s tradicionalnim malajskim imenom Singapura – Lavlji grad. Spomenik-fontana se nalazi u Merlion Parku i jedna je od glavnih turističkih atrakcija grada, smješten u blizini središnjeg poslovnog okruga. Nacionalni je singapurski simbol.

U Singapuru ćete vidjeti svega i svačega, bez obzira na to tko ste, kakvim naglaskom govorite, osjećat ćete se dobro. Grad posjeduje nevjerojatnu energiju. Od gradske arhitekture ćete jednostavno izgubiti razum. Imat ćete osjećaj kako da su se svi najbolji suvremeni arhitekti okupili na jednom mjestu i projektirali najneobičnije zgrade, djelujući u punoj kreativnoj slobodi. Art & Science Museum nalikuje lotosovom cvijetu, Marina Bay Sands Hotel izgleda kao svemirski brod, a  Louis Vuitton smjestio se na vlastitom otoku.

Marina Bay Sands Hotel jedan je od najpopularnijih hotela u Aziji čija su tri nebodera na vrhu spojena divovskim infinity bazenom najvišim na svijetu, jer se nalazi na 55. katu i to 240 metara iznad zemlje. U njemu je 1561 soba, 120.000 m2  konvencijskog centra, 74.000 m2 shopping centra brendiranih marki, dva ogromna kina, muzej, sedam restorana, klizalište i jedno od dva mjesta u Singapuru gdje je dozvoljeno kockati. Pogled s vrha je nešto najbolje što Singapur nudi. Zanimljivo mi je bilo da se automobilska utrka Singapore Grand Prix koja je dio Svjetskog prvenstva F1 vozi na stazi Marina Bay Street Circuit. Baš je bilo fora šetati po njoj.

Kada sam ušla u Gardens by the Bay, poznate singapurske vrtove imala sam osjećaj kao da se nalazim u filmu Avatar. Divovska stabla puna su sunčane energije tijekom cijelog dana, a navečer iskre poput gigantskih prskalica. Energija je toliko jaka te vam se čini da je oživjela i biljke. Ova prekrasna botanička oaza zaista je nešto što se ne viđa svaki dan. Singapore eye, koji je adaptacija londonske verzije, čak je veći nego originalni. Predivan je noću jer stalno mijenja boje. Bujicu pozitivnih emocija u vama će probuditi fontane koje pjevaju u Marina Bay Harbour. To je cijeli spektakl s glazbom kada se na zrcalnoj refleksiji vode pojavljuju kadrovi iz filmova.

Posjetili smo singapurski zabavni park Universal Studios koji se nalazi se na otoku Sentosa. Ovo je izvrsno mjesto za opuštanje koje nudi dosta atrakcije. Cijelo područje Universal Parka podijeljeno je u 7 tematskih zona, meni je zanimljiv bio Hollywood Boulevard. Na južnoj obali otoka je plaža Palawan na kojoj ima puno štandova i barova. Visećim mostom se može doći do malog obalnog otoka gdje je najjužnija točka kontinentalne Azije.

Šetajući kroz Chinatown dolazimo do jednog od najljepših budističkih hramova, Hram Relic of the tooth of Buda (Zub od Bude). Tu se navodno čuva posebna i vrlo dragocjena relikvija – Budin zub. Zub nismo vidjeli, ali je hram prelijep sa stotinama malih Budinih statua. Stručnjaci kažu da taj zub koji se ovdje nalazi, nema nikakve veze s Budom, ali zar je to i važno? Nakon obilaska hrama došao je red da se nešto i pojede.

Odlučili smo se za  restoran koji je dobio Michelin zvjezdicu za pečenu patku, iako se ona može probati i na street food  štandovima koji  su također dobili Michelin zvjezdicu. Meni osobno je bila bez veze.  Labirint uskih uličica u kineskoj četvrti obuhvaća ulicu kineske hrane u kojoj restorani poslužuju tradicionalna jela kao što su piletina s rižom na hainanski, rezanci i ražnjići poznati kao satay koji su mi bili odlični. Hrana nije toliko skupa koliko je alkohol. Ako imate sreće, a mi smo je imali, pivu ćete naći u boci (kod njih je 0,6L ) po cijeni od cca 50,00 kn. Područje obiluje suvenirnicama i malim buticima koji nude odjeću, rukotvorine i antikvitete. Naravno da nisam mogla odoljeti svim tim malim predmetima koji su toliko šareni.

Nakon 3 dana Singapura autobusom odlazimo u Kuala Lumpur. Malo sam bila skeptična čekajući ga kako će izgledati, jer je kasnio više od uru ipo. Zamišljala sam nešto kao iz filma „Tko to tamo peva“ hehehe, ali sam se prevarila. Sicevi su bili kao fotelje, lijepo ste se mogli ispružiti i spavati. Susret s gradom me je očarao jer smo došli u večernjim satima, kada se vidi raskoš osvijetljenih zgrada, a posebno se ističu Petronas tornjevi ili Petronas blizanci koji djeluju savršeno usklađeno i identično, iako to nisu. Njihova gradnja trajala je šest godina, a svaki od ta dva tornja bio je dodijeljen drugoj građevinskoj tvrtki - jedan Japancima (Hazama corp.), a drugi Koreancima (Samsung group).

Koreanci su svoj toranj izradili do savršenstva, dok su Japanci sagradili 25 mm niži toranj. Zanimljivo, ali takvo što si Japanci nikako ne mogu prežaliti pa se i tako mala pogreška i danas smatra – velikom poput tornja samog. Mene su ostavili bez daha i nisam se mogla prestati diviti toj visini i danju i noću.

Hotel u kojem smo odsjeli  je bio savršen. Imali smo točnije stan na 2 kata gdje je prostor kuhinje i blagovaonice cijeli bio u staklenoj stijenci i Petronasi su nam bili na dohvat ruke. Pošto se u Singapuru nismo mogli kupati u infinity bazenom Marina Bay Sands Hotela, ovdje smo to nadoknadili. Hotel je imao 2 otvorena bazena. Jedan na 8. katu, a drugi na 48. katu gdje sam uživala kao nikad u životu. Ne mogu opisati osjećaj sreće i slobode, kao da si na vrhu svijeta.

Do znamenitosti u gradu uvijek smo išli taxijem, koji je jako jeftin. Postoji neka aplikacija kao naš Uber i nema problema. Zanimljivo mi je bilo kada je rush hour (špica dana), taxisti u većini slučajeva ne žele voziti. Jednom smo ispred Petronasa išli uzeti taxi. Dolazimo do njega, a on u taxiju svira frulu i ne šiša nas 5%.

Nešto što se mora posjetiti su Batu špilje (Batu caves). Riječ je o nizu vapnenačkih špilja, udaljenih dvadesetak kilometara od središta Kuala Lumpura (dio grada u kojem su smještene zove se Selayang), koje su lokalni hinduisti pretvorili u svoje hramove. Tako vas na ulazu dočeka golemi zlatni kip boga rata Murugana. Do vrha, odnosno do ulaza u špilju, trebate proći 272 skalina. Nestrpljivo sam iščekivala doći do vrha, jer je bilo jako vruće i vlažno. Putem ćete sresti brojne majmunčiće koji rado primaju mito – različitu hranu – i to kako bi vas propustili dalje. Vole jako i pozirati. Kad se već uspnete, osjetit ćete hladniji zrak, svježinu, a pogled će vam zapeti za mnoštvo predivnih kipova, crteža, kolorita… U pozadini je uvijek predivna glazba - to Indijci u svojim hramovima prilikom obreda sviraju na bubnjevima ili nekim drugim instrumentima. Ne morate biti vjernik kako biste osjetili posebnu energiju. Kada smo se vratili nazad, svi smo se okrijepili kokosovom vodom.

Sjedamo u taxi i krećemo prema kolonijalnom dijelu grada i trgu Merdeka. Ispred trga, odmah na ušću rijeka Klang i Gombak je jedna od najstarijih džamija u Kuala Lumpuru, Masjid Jamek. Sagrađena je 1907. godine i sve do izgradnje Nacionalne džamije služila je kao glavna džamija u gradu. Odmah pored nje je zgrada Sultan Abdul Samad iz 1897. godine u kojoj su bile smještene važne institucije tijekom britanske vladavine, a kasnije i vrhovni sud Malezije. Na vrhu se nalazi velika bakrena kupola i sat – kula visine 40 m. Danas je jedna od važnijih znamenitosti grada i tu je sad ministarstvo kulture i umjetnosti. S druge strane ulice, odmah preko puta zgrade je Trg nezavisnosti ili na malajskom, Dataran Merdeka, gdje je u ponoć 31. kolovoza 1957. godine, prvi put podignuta zastava nezavisne države koja se tada zvala Malaja. Točno mjesto je označeno visokim jarbolom, visine 95 m, na kojem se vijori malezijska zastava. Ovaj jarbol se smatra za jedan od najviših na svijetu. Ovo mjesto je bilo simbol britanske kolonijalne vlasti, jer se tu nalazio teren za kriket za kolonijalne administratore, točno ispred Kraljevskog kluba Selangora, mjesta namijenjenog ekskluzivno za bijelce. Trg je travnat gdje je mala fontana i cvjetni vrt. Doći u Kuala Lumpur, a ne doživjeti čari glavne gradske tržnice, Central Marketa, veliki je propust. Do nje smo došli šetajući. Mislim da je umjetničko srce grada. Ručno izrađeni drveni suveniri, rustikalno pokućstvo od bambusa i cimeta, mirisni štapići, nakit, kišobrani, moskari, paravani i maske oslikane batik tehnikom - sve jeftino, uz obavezno cjenkanje – nema boljega!

Nešto slično jest u Chinatownu - Petaling street, također tržnica - ali za one koji obožavaju klasični šoping - torbe, cipele, nakiti, satovi,novčanici i kimona, jednostavno vas zovu sa štandova. Kada dođete u ovaj grad, ne možete izbjeći veliki šoping, osim ako se protivite motu koji kaže kako torbica i cipelica nikad dosta. Čim kročite u Petaling street, napadnut će vas horda prodavača, što može biti zamorno. Najbitnije je da ih ignorirate i pritom budete pristojni. Jedno od uzbudljivijih stvari mi je bio odlazak u Sky Box na Sky Deck KL tower. Na visini od 300 metara iznad zemlje posjetiteljima nudi pogled na Kuala Lumpur koji potiče vrtoglavicu. Potpuno prozirni Sky Box može smjestiti do šest ljudi istodobno, pružajući mnogo prostora za fotografiranje uz pozadinu gradskog obrisa. Osjećala sam se kao da mi je svijet pod nogama.

Hrana je dostupna u bilo koje doba dana i noći. Genijalno mi je što imate dostavu i u hotel. Osim što sa svih strana vrište američki lanci restorana, trudila sam jesti lokalnu hranu, ali ne u  malim restoranima,  jer takvi restorani ne izgledaju jako uredno, ali ako vam to ne smeta,  obilan obrok je manje od 40 kuna. Imaju sjajnu pivu marke Tiger.

Teška srca napuštam Kuala Lumpur, ali vrijeme je da se krene za Hong Kong. Već na samom aerodromu mi je bilo jasno gdje sam došla, u grad kojem se ne vidi kraj i koji ima najviše nebodera na svijetu po glavi stanovnika. Hong Kong je neobičan grad i kao skoro svaki na delekom istoku, prenatrpan je ljudima, užurban. Avenije su ogromne, trotoari  vrlo uski, još kada pridodamo višak ljudi, onda sve to izgleda pomalo i kaotično. Super je organiziran metro, kao i cijeli javni gradski prijevoz. Za njega smo koristili Octopus karticu, koja je beskontaktna pametna kartica pohranjene vrijednosti za višekratnu upotrebu za elektroničko plaćanje. Također se koristi za plaćanje u mnogim maloprodajnim trgovinama u Hong Kongu, uključujući većinu trgovina, supermarketa i restorana brze hrane. Ako ne potrošite cijeli iznos koji ste uplatili na nju, dobijete povrat novca prilikom odlaska iz zemlje.

U Hong Kongu me je najviše dojmio posjet Tian Tan Buddha. To  je velika brončana statua Bude Shakyamunija, dovršena 1993. godine, a nalazi se na Ngong Pingu, otoku Lantau, u Hong Kongu. Do njega smo se vozili žičarom i uživali u predivnom krajoliku, pješačkim stazama, moru. Da bi se stiglo do Bude, treba proći 268 skalina. Desna ruka Bude je podignuta i predstavlja uklanjanje nevolje, dok lijeva ruka počiva na koljenu prestavljajuć sreću. On je okrenut sjeveru, što je jedinstveno među velikim statuama Bude, jer su svi drugi okrenuti prema jugu. Nije nam bilo dosta gledati svijet s visine pa odlazimo na vidikovac “Victoria peak”, koji se nalazi na obližnjoj planini na zapadnoj obali otoka Hong Kong. Za njega govore da je jedan od najljepših vidikovaca na svijetu, odakle se pruža nestvaran pogled na cijeli Kawloon i Hong Kong. Ne zna se kada je ljepše gledati s njega? Po danu kada je cijeli zaljev ispred mene, a u daljini se vide obrisi ogromnog Kineskog mora i nezavršenih mostova, što nestaju u izmaglici nepregledne daljine ili po noći kada cijeli grad upali svoja čarobna svijetla. Svim azijskim zemljama je zajedničko da imaju Ples svjetlosti. Cijeli Hong Kong se prelama u raznim laserima, svjetlosnim animacijama i video instalacijama, a sve to prati neka  dobra muzika za koju uopće ne znam odakle dolazi. To se jednostavno mora vidjeti.

Sljedeći dan nam je bio rezerviran za posjetu obližnjoj državi Macao, bivša portugalska kolonija, a od 1999. godine pripada također administrativnom dijelu Kine. Grad-država napravljena je od kasina i hotela. Zanimljiv je podatak da Macao ima 750.000 stanovnika, a od toga 600.000 je zaposleno u kockarnicama. Šetajući gradom, dosta ulica u starom dijelu me podsjeća na Lisabon, moj najdraži grad na svijetu. Dolazimo do ruševine crkve sv. Pavla. Sve što danas stoji od nekadašnje velike crkve je prednja barokna, bogato ukrašena fasada i velike kamene stepenice. Crkva je na malom brdu iznad grada. Pošto je to glavna atrakcija u gradu, kao što sam i očekivala, stotine turista je ovdje. Ruševine se nalaze odmah pored čuvene tvrđave Monte Fort ili na portugalskom Fortaleza do Monte. U večernjim satima odlazimo u kockarnicu The Venetian Macao. U sklopu tog zdanja je ogromna kockarnica i hotel. Ako nikada niste bili u Parizu, Amsterdamu ili Veneciji npr. tu sve imate. Postoji pravi „Markov trg“, izgrađeni su kanali gdje se vozite u gondolama i još 100 drugih stvari. Zaista je fascinantno. Kockala se nisam, iako sam donijela sreću drugima.

Nakon 12 dana jednog skroz drugogo svijeta, kako se vratiti doma i priviknuti  na stvarnost? Pogotovo jer sam ljetni tip, a kod nas je zima. Ne znam koju bi destinaciju od navedenih izabrala kao najbolju? Jer se ne mogu mjeriti jedna s drugom. U svakoj sam doživjela nešto drugo što do sada nisam. Ako vas put ikada odvede na drugu stranu svijeta, posjetite sve. Putovanjima čovjek proširi svoje vidike i puno toga nauči.

KOMENTARI / Komentiraj

Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!

Filtriraj:
Sortiraj:
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY

Iz kolumne
new_york_naslovna
0      25|01|20 u 10:07
Putovanje u New York s dvoje male djece: ludost ili samo avantura?
putopis_peru_55
0      18|01|20 u 13:13
PUTOPIS Diane Marlais - na ulicama Lime osjećala sam se kao div sa svojih 165 centimetara
kopenhagen000
0      05|01|20 u 09:00
KOPENHAGEN – grad bicikliranja, kulture, arhitekture i hyggea
filipini0
0      28|12|19 u 09:37
PUTOPIS: Bile su na Filipinima i izbjegle tajfun "za dlaku"