PUT OKO SVIJETA
17.11.2018 u 11:01

PUTOPIS: Putovanja prijateljica su očito trend - Romana i Sandra bile su u Maroku!

Romana Đuho i Sandra Kolić, dugogodišnje prijateljice koje dijele istu strast prema putovanjima, nakon niza europskih destinacija koje su obišle prethodnih godina, odlučile su se za posve drukčiju avanturu. Izabrale su ove godine Maroko i napisale su nam putopis koji ipak, kažu, ne može dočarati sve one što je u njima izazvao boravak u toliko drukčijoj kulturi i zemlji koju su obišli kroz nekoliko gradova i lokacija. Više od riječi, uostalom, govore fotografije kojima su "začinile" tekst.

komentara  0

1. dan

Letimo preko Venecije i Rima, te smo u popodnevnim  satima sletile u Casablancu. Nismo se zadržavale već smo krenule za Rabat, Casablanca će pričekati.

2. dan

Rabat glavni grad Maroka, prijestolnica francuske kolonije Maroka, najveće je političko središte, industrijski centar, sa preradom riba i voća, tekstilnom i industrijom građevinskih materijala. Svjetski je poznat po zanatskoj proizvodnji kožnih ukrasnih predmeta, sagova i dekorativne keramike. Jedan je od četiri kraljevska grada Maroka. Prolazimo kroz impresivna gradska vrata Bab al-Rouah i idemo u obilazak povijesnog centra grada Kazba Utaja na litici rijeke Bou Regreg  koju je izgradi treći almohadski sultan Jakub al mansur. Stari Rabat je opasan zdinama, unutar kojih se nalazi stari grad Medina, koja je pod zaštitom UNESCO-a.
Idemo u razgled monumentalne džamije, koja je trebala biti najveća na svijetu, ali treći almohadski sultan, Jakub al-Mansur, nije je uspio dovršiti jer je u međuvremenu umro, od nje je do danas ostao Toranj Hassan, poludovršeni minaret. Preko puta se nalazi Mauzolej prvog kralja nezavisnog Maroka Muhameda V.
Dok se vozimo prema drugom kraljevskom gradu Meknesu, prolazimo pored bezbroj stabala maslina, voća i povrća, te prekrasnih palma sa plodovima datulja, što nam se i nudilo na širokom trgu gradske tržnice, (sve vrste maslina, naranče,limuni, jagode, smokve) stare Medine koja je kao i Rabat pod zaštitom UNESCO-a. Idemo do gradskih vrata Bab Mansour, poznato je da svi kraljevski gradovi Maroka imaju poseban ulaz „kraljevska vrata“, do mauzoleja gdje je pokopan marokanski sultan Mulaj Ismail, poznatiji kao "Krvožedni", poznat je po brojnom potomstvu, jer je imao nekoliko stotina djece, a što je bilo moguće jedino ako je barem jedanput dnevno imao odnos s jednom od svojih žena i to u periodu od 32 godine.

3.dan

Nastavljamo put za Fes, uz cestu nas prati bezbroj zapuštenih kuća, skrpanih, sa saketima na prozorima i krovovima. Zanimljivo je da svaka od tih nesretnih kuća ima barem jednu satelitsku antenu, ako ne i više njih.
U večernjim satima smo stigli u Fes, najstariji grad i drugi po veličini grad Maroka nakon Casablance.
Idemo u obilazak Fesa, na obližnje brdo sa kojeg se pruža prekrasan pogled na cijeli grad. Grad se sastoji od tri dijela, Medina Fesa (stari grad okružen zidinama), Fes-Jddid (novi Fes) i Ville Nouvelle (najnoviji dio grada kojega su sagradili Francuzi). U Fesu se nalazi najstarije sveučilište na svijetu koje je još uvijek u funkciji. Spuštamo se u Medinu, ulazimo u uske ulice u kojima moramo hodati jedna iza druge. Još nas više fascinira što tu ljudi žive... kao da smo se vratile u srednji vijek. Teško je to riječima opisati. Pokušat ćemo; tovari prenose teret, riba, voće i povrće se prodavaju na podu, kokoši u kavezima spremne za klanje, izložene janjeće glave i ostali organi. Trgovci bojaju kožu prirodnim bojama u bačvama, pa cijelim donjim trupom ulaze u te bačve. Vlada veliko siromaštvo, puno je djece što prose i jako su slatki, sve bi im čovjek dao. Bosonogi hodaju, grle i ljube nas. To nas je neopisivo dirnulo i raznježilo, teško je prihvatiti da ogroman broj djece tako nesretno živi. Vodiči su nam stalno govorili da smo previše osjetljive, te nas nazvale „žene mekog srca“.
Prolazimo uličicama do obližnjeg restorana, plešemo sa lokalnim zabavljačima. Dolazimo do tradicionalnog restorana, gdje kušamo njihovu hranu i moramo priznati  da kao dva velika gurmana nismo oduševljene marokanškom kuhinjom. Napuštamo Medinu prepune svakakvih osjećaja, djeca još trče za nama...
Stižemo ispred kraljevske rezidencije sa bogatim ulaznim vratima i zidom iza kojeg se proteže stotine hektara površine u kojoj uživa kralj sa svojom obitelji.
Kako se vozimo prema jugu, cijelim putem primjećujemo kontrast sjevera i juga. Ovdje je koža ljudi puno tamnija, a nema žene koja nije zamotana. Žene vidimo samo u prolazu, sve je u muškim rukama, trgovine, tržnice i sva događanja. Žene sjede na podu, na zemlji na pragovima kuća. Puno je nogometnih igrališta, veliki su zaljubljenici u nogomet. Idemo u hotel, koji je u novom dijelu grada i uočavamo ogromnu razliku između bogatih i siromašnih, kao da smo došli s druge planete. Dok kralj i dio stanovnika uživa u bogatstvu, drugi veliki dio živi na rubu siromaštva. Bile smo upozorene da u Maroku nećemo lako doći do vina, međutim, pravila postoje da bi se kršila. Kupujemo vino i svaku večer uživamo s ekipom iz grupe. Imaju jako dobro crno vino.

4. dan

Ujutro rano krećemo prema jugu kroz srednji Atlas, prolazimo kroz berberska sela zametena  u dubokom snijegu i ponovno se čudimo, kako ti ljudi žive i opstaju u tako lošim životnim uvjetima. U večernjim satima stižemo na jug Maroka, u Erfoud i primjećujemo veliku razliku između sjevera i juga. Za razliku od sjevera, na jugu svaka žena ima maramu na glavi, što pokazuje veći vjerski utjecaj. Zaboravile smo napomenuti da sa minareta nekoliko puta dnevno dolazi poziv na molitvu i u tom trenutku bilo gdje da se ljudi nalaze, počinju moliti (aerodrom, ulica). Večeramo u hotelu i idemo rano leći, jer je buđenje u 5 sati. Sutra je Sahara.

5. dan

U 6,00 sati ispred hotela nas čekaju džipovi i idemo prema Sahari, dočekati izlazak sunca. Adrenalinska vožnja po dinama je bila stvarno wow, ali bilo je i auu, haha.. Tu su i deve, koje nas vode do najveće dine, gdje nas čeka izlazak sunca. Nešto nezaboravno!!!
Upoznajemo se sa berberima, potežu nas, prodavaju nam suvenire. Već možemo primjetiti da su humoristični, topli i srdačni. A kad bi spomenuli da smo iz Hrvatske, odmah bi viknuli Luka Modrić, Rakitić, a ponekad i Kolinda (Señora Bonita). Govore puno jezika, poliglote su, uz arapski, službeni jezik im je francuski, engleski, španjolski. I u pustinji žive ljudi, bez ičega...
Romana je bila van sebe što je jahala deve, a Sandra je letila, haha... Nastavljamo put prema Ouarzazatu, južnom gradu okruženom zidinama, prepun pitoresknih detalja.

6.dan

Ujutro krećemo prema Kasaru, penjemo se po starom gradu, prolazimo kroz stare uličice sa trgovina opskrbljene sa šarolikim lokalnim suvenirima. Zanatlije dozivaju, nude i mame na kupovinu, ne možeš se obranit, opet „žene mekog srca“, hahaha. Dolazimo na vrh starog grada, odakle se pruža prekrasan pogled na dolinu na mjesto gdje su se  snimali poznati mnogobrojni filmovi: Gladiator, Dragulj sa Nila, Astrix i Obelix, Kleopatra, Mumia, Lawrence of Arabia, Game of Thones, itd.
Na putu prema Marrachesu, prolazimo kroz Atlas i spuštamo se prema prekrasnom kanjonu Todgha-Gorge visokog 1500m, oduševljene smo... Nastavljamo se penjati na 2.260m visine i u gostionici kupujemo vrhunsko vino crno (Kazba). Spuštamo se kroz Atlas, uskim strmim putem i dolazimo u predgrađe Marrachesa, gdje primjećujemo crvenkastu boju kuća, za razliku od boje pijeska koju smo vidjele na Jugu.
Ulazimo u osunčani Marraches, četvrti kraljevski grad, kočije sa konjima na svakom koraku. Idemo u poznatu ljekarnu, šarmantni ljekarnik nam prezentira lokalnu kozmetiku od koje je najpoznatije arganovo ulje (žene beru i prave ulje, zbog čega su im ruke glatkije od lica), kaktusovo ulje anti-age (100 Euro) itd.
Slijedi najpoznatiji dio Marrachesa trg Jemaa el Fnna, što je nadmašilo sva naša očekivanja. More ljudi, trgovina, tržnica voća i povrća, otvorenih restorana, lokalci sa kobrama i majmunima, pripovjedači, glumci... skaču, potežu nas za rukav, prodavaju, cjenkamo se... to se ne može prepričat, e taj kaos treba doživit....
Nakon tri sata u glavi nam je zbrka i već smo umorne od svega. Spavanje, te ponovni odlazak u razgled grada i trga, ali mirnijeg nego noć prije.

7.dan

Prolazimo u uskim uličicama medine, sve je jako šareno i zanimljivo. Dolazimo u muzej Marachesa, interijer u raznobojnim pločicama, opuštajuće mjesto sa prekrasnim malim vrtom i fontanom. Odlazimo u Bahia palaču sa ogromnim dvorištem i vrtovima od 2 hektara (80m2)  velikog vezira sultana Si Mousse, koja je služila za njegovu osobnu  upotrebu, okružena sobama namjenjene njegovim ženama i konkubinama. Obilazimo drugačiji El Majorelle, vrt koji je bio u vlasništvu poznatog kreatora Yves Saint Laurenta. Vrt je prekrasan sa kaktusima u svim mogućim oblicima i palmama, fontanama i bazenima. Taj dio grada je potpuno drugačiji, moderniji, sa ekskluzivnim butigama, restoranima.

8. dan

Zadnji dan našeg puta provodimo u Casablanci, grad industrije i brodogradnje, koji se nalazi na zapadu zemlje i na Atlantskom oceanu. Ovaj grad je poprimio značajke zapada sa 5.000.000 registriranih stanovnika i za još 2.000.000 kojih se pretpostavlja. Nema ništa mnogo za pokazat. Proslavio se sa filmom Casablanca sa Humpfrey Bogartom i Ingrid Bergman, a zanimljivo je i istinito da se niti jedan kadar filma tamo nije snimao. Vlada kriminal i veliki kontrast, od simomašnih skrpanih kućica do luksuznih vila. U Casablanci vidimo kako žene većinom nisu pokrivene. Francuzi su sagradili u centru grada katoličku crkvu,  i to je jedina katolička crkva koju smo vidjele. Dolazimo do impozantne džamije koja je podignuta u spomen na Hasana II, druge po veličini u svijetu, sa minaretom od 210 m, izgrađena na samom Atlantskom oceanu. Ovo je jedina džamija u koju se smije ući, u nju stane 80.000 vjernika. Objedovale smo u Miami clubu na oceanu, popile zadnju čašu marokanskog vina i krenule prema zračnoj luci, prema Rimu, Veneciji i doma. Prošle smo kroz cijeli Maroko, vozeći se kroz različita podneblja, kulture i običaje. Bajkoviti Maroko.

KOMENTARI / Komentiraj

Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!