PUT OKO SVIJETA
27.08.2017 u 10:15

Dolores Lujić: Samo dan prije terorističkog napada bezbrižno sam s obitelji šetala La Ramblom

Prvi put u životu sam otputovala negdje s kartom u jednom smjeru, bez plana i datuma povratka, a odredište - Barcelona. Ljeto je, muž je došao s broda, ja sam na godišnjem odmoru, djeci škola još ne počinje. Hotel sam rezervirala na 6 dana pa ako nam se svidi, produžit ćemo. I svidjelo nam se svima. Jako. Sudbina je htjela da me moja Klaudija nagovorila da ipak uzmem karte za nazad jer ih možda ih neće biti kad se odlučimo vratiti pa sam tako i napravila. Krvavi prizori s La Ramble, igrom slučaja, zatekli su nas kad smo se vratili doma.

Napisala: Dolores Lujić

komentara  0

Upravo je La Rambla bila mjesto gdje smo svaki dan šetali, kupovali, jeli. S Plaze Catalunye duž cijele ulice na veliko zadovoljstvo mene i kćeri su brojne trgovine, dok je mužu i sinu ipak malo manje stalo do kupovine. Na svakom koraku piše Zara, Mango i meni omiljeni Desigual, a na samom kraju La Ramble brojni restorani, tipično španjolski s izvrsnim paellama, uberico jamon (pršut) te nezaobilaznim sangriama i odličnim vinima. Cijene su znatno više nego naše, sad već ozloglašene, osoblje se ni ne trudi biti ljubazno jer su gosti tu samo broj koji će zamijeniti idući, a turista je kao i kod nas, svima preko glave. Međutim, za razliku od Grada, La Rambla je unatoč tisućama turista prohodna i danju i noću, a na mjesto u restoranu se ne čeka.

Najbolji način za razgledati cijeli grad je uzeti karte za City tour bus, kabriolet koji staje na svim važnim mjestima te je moguće izaći na bilo kojoj postaji, razgledati i ukrcati se u neki od idućih, koji dolaze u prosjeku svakih 5 minuta. Već pri samom ulasku dobiju se slušalice s izborom jezika audio vodiča.
Park Guell, Sagrada Familia su uz čarobne fontane  i Camp Nou obvezna mjesta za posjetiti.  Jedinstven je doživljaj vidjeti fontane koje mijenjaju boje i puštaju slapove sve više i više u zrak dok trešti Barcelona u izvedbi Freddie Mercurya. Isplati se i malo pokisnuti.
Uvijek sam se čudila ljudima koje fascinira vatromet, koji mene ostavljaju ravnodušnom, međutim, ove fontane ostavljaju bez daha. Tko zna?  Možda ih je ovdje otkrio i Milan Bandić.

Park Guell vrijedi posjetiti zbog jedinstvene arhitekture i prekrasnog pogleda, a Sagrada Familia, nikad završena, s dizalicama je glavna znamenitost Barcelone. Moj Patrik je, vidjevši je takvu, samo konstatirao da smo trebali sa sobom dovesti radnike da je završe.
Na našu sreću, u nedjelju se igrao el clasico, derbi Barcelone i Reala te smo se zaputili na Camp Nou s ciljem kupnje karata. Naravno, za otići na utakmicu, trebalo se adekvatno opremiti u jednoj od brojnih FC Barcelona službenih trgovina. Malo je reći da je Messi u tom gradu nešto kao božanstvo. Majice i trenerke s njegovim imenom prodaju se u svim veličinama i oblicima, dok sam ja na svoju s brojem 4 Ivana Rakitića trebala čekati dobrih pola sata u trgovini da otisnu ime. Na svakom koraku, ispred stadiona, uoči utakmice, dijele se zastave za veličanstven dekor. Bila sam prilično šokirana brojnošću navijača Reala s brojem 7 na leđima, koji su sjedali i navijali izmiješani s Barceloninim navijačima i glasno proslavljali svaki od 3 pogotka Reala. Na tribinama se od domaćih navijača moglo jedino čuti Messi pa je i moj Patrik to skandirao. Za sedmogodišnjaka, poseban doživljaj. Nakon utakmice, bez iti jednog incidenta, 97.000 ljudi je ispraznilo stadion u nekoliko minuta.

Akvarij je mjesto koje svugdje posjećujemo radi djece, a ovaj u Barceloni je sličan onom u Gardalandu. Možete kupiti bočice s hranom i hraniti ribe, na veliko zadovoljstvo djece. Mene su najviše dojmili pingvini, budući da sam ih prvi put vidjela uživo.

Popodne se na plažu ne isplati ići, osim ako ste iz mjesta gdje nema mora. Prenapučeno je, a more je hladnije, ali po noći je prekrasno sjesti u jedan od barova na plaži ili se ukrcati na neki od turističkih brodova te obići obližnje otoke.

Centar grada je prepun trgovina odjećom, dizajnerskom i onom high street mode, a velikih centara ima jako puno. Teško je i nabrojati sve što u Barceloni treba vidjeti. Tu su i brojni muzeji, galerije i nastupi plesača flamenca.
Uglavnom, klima, arhitektura, shoping, gastronomija, nogomet, samo su neki od razloga za posjet ovom prekrasnom gradu u koji se stigne za nešto malo više od dva sata leta.

Iako smo vidjeli svijeta, doma je naravno najljepše, Barcelona nas je očarala. No jednu zgodu  zauvijek ću zapamtiti. Čuvši odakle smo, a u njegovim ušima i očima je u usporedbi s Barcelonom to izgledalo kao zadnja zabit, prodavač u suvenirnici u Hard Rock Caffeu je posprdno pitao mog muža bi li se mijenjao s njim? Vjerojatno očekujući da bi istog trena pristao živjeti u Barceloni, a ne u tamo nekoj Hrvatskoj. Kad je muž odgovorio da ne bi, ovaj je ostao u čudu. Samo koji dan iza, teroristi su s Plaze Catalunye, gdje je i taj kafić, krenuli u krvavi napad te se kombijem zabili upravo u onaj kiosk gdje sam kupila lepeze prije povratka kući. Sreća, sudbina ili nešto treće, zauvijek će promijeniti način na koji ću gledati taj prekrasan odmor tijekom kojeg sam bezbrižno i sretno šetala s obitelji istom onom rutom koju su teroristi odabrali za napad.

KOMENTARI / Komentiraj

Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!