KOMENTAR TJEDNA
22.08.2017 u 07:41

BROJKE I TURIZAM NAŠ SVAGDAŠNJI: auti na cesti, gosti u garaži

Međunarodna udruga Cruise Lines International (CLIA) je razočarana najavom gradonačelnika Mata Frankovića kako će "srezati" broj kruz gostiju u povijesnoj jezgri, piše Dubrovnik Times, a ministar Gari Cappelli ljutito poručuje kako nije istina da je hrvatski turizam "prenapregnut" i pita, izdvajajući dubrovački slučaj, zašto bivša gradska vlast nije ništa poduzimala po pitanju infrastrukture, broja gostiju s kruzera i sličnih problema, a istodobno se hvalila s milijunima kuna viška u proračunu. U Dubrovniku su problemi isti kao lani i prethodnih godina, ali ova, nova gradska vlast, pokazuje da im je stalo rješavati ih. Zbiljski, istinski, dubinski, dugoročno, a ne kozmetički... Problemi su isti, ali je pristup drukčiji i to je ono što zasad budi optimizam.


komentara  2

Za ministra Garija Cappelija je frustrirajuće kada se rezultatima u turizmu, koji ove godine u Hrvatskoj ruše sve rekorde, ne aplaudira, već se, posve suprotno, sve češće piše o tamnoj strani ove gospodarske grane, te problemima koje izaziva kod stanovnika u gradovima perjanicama turističkih dostignuća, čija infrastruktura ne može više podnijeti tolike brojke posjetitelja. Ljutitim tonom poručio je kako nije istina da je turizam u Hrvatskoj doveo situaciju do granica izdržljivosti, te je,izdvajajući dubrovački slučaj, javno postavio pitanje zašto bivša gradska vlast nije rješavala pitanje infrastrukture i broja gostiju s kruzera i svih ostalih poteškoća, a u isto se vrijeme hvalila s milijunima viška u gradskoj blagajni. Pitanje je na mjestu. Problemi su se proteklih godina samo gomilali, a rješenja koja su se nudila bila su kozmetička, da se javnosti malo "zamažu" oči i ponudi ništa u celofanu. Brojači koji se spominju kao najveća mjera bivše gradske vlasti zapravo su rezultat pritiska UNESCO-a, koji je zaprijetio ukidanjem statusa zaštićene svjetske baštine, a čiji dolazak u Grad tadašnji gradonačelnik Vlahušić nije dočekao širom otvorenih ruku. Već kao posljedicu "drukanja" udruga civilnog društva kojima, zapravo, možemo zahvaliti pokretanje procesa kojima danas svjedočimo. Dakle, brojači su stavljeni, ali se s brojkama koje su arhivirane nitko nije "bavio", niti ih analizirao niti ih stavljao u širi kontekst pronalaženja rješenja koja će smanjiti gužve i nepodnošljive prometne čepove na gradskim ulazima i izlazima. O katastrofi koja bi se dogodila u slučaju neke iznenadne situacije dok u Gradu boravi na desetke tisuća duša, ni ne govori se dovoljno.

Ne treba duljiti. Svi problemi o kojima se godinama govori i piše, a koje trpe stanovnici povijesne jezgre, ali i svi ostali stanovnici dubrovačkog kraja, još uvijek su tu, ali je pristup nove gradske vlasti njihovom rješavanju, drukčiji. Planovi koje iznosi novi dubrovački gradonačelnik Mato Franković i njegovi najbliži suradnici ukazuju na to. Novom vodstvu grada je stalo promijeniti stvari na bolje, rade na tome i pustimo da prođe neko realno vrijeme da vidimo koliko su učinkoviti. Dva mjeseca sigurno nisu vrijeme u kojemu bismo to mogli "izmjeriti".             

Da će promjene u korist građana i stanovnika dubrovačkog kraja, a koje će morati biti radikalne, izazvati i negodujuće reakcije onih kojima se režu neka dosadašnja prava, zarada i dobit, bilo je očekivano. Tako, primjerice, Dubrovnik Times donosi reakciju krovne udruge kruz kompanija, međunarodne udruge za krstarenja, CLIA, koja izražava zabrinutost Frankovićevom najavom o smanjenju broja kruz gostiju na 4 tisuće u povijesnoj jezgri. U njihovom odgovoru dubrovačkim novinarima Dubrovnik Times-a stoji kako oni poštuju želju vlasti da zaštiti svoju baštinu i bogatstvo, ali da je razočaravajuće kako ih nitko iz Grada niti Lučke uprave nije kontaktirao po tom pitanju odnosa i utjecaju kruzera na život i turističke trendove u Dubrovniku i široj regiji.

Gosti s kruzera su najvidljiviji dubrovački turisti, zbog brojnosti grupa koje istovremeno stižu u Grad, autobusima koji stvaraju prometne zastoje na cestama, gužvu na Pilama, te nepregledne kolone na gradskim ulazima. No, problem broja kruz gostiju valja biti sagledan u cjelokupnoj slici brojeva turističkog Grada. Jer, i manje "vidljivi" gosti postoje, kreću se, kao pješaci ili sa svojim vozilima po gradu. Na području grada, od sv. Jakova do Brsečina, s Elafitima, na raspolaganju turistima je skoro 20 tisuća kreveta u privatnom smještaju, te malo manje od 12 tisuća kreveta u hotelskom smještaju.

Od tog broja skoro 2 400 turista je smješteno u povijesnoj jezgri, koliko je kreveta u sobama, apartmanima, hotelima i hostelima koji se nalaze unutar zidina. To su velike brojke za fizički maleni prostor Grada kojega svatko tko dođe želi posjetiti, a pritisak i raste ukoliko se pribroje turisti iz Župe, Konavala, Primorja, Pelješca, otoka, susjednih država.

Dakako da s takvim brojkama treba znati upravljati, ali doći do rješenja kako, nije jednostavno. Za početak, optimizam budi ozbiljna namjera nove gradske uprave da se time pozabavi, a ne da probleme gura pod tapit, uz slavodobitne pokliče kako smo bogati šampioni hrvatskog turizma. No, usporedo s rješavanjem, "rezanjem", raspoređivanjem broja gostiju valja brinuti o unapređivanju, saniranju, poboljšanju infrastrukture koja, bez ulaganja, ne može "progutati" količine, navike, brojke vremena u kojemu živimo. Problem prethodnih vlasti je što su se nabijale brojke a nitko se nije ozbiljno bavio infrastrukturom, a osobito kanalizacijskim sustavom grada iz kojega je, nedavno, izvađeno 400 kg masnoće. Kad se to zadnji put napravilo? Kanalizacija ispod Petke prijeti baš kao što je i prije "furgalo", ali je upravi "Vodovoda" bilo bitnije samopromoviranje i friziranje realnih problema, nego se sustavno uhvatiti u koštac s jednim od najvećih ekoloških prijetnji cijelom dubrovačkom turizmu, jer more nam je šporko, zagađeno, povremeno smrdi. S onih 3,6 milijuna kuna "izvučenih" iz Vodovoda za izgradnju nepotrebne dvorane na Ombli se moglo napraviti pravo malo čudo za infrastrukturne projekte na korist građanima šire dubrovačke regije. I, nitko me ne može uvjeriti u suprotno. Nitko! 

Grad je onoliki koliki jest. Atraktivan je i teško je povjerovati da će se tek tako smanjiti interes turista da ga posjete. Teško je očekivati da će se brzo moći maknuti konopčići u srcu sezone i na Pilama i na ulazu u Grad. Dugi niz godina su se problemi nagomilavali, stvari su se sagledavale pojedinačno, ne kao dio cjeline. Možda nam se ovakav vid masovnog kruz turizma dogodio, neplanirano, ali puno je grešaka učinjeno i kroz kampanje koje su vođene planski, ali dugoročno štetno - kao što je bila propaganda privatnog smještaja kojom se željela razbiti fama o Dubrovniku kao bogatom i nedostižnom gradu. Pa smo dobili brojne jedinice u privatnom smještaju, među kojima ima luksuzno opremljenih apartmana, ali ima i garaža koje su preko noći prenamijenjene u turističke svrhe, pa se nerijetko može vidjeti kako gosti jedu doručak i piju jutarnju kavu - na cesti uz koju su smještene.  


Lidija CRNČEVIĆ




KOMENTARI / Komentiraj
   
   

mak 30.08.17 u 14:45
U luci Gruž je napravljena riva što je koštala 35 miljuna eura, dakle cca. 260 miljuna kuna,pa sad netko treba zabraniti da tamo pristaju brodovi. Strašno

   

bit će bolje... 22.08.17 u 13:02
Da. I golubovi guču već godinama da se ne može dalje na ovakav način; bez osnovne infrastrukture - čiste vode, funkcionalne kanalizacije i oborinskih voda, prohodnih prometnica i većeg broja parkirnih mjesta... Cruise Lines International je sigurno u svojim planovima za Dbk ugradio ove potrebe lokalnog stanovništva, pa se s pravom čudi kako ga nitko nije upoznao s planovima o smanjenju broja posjetitelja na kružnim putovanjima. Poznata je njihova briga za domorodce po Karibima... A evo izgleda da se i ex načelnik obratio javnosti po ovom pitanju putem svojih kanala priopćavanja... U očekivanju novih ideja i velikih vizija iz čuvene "tvornice" preostaje nam nada u dobro zdravlje i još bolje nerve...





Filtriraj:                                          
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz kolumne






Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne






 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija