PUT OKO SVIJETA
13.05.2017 u 14:03

PUTOPIS Miha Katičića: Fatima, duhovni centar svijeta

Uz Blagdan gospina čudotvornog ukazanja papa Franjo u Fatimi danas, u obredu na kojem sudjeluje 400 tisuća hodočasnika, među njima i dubrovački biskup, proglasio je svetima dvoje pastira-vidjelaca Gospe, brata i sestru - blažene Francisca i Jacintu Marto. Pod vodstvom katedralnog župnika don Stanka Lasića skupina od pedeset dubrovačkih hodočasnika pohodila je od 5. do 8. svibnja ovo marijansko svetište u Portugalu, a kako su oni doživjeli ovo mjesto i njegovu duhovnost pročitajte u osvrtu Miha Katičića.

komentara  5

Na put smo krenuli rano ujutro u petak, 5. svibnja, s molitvom da nam Bog otvori srca i duše kako bismo mogli doživjeti svu milost koju pruža čudesna i čudotvorna Gospa fatimska. Neki od hodočasnika su već pohodili Fatimu, no većina  od nas tamo se zaputila prvi put, ne sluteći što ćemo doživjeti. A doživjeli smo istinsko čudo. Čudo vjere, dobrote, ljubavi i poniznosti.

Nakon trosatnog leta do Portugala, poslijepodne smo proveli u prekrasnoj portugalskoj prijestolnici Lisabonu. Posjetili smo nekoliko povijesnih i sakralnih lokaliteta, no svi smo jedva čekali stići na cilj našeg hodočašća: Fatimu.

Stigli smo u večernjim satima i odmah se zaputili prema svetištu Gospe fatimske, gdje smo odmah shvatili zašto je Fatima toliko omiljeno odredište hodočasnika sa svih strana svijeta. Naime, molila se krunica na jezicima svih zemalja iz kojih su hodočasnici došli. I tu smo doživjeli onaj dar Duha svetoga: svi smo molili na svojim jezicima, a izgledalo je kao da svi molimo istim jezikom. A onda je uslijedio jedan od najdirljivijih doživljaja u mom životu: procesija za kipom Gospe fatimske uz svijeće i božanstvenu pjesmu iz svih grla „Ave Maria“. Kratki film koji sam snimio samo je naznaka veličanstvenog osjećaja koji smo svi doživjeli.

Poneseni tim osjećajima, sudjelovali smo u večernjoj molitvi i procesiji i u subotu i nedjelju.

Poseban doživljaj bile su i ranojutarnje svete mise, koje su don Stanko Lasić i don Stipe Kordić služili samo za dubrovačke hodočasnike u subotu i nedjelju. U subotu popodne don Stanko je predvodio Križni put, uz nadahnute nakane i sjećanje na sve naše bližnje, mrtve i poginule, ali i sve potrebite Božje milosti i blagoslova.

Na tom putu posjetili smo i mjesta ukazanja i rodnu kuću vidjelice Lucije. U veličanstvenoj Crkvi Gospe fatimske poklonili smo se grobovima blaženika kojima se Gospa ukazala prije sto godina: Lucije, Jacinte i Francisca. U nedjelju popodne posjetili smo i velebne zavjetne crkve u mjestima u okolici Fatime: Batalha i Alcobaca.

Fatima nas je impresionirala u svakom pogledu: čistoćom, skladom, urbanim uređenjem, kao i skladom i diskretnošću popratnih sadržaja, od hotela i restorana s ukusnom autentičnom hranom do butiga i suvenirnica. No Fatima ponajviše plijeni iskonskim mirom, toplinom, dobrotom i vjerom koja se osjeća na svakom koraku. Ako se igdje osjećate biblijskim sestrama i braćom, onda je to Fatima. Zato mogu samo od srca poručiti svakom vjerniku: Pođi u Fatimu!

Ukratko o ukazanjima u Fatimi

Blaženi Francisco i Jacinta, pastiri - vidjelice umrli su kao djeca od španjolske gripe. Nakon njihove smrti Lucija, treća vidjelica, je postala redovnica. Prve dvije tajne, koje joj je otkrila Gospa povjerila je biskupu 1941., a objavio ih je papa Pio 12 godina poslije.

Prva tajna se odnosila na viziju pakla, a druga navijestila drugi svjetski rat i uspon komunističke rusije. Treća fatimska tajna ostala je misterij, Vatikan je službeno objavio 5 godina prije Lucijine smrti i zapravo ne govori ništa pa mnogi teolozi i katolički publicisti i danas sumnjaju u vjerodostojnost vatikanskog priopćenja.Lucija je u procesu proglašenja blaženom. Francisca i Jacintu Sveti otac danas je proglasio svetima. Crkva je Fatimu službeno priznala 1930. godine.

KOMENTARI / Komentiraj

macy 21.05.17 u 21:02
Vidi se da ne čitaš, jer da čitaš - povraćala bi. Za tvoje zdravlje, najbolja solucija: ne znati što pišeš ni ne razumjeti što čitaš.

Dubrovnik-Ljilja 21.05.17 u 20:40
Ja pisem, a na tebi je da citas.

macy 20.05.17 u 13:47
Ljulji opet po starom: kokokoko-daaak! Čitaš li ti ikada koje gluposti pišeš?

Dubrovnik-Ljilja 20.05.17 u 12:21
Bila sam u Fatimi, pa znam.

Dubrovnik-Ljilja 20.05.17 u 12:20
Sve je tako isto u Medjugorju, za razliku sto u Medjugorju komericjalizam je do crkvenih vrata. I sto Vatikan ne vjeruje da Gospa dolazi svaki dan.