U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
27.01.2017 u 08:44

PUTNIČKI TERMINAL U GRUŽU: Butković šumom, Ministarstvo drumom, sve je OK?!

Ministar pomorstva Oleg Butković ljetos je iznosio tvrdnje o „neprihvatljivom“ ponašanju potencijalnog investitora Putničkog terminala Gruž i najavljivao novi natječaj. Sada, kad je njegovo Ministarstvo poništilo odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovniko raskidu predugovora s tursko-francuskim ulagačima nema ga za čuti. Oglasila se Vlada promjenom sastava Upravnog vijeća od kojega se očekuje 'mekši' pristup prema koncesionarima kako se, je li, hrvatska država ne bi izložila velikom reputacijskom riziku u međunarodnoj investicijskoj zajednici u slučaju raskida ugovora.

Napisao: Luko BRAILO


komentara  7

Ugovor o koncesiji trebao se potpisati u veljači, pa je odgoda bila do travnja, pa do srpnja, a sve na traženje mogućeg i budućeg koncesionara. Po mojim informacijama nisu dostavili na vrijeme ono što su trebali dostaviti. Tražili su u međuvremenu određene stvari na koje država nije mogla pristati.

Tako je, uz ostalo, lanjskog srpnja zborio ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković u povodu raskidanja predugovora o Putničkom terminalu Gruž (PTG), a tu odluku je, izvještavali smo, donijelo Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik. Resorni ministar tim je povodom bio jako odlučan naglasivši kako „projekt nije propao“ te je najavio i novi natječaj. Ustvrdio je kako je predugovor raskinut, među ostalim, i zato što je koncesionar tražio državne garancije što je bilo u potpunosti suprotno odredbama natječaja.

Tražili su još jednu odgodu do 1. studenog, a vodili su se pregovori i investitor je tražio da država dade određena jamstva. To je bilo potpuno neprihvatljivo i kršilo je odredbe natječaja. Koncesionar je ponudio lučku tarifu u iznosu od 8,5 eura, a to je povećanje u odnosu na postojećih 7 eura. Također, Hrvatska komora arhitekata je dala je mišljenje da urbanističko rješenje nije u skladu s Urbanističkim planom Grada Dubrovnika, izričit je bio Butković.

Tako je bilo lanjskog srpnja, a zatim je koncesionar PTG-a, tvrtka Dubrovnik InternationalCrusiePortInvestment (DICPI), čiji su osnivači turski Global Port Holding (GPH) i francuski Bouygues BatimentInternational (BBI), upravo Butkovićevu ministarstvu podnijela žalbu na rečenu odluku Upravnog vijeća u odnosu na neispunjavanje uvjeta za projektirana ulaganja u Gružu od blizu 94 milijuna eura.

Proteklih je dana, točnije 13. siječnja, Ministarstvo pomorstva djelomično uvažilo žabu DICPI-ja i poništilo odluke Upravnog vijeća dubrovačke Lučke uprave od lanjskog 20. Srpnja. Prema rješenju resornog ministarstva proizlazi kako se tijekom pregovaranja između DICPI-ja i Lučke uprave Dubrovnik dogodila, kolokvijalno rečeno, greška (izjava žalitelja, tj. DICPI-ja) u komunikaciji elektronskom poštom zaprimljenoj u Lučkoj upravi 14. srpnja, dok je u pisanom obliku DICPI svoju izjavu dostavio 15. srpnja.

Naime, u toj tvrtki smatraju kako je upravo bio 15. srpnja krajnji rok za dostavu usuglašenog teksta Ugovora o koncesiji za PTG u Gružu, dok je Upravno vijeće Lučke uprave držalo kako je pisana izjava DICPI-ja trebala stići do 14. srpnja. Kako bilo, Butkovićevo ministarstvo dalo je za pravo potencijalnom investitoru, iako je ustvrdilo i da se sve obavijesti ili druge razmjene informacija između DICPI-ja i Lučke uprave „mogu dostavljati neposredno, faksom ili preporučenom poštom“. Tako su se, uostalom, i dogovorili predstavnici DICPI-ja i Lučke uprave prigodom utvrđivanja Predgovora o koncesiji koji je sponzoriralo Ministarstvo mora.

Sada, kad se to i još dosta toga dogodilo što je u potpunoj suprotnosti s onim što je donedavno isticao resorni ministar  Butkovića nema ni za čuti. Rješenjem njegova ministarstva odjednom je nestalo „neprihvatljivo“ ponašanje investitora, a Lučka uprava upućena je moguće pokretanje upravnog postupka podnošenjem tužbe Upravnom sudu u Splitu. Umjesto Butkovića oglasila se hrvatska Vlada koja je, pet dana nakon rješenja Ministarstva pomorstva, promijenila najveći dio dosadašnjeg sastava Upravnog vijeća dubrovačke Lučke uprave. Koje se, zamislite, drznulo raskinuti predugovor s DICPI-jem o koncesiji za razvoj, financiranje, gradnju i upravljanje PTG-om u idućih 40 godina.

Iz takvih manevara Butkovićeva ministarstva i Vladine naprasne smjene najvećeg dijela članova Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik može se izvesti samo jedan zaključak. Traži se, naime, novo Upravno vijeća Lučke uprave koje će imati 'mekši' pristup prema potencijalnom koncesionaru kako se, je li, hrvatska država ne bi izložila reputacijskom riziku u međunarodnoj investicijskoj zajednici u slučaju raskida ugovora. Možda se i neće ostvariti takav scenarij, ali teško je ne zamijetiti da se, za sada, ostvarila DICPI-jeva ljetošnja najava. Tada su iz te tvrtke javno poručili kako je „koncesionar dosad u projekt uložio oko 10 milijuna eura, te razvio detaljnu projektnu dokumentaciju uključujući i strategiju vezanu uz iznose putničkih taksa“…






KOMENTARI / Komentiraj
   
   

macy 27.01.17 u 19:04
Ljulji, doista bi trebalo svakoj shushi zabraniti upotrebu imena Dubrovnika. Posebno ocvalim escort damama iz kanadskih vukojebina.

   

m_arko 27.01.17 u 16:25
Zdrav razum,, najbolji komentar ovdje,.. Jos treba dodat da Luckoj Upravi Dubrovnik vrlo skoro izlazi kredit za gradnju luke. Zasto ne moze nastavit sa novim kreditom kradit i terminal uz pomoc Luke Dubrovnik i Grada Dubrovnik a ne ga dat za sitne novce?

   

mak 27.01.17 u 14:19
Koboević i Matić nisu slušali partijske gazde nego su razmišljali svojom glavom i štitili interese lučke uprave i Grada, no sad će poslušnik Pavić napraviti sve kako mu naloži ministar. Taj je karijeru postigao slušajući i daleko je dogurao uz pomoć frule, Frankovića i Bačića. Pravi kadrovi, stručnjak za brodsku struju i politolog sad će odlučivati o sudbini luke Gruž, moš mislit.

   

Dubrovnik-Ljilja 27.01.17 u 10:16
Vidim da se oglasava Dan mimoze u Novome. Zar nije veljaca po naskome ?

   

Dubrovnik-Ljilja 27.01.17 u 10:14
Cini mi se da Hrvatska postaje Puppet drzava.

   

Dubrovnik-Ljilja 27.01.17 u 10:12
Pitam se kako je dozvoljeno da svaka shusha upotrebljava ime Dubrovnika. Zasto ime Dubrovnika nije zakonski zasticeno? I jos se pitam koja je shusha dovela ove ljude u Dubrovnik. Da naprave Terminal i zaposle svoju radnu snagu. Jos nesto protivno domicilnom stanovnistvu.

   

Zdrav razum 27.01.17 u 09:34
Tragedija je da se ovome protivi Maro Kristić, umjesto da smo svi skupa protiv toga. Ako strani koncesionar tu ima interes, kako to najbogatiji Grad u HR ne želi upravljati svojim dobrom. U isto vrijeme, bivši gradonačelnik želi od Županije preuzeti upravljanje pomorskim dobrom na području Grada, a u ovom slučaju bi se toga odrekao.





Filtriraj:                                          
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz kolumne
luka_gruz_1
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
9      14|09|17 u 12:29
GRUŠKI TERMINAL: Nova doza tursko - francuske bahatosti
kocijaski_sindrom
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
1      30|07|17 u 09:31
TRI DESETLJEĆA PROBLEMA S TAKSISTIMA: od kočija do terora...
valentin dujmovic 1
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
5      09|06|17 u 10:09
TO JE VALENTIN DUJMOVIĆ: nakon izgovorenih gadosti o HDZ-u, isprao usta i ishvalio ih kao najpoželjnijeg partnera HNS-u
LUKO MOZAIK
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
3      07|06|17 u 09:39
Ima li uopće više ljevice u Gradu i Dubrovačko-neretvanskoj županiji?
frankovic dujmovic
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
1      01|06|17 u 12:55
Franković i Dujmović pred konačnom odlukom






Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne






 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija