15.10.2016 u 11:04

PUTOPIS: Milano je ubrzani grad, svi imaju vremena samo za espresso.....

U Milano, najveći grad talijanske pokrajine Lombardije, sam prvi put došla turistički 2007. godine, u posjet prijatelju koji je tu već studirao na Akademiji Likovnih Umjetnosti Breri. Od prvog trenutka, kada sam ugledala zgradu Akademije, jednostavno sam se oduševila. Izgledala je čarobno i nestvarno, od milja je danas zovem Hogwarts. Iz prvotne zaljubljenosti u tu predivnu građevinu, a kako sam završila srednju umjetničku školu, došla sam na ideju da pođem tamo studirati. Tako je moj život u prijestolnici mode započeo 2008. godine,a spletom raznoraznih okolnosti nastavlja se do danas - napisala je Katarina Radonić, koja završava magisterij pri likovnoj akademiji u Milanu, bavi se fotografijom i radi kao asistent organizatora na Fashion weeku.

komentara  1

Iako talijanska kultura ne zvuči kao nešto daleko i egzotično, život u velikom gradu je puno drugačiji od onog na koji sam bila navikla. Milano sa svojih gotovo milijun i pol stanovnika moderan je, ali ujedno povijesno šarmantan grad prepun parkova i zelenila. U jednom od njih, Parco Lambro, moj je mali jazavčar Coco imao samostalnu cjelodnevnu avanturu kada je pobjegao mojoj 75-ogodišnjoj susjedi koja ga je čuvala, vratio se na sreću živ i zdrav, bogatiji za jedno iskustvo, vjerojatno se družio sa skejterima i biciklistima kojima je taj park utočište. U tom su me trenutku poprilično iznenadili Talijani koji su, čim su vidjeli oglas da je Coco nestao, pokrenuli akciju preko Facebook-a i potom je velik broj ljudi došao u park i tražio ga, ljudi koji nikada prije nisu čuli ni za mene ni za njega.

Velika prednost Milana za mene je što sa psom možeš bilo gdje, u javni prijevoz, trgovine, restorane, kafiće pa u svim mojim milanskim pustolovinama sudjeluje i Coco. Grad je izuzetno ubrzan, kao da svi imaju vremena samo za espresso koji popiju za šankom i brže nastavljaju dalje. Od tog tempa, mir potražim u prirodi ili uživam u šetnjama starom gradskom jezgrom, svaki izlog je kao galerija, svaka zgrada priča neku priču. Šetnje uz Naviglio Grande i Naviglio Piccolo, rječice u blizini centra obično započinju kavom i kroasanom, talijanski običaj na koji se nije bilo teško naviknuti.

I u Milanu se osjeti strani utjecaj pa mi je tako jedno od najdražih mjesta California bakery, lanac prekrasno uređenih kafića koje se može pronaći na više mjesta. Restorani i tržnice također obiluju kulturnom raznolikošću, pa je moguće naići na sve, od kineske do marokanske kuhinje, te sada popularnih vegan i raw. Gotovo svaki kvart ima svoju tržnicu koja je otvorena određenim danom u tjednu, moja je na primjer uvijek otvorena subotom, tu se može pronaći svega, od voća i povrća, svježeg mesa, jaja, sireva te odjeće rabljene i one talijanske proizvodnje, po vrlo povoljnim cijenama.

Svi dijelovi grada dobro su povezani javnim gradskim prijevozom, najjednostavniji i najbrži je, naravno, metro iako pomalo podsjeća na tmurne scene podzemnih željeznica iz američkih filmova pa se radije vozim iznad zemlje. Najljepše je kretati se po gradu biciklom, dok ti je ne ukradu, kao i moju drugu po redu.

Mom umjetničko istraživačkom duhu posebno je drago mnoštvo galerija koje imaju raznolik program, od izložbi velikih umjetnika preko onih neafirmiranih, do filmskih i muzičkih večeri. Meni nekako najdraže su Fondazione Prada gdje često budu filmske projekcije i ima predivan bar Luce kojeg je dizajnirao filmski redatelj  Wes Anderson, te Pirelli Hangar Bicocca gdje je moguće upoznati razne umjetnike i sudjelovati u radionicama.

Noćni život također vrvi raznolikim događanjima, s prijateljima uživam u talijanskim aperitivima gdje je uz piće ponuđen otvoreni buffet talijanske, meksičke, kineske ili japanske kuhinje. Ne postoji dan u tjednu kada bi vam moglo biti dosadno, jer svaki dan ima neki događaj za svačiji ukus.

Još jedna od pozitivnih strana života u Milanu je povezanost sa ostatkom svijeta. Mogućnost putovanja za pristojan budget, gdje god ti srce poželi!

Milano je zaista super odredište koje svojom raznolikošću omogućava učenje, te skupljanje životnog i radnog iskustva, rekla bi vam da dođete i provjerite i sami, ali i nije baš najbolje povezan sa Dubrovnikom.

Toliko o Milanu za sada, jer ga i sama još uvijek otkrivam.

KOMENTARI / Komentiraj

Dubrovnik-Ljilja 15.10.16 u 14:29
Lijepo napisano , sa lijepim fotografijama. Davno sam bila u Milanu. I onda smo isli i do Lugana.

Filtriraj:
Sortiraj:
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY

Iz kolumne
putopis atena naslovna
1      14|01|17 u 08:04
PUTOPIS IZ ATENE: Grci su isti k'o i mi, "kise" cijeli dan po kafićima....
zurich naslovna
0      07|01|17 u 11:15
PUTOPIS: Novogodišnje odluke u Švicarskoj
maja bali naslovna
0      24|12|16 u 09:27
PUTOPIS: Bali me oduševio ljepotom prirode i opuštenošću svojih stanovnka
putopis Bruxelles Kopenhagen Gent naslovna
0      17|12|16 u 17:18
PUTOPIS: Prilika čini putnika - Bruxelles, Kopenhagen, Rotterdam...