U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
11.07.2016 u 08:40

Košta li gradnja gruškog Terminala 32,3 milijuna ili 60 milijuna eura? Tko mulja?

Troškovi gradnje Putničkog Terminala u Gružu, prema izjavama ovlaštenih predstavnika investitora, iznose 60 milijuna eura. No, u prvonagrađenom radu arhitektonsko-urbanističkog rješenja gruškog Terminala, o kojemu se repovi tek počinju vući, stoji da procijenjeni troškovi građenja tog objekta iznose nepunih 32,3 milijuna eura?!

Napisao: Luko BRAILO


komentara  6

Dok brojni arhitekti traže poništenje natječaja za izradu arhitektonsko-urbanističkog rješenja za Putnički terminal (PTG) tvrdeći da je postupak za prvonagrađeni rad austrijskog arhitekta Alfreda Michaela Schludera iz Beča „namješten“, o čemu smo opširno izvijestili, sve su brojnija pitanja i nedoumice koje prate najavljeno ulaganje u Gružu.

Tako je, podsjećamo, Victor Stefanescu, regionalni direktor za Jugoistočnu Europu francuskog građevinskog konzorcija Bouygues koja s turskim Global Ports Holdingom (GPH) kani investirati u PTG u razgovoru za Dubrovački vjesnik (2. srpnja 2016.) izjavio kako „inicijalne procjene govore o 94 milijuna eura vrijednom ulaganju“. Pritom je istaknuo kako će cijena PTG-a po metru četvornom izgrađene površine „vjerojatno iznositi oko tisuću eura“.

Objašnjavajući tu procjenu Stefanescu je kazao kako investitor mora napraviti 450 pilona koji će sezati 20 metara duboko u podlogu, pa će samo temeljenje ulagače „stajati 10 milijuna eura“. To je onda oko 60 milijuna eura građevinskih troškova, a onda dolazi još sigurnosna i ostala oprema, istaknuo je regionalni direktor Bouyguesa.

To iznosi ovlašteni predstavnik investitora  PTG-a koji, za pretpostaviti je, zna što u toj funkciji može kazati dubrovačkoj i široj javnosti. Međutim, nekoliko dana nakon Stefanescuova medijskog istupa, odmah nakon objavljivanja rezultata „namještenog“ natječaja, pojavile su se i informacije vezane za PTG koje su u velikom raskoraku s izjavama regionalnog direktora Bouyguesa i nikako se ne mogu ignorirati.

Riječ je o procjeni troškova građenja PTG-a koje je za francuski građevinski konzorcij i turski GPH izradio stručni tim nagrađenog austrijskog arhitekta Schludera u kojemu se ističe (faksimil procjene donosimo u fotogaleriji) kako građevinski i troškovi instalacija iznose sveukupno 32,334.800 eura!

Ono što posebno valja izdvojiti iz te procjene jest činjenica da je u sveukupne troškove građenja uvršteno temeljenje za koje je, podsjećamo, g. Stefanescu kazao kako upravo taj dio građevinskih radova bitno poskupljuje cijelo ulaganje.

Lako je zamijetiti u predočenoj tablici kako temeljenje predstavlja treću stavku u sveukupnim troškovima građenja, i da za te radove, umjesto Stefanescuovih 10 treba izdvojiti nepuna 3 milijuna eura! Kako ne bi bilo ikakvih zabuna, do spomenute procjene građenja za PTG Schluderov (nagrađeni) stručni tim je došao temeljem „izračuna norma sati i cijena usluga ovlaštenih arhitekata i inženjera Hrvatske komore arhitekata“.

Kad je riječ o sigurnosnoj opremi koju će biti potrebno ugraditi u PTG treba reći kako je, prema projektnom zadatku, u novom gruškom terminalu predviđeno ugrađivanje osam uređaja/linija za zaštitni pregled putnika i njihove ručne prtljage, te tri veća uređaja za detekciju eksplozivnih i ostalih opasnih tvari u putničkoj prtljazi, budući da investitori obećavaju kako će Dubrovnik s novim terminalom u doglednoj budućnosti postati „home port“.

Ta sigurnosna oprema doista jest skupa: primjerice, jedan Smiths - Heimannov uređaj za zaštitni pregled ručne prtljage kapaciteta 250 putnika po satu, a takvi uređaji će se ugraditi u novi putnički terminal Zračne luke Dubrovnik, košta 130 tisuća eura. Ugradi li se osam takvih sigurnosnih uređaji i u PTG to znači da bi oni koštali 1,040.000 eura. Oni drugi spomenuti veći uređaji za detekciju eksplozivnih i ostalih opasnih tvari putničke prtljage na svjetskom tržištu (Smiths Heimann, Morpho, L3, Rapiscan…), kako tvrde sigurnosni stručnjaci, koštaju nepuna 2 milijuna eura i sa svakim od njih se na sat može pregledati do 1500 komada prtljage.

Dakle, najmodernija sigurnosna oprema, ugradi li se u PTG, koštala bi oko 7 milijuna eura. Zbroje li pak troškovi građenja i instalacija, prema službenim podacima iz prvonagrađenog rješenja budućeg PTG-a (32,3 milijuna) te ugrađivanje sigurnosne opreme (7 milijuna) dolazi se do iznosa od oko 40 milijuna eura za novo lice Dubrovnika kao „home porta“.

U odnosu na iskličnih Stefanescuovih 60 milijuna eura samo građevinskih troškova, plus sigurnosna i ostala oprema… razlika do obećane investitorske projekcije od 94 milijuna eura je više nego vidljiva.

Tu očitu razliku, kao i mnoštvo drugih otvorenih pitanja vezanih za PTG, dubrovačkoj i široj javnosti trebali bi što prije razjasniti investitori, Lučka uprava Dubrovnik, Grad Dubrovnik i Ministarstvo pomorstva u čijoj je nadležnosti 40-godišnja koncesija za korištenje gruškog javnog pomorskog dobra.

Ali, bez fige u džepu i tajnih predugovora popraćenih jednako tajnovitim aneksima kako se u slučaju PTG-a dosad uobičajeno radilo.    






KOMENTARI / Komentiraj
   
   

tufina 11.07.16 u 11:45
Zna se tko mulja,i to dobro već 7 godina

   

manjgura 11.07.16 u 09:57
razlika koja se stvara u napuhavanju troškova onda služi za opsluživanje svih koji su izglasali i podržali projekt....

   

macy 11.07.16 u 09:51
Ljulji, najvjerojatnije ga se sjećaš kao eskort dama. A što se tiče ove teme, bolje da šutiš, barem nam ne bi dala materijala da se rugamo tvojim glupostima.

   

Dubrovnik-Ljilja 11.07.16 u 09:44
Ne znam da li je ovaj tip nekad radio u cevapdzinici u Sarajevu, ali sjecam ga s odnekle hahahha A kad se radi o gostima, evo koja kvaliteta gostiju posjecuje Dubrovnik. http://www.mydailytraveler.com/how-cruise-liners-fill-all-their-unsold-cruise-cabins/?append=cpc&aff=3960&off=1377

   

Dubrovnik-Ljilja 11.07.16 u 09:23
O cijoj to prtljazi govore? Kad kruzerasi dodju, ne nose ni novcanik na Stradun. Vec ste zagadili zrak ljudima od ciminjera kako dime, a sad zelit ei garazu tu uvlaiti. Koliki je Dubrovnik , pa da se svi voze? Prije ces na kruzerski dan doci u Grad pjeske , nego autom. U Itlaiji , nedavno sam citala, jedan grad , koji je puno veci od dubrovnika, ima puno manji terminal. A Monaco ima nesto sto zovu terminalom. PA zasto onda ovi Francuzi ne idu tmao graditi. Pravite of Gruza betonsko ruglo. Ne i NE tom cudovistu.

   

manjgura 11.07.16 u 08:52
napuhavanje troškova smanjuje koncesijsku naknadu i to je jedina investitorska računica...





Filtriraj:                                          
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz kolumne
luka_gruz_1
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
9      14|09|17 u 12:29
GRUŠKI TERMINAL: Nova doza tursko - francuske bahatosti
kocijaski_sindrom
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
1      30|07|17 u 09:31
TRI DESETLJEĆA PROBLEMA S TAKSISTIMA: od kočija do terora...
valentin dujmovic 1
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
5      09|06|17 u 10:09
TO JE VALENTIN DUJMOVIĆ: nakon izgovorenih gadosti o HDZ-u, isprao usta i ishvalio ih kao najpoželjnijeg partnera HNS-u
LUKO MOZAIK
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
3      07|06|17 u 09:39
Ima li uopće više ljevice u Gradu i Dubrovačko-neretvanskoj županiji?
frankovic dujmovic
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
1      01|06|17 u 12:55
Franković i Dujmović pred konačnom odlukom






Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne






 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija