U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
28.04.2016 u 09:01

PUTNIČKI TERMINAL U GRUŽU: 'Većinska' odluka o dodjeli koncesije u vrijeme tehničke Vlade?!

Odluku o dodjeli koncesije trgovačkom društvu Dubrovnik International Cruise PortInvestments d.o.o. (DICPI) donijelo je bivše Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik na čelu s Ninom Perko na sjednici održanoj 13. listopada prošle godine, i to većinom glasova i jednim suzdržanim glasom, te u vrijeme tzv. tehničke Vlade.

Napisao: Luko BRAILO


komentara  1

Dok gradonačelnik Andro Vlahušić opravdane dvojbe vezane uz izgradnju novog Putničkog terminala u Gružu (PTG) uglavnom pokušava 'razjasniti' sukobima s čelnicima dubrovačkog HDZ-a koji, eto, nemaju petlju postaviti prava pitanja 'svojima u Vladi' neke činjenice oko tog doista velikog projekta , kao i obično kad je samoproglašeni knez u pitanju, ipak ukazuju kako se ta razmimoilaženja ne mogu tek tako svesti na beskorisno međustranačko prepucavanje i već očiti početak predizborne kampanje za dogodišnje lokalne izbore. 

ZANIMLJIVI DOKUMENTI: Iako je, kako smo izvjestili, (tajni) Predugovor Ugovoru o koncesiji za gradnju i korištenje PTG-a (terminal za putnike na kružnim putovanjima, trgovački centar s garažom te međunarodni autobusni kolodvor) potpisan 15. veljače ove godine, proteklih su dana do šire javnost počeli pomalo dospijevati 'neki zanimljivi dokumenti'. Oni ukazuju kako je odluka Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik o dodjeli koncesije trgovačkom društvu Dubrovnik International Cruise PortInvestments d.o.o. (DICPI), čiji su osnivači turska tvrtka Global Ports Holding i francuska građevinska tvrtka Bouygues BatimentInternational S.A., i sa zakašnjenjem podložna raspravi.

Stoji, naime, činjenica da je koncesionar u PTG spreman uložiti 93,7 milijuna eura, ali je isto tako jasno kako će na 25096 metara četvornih pomorskog dobra/lučkog područja Gruža DICPI imati pravo korištenja objekata i pružanja lučkih usluga ukrcaja, te iskrcaja putnika u vremenskom razdoblju od cijelih 40 godina. Upravo stoga, jer se radi o ogromnom lučkom području i jako dugom vremenskom roku, pomalo i čudi što članovi donedavnog (do 23. ožujka 2016.) Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik (LUD) nisu uspjeli postići suglasje i donijeti jednoglasnu odluku o poslovnom potezu koji će umnogome utjecati na sveukupnu turističko, kruzerskoi lučko gospodarstvo te uopće život Grada Dubrovnika u sljedeća četiri desetljeća.

NIJE PREPORUČLJIVO, ALI… : Prema Zapisniku sa sjednice Upravnog vijeća LUD-a, koja je održana 13. listopada prošle godine, u koji je Portaldubrovniknet.hr imao uvid, odluka o dodjeli koncesije DICPI-ju donesena je „nakon kraće rasprave“, te ju je Upravno vijeće prihvatilo „većinom glasova i jednim suzdržanim glasom“. Tom je prigodom kako, među ostalim, stoji u Zapisniku  član Upravnog vijeća Ivan Margaretić kazao kako za vrijeme tehničke Vlade (u to vrijeme u Hrvatskoj se vodi intenzivna predizborna kampanja za parlamentarne izbore od 8. studenog) „nije preporučljivo“ donositi tako krupne odluke i zaključivati dugoročne ugovore.

Odgovorila mu je tadašnja predsjednica Upravnog vijeća LUD-a Nina Perko istaknuvši, kako stoji u zapisniku, da se „odlukom o koncesiji i zaključenjem ugovora ne stvaraju financijske obveze za LUD i Republiku Hrvatsku“, tako da se na tu okolnost „predmetni propisi ne odnose“. Podsjećamo, gđa. Perko je sudjelovala i u kreiranju odluke temeljem koje je Milanovićeva Vlada donijela odluku o dodjeli dvojbene koncesije za gradnju marine na Lapadskoj obali što je, poznato je, završilo na sudu. Ipak, ta'većinska' odluka Upravnog vijeća LUD-a o koncesiji DICPI-ju je prošla, pri čemu valja napomenuti kako se u zapisniku se ne navodi tko je glasao za, tko protiv a tko je bio suzdržan. Tom je prigodom, proizlazi iz zapisnika, ravnatelj LUD-a Antun Asić ovlašten i za potpisivanje Predugovora Ugovoru o koncesiji za gradnju i korištenje PTG-a za koji se tada vjerovalo, kako doznajemo, da neće biti potpisan bez sveobuhvatnog razmatranja i usuglašavanja svih članova Upravnog vijeća Lučke uprave. Podsjećamo, krajnji rok za konačno zaključivanje Ugovora Lučke uprave s DICPI-jem je 9.listopada 2017. godine.


POMICANJE ROKOVA: Nova sjednica Upravnog vijeća LUD-a održana je 21. prosinca prošle godine, još je vrijeme tehničke Vlade, a na tom skupu ravnatelj LUD-a podnosi izvješće o dotadašnjem tijeku pregovora s DICPI-jem u vezi s predugovorom i ugovorom. Napominje kako se „prijeporni elementi“ odnose na „kompenzacije u slučaju prijevremenog raskida o koncesiji“. Tada se utvrđuje da ne postoje objektivne okolnosti za potpisivanje spomenutog Predugovora, pa se ranije utvrđeni rok potpisivanja tog dokumenta pomiče(s 15. siječnja) za 15. veljače ove godine. Na toj su sjednici članovi Upravnog vijeća samo „primili k znanju“ izvješće ravnatelja LUD-a o pregovorima s DICPI-jem kao i nacrt Predugovora s tom tvrtkom.

Unatoč takvom ishodu prosinačke sjednice UV-a u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture ipak je 15. veljače ove godine ravnatelj LUD-a s čelnicima DICPI-ja potpisao Predugovor Ugovoru o koncesiji za gradnju i korištenje PTG-a. Je li o tim 'proceduralnim nedostacima' u radu Upravnog vijeća LUD-a novoimenovani resorni ministar Oleg Butković (Vlada Tihomira Oreškovića konstituirana je 22. siječnja) išta podrobnije znao nije poznato. Znano je, međutim, da su se tek nakon potpisivanja rečenog tajnog Predugovora u dubrovačkoj i široj javnosti, počela postavljati bitna pitanja u vezi s PTG-om koja su, po logici stvari, trebala biti razjašnjena davno prije. Bez ikakve tajnovitosti, jer se ne radi o povećoj ledini u kakvoj vukogrebini nego o najvitalnijem dijelu gruške luke, i jednom od gospodarski najvrijednijih prostora Grada Dubrovnika uopće o čijoj sudbini, doduše, skrbi hrvatska država posredovanjem Lučke uprave.


OSAM BJANKO ZADUŽNICA: U međuvremenu (23. ožujka) razriješeno je dotadašnje Upravno vijeće LUD-a čiji su članovi na sjednici od 30. ožujka upoznati s (već potpisanim) Predugovorom, ali nisu dobili i osam dodataka (aneksa) koji prate taj dokument. Bilo je tom prigodom, navode naši izvori, pokušaja dijela članova Upravnog vijeća da se tekst Predugovora promijeni, no rečeno im je „da je Predugovor već potpisan te da nema mogućnosti ispravka“. Istom tom prigodom je novo Upravno vijeće, slijedom tako uglavljenih dokumenata, donijelo odluku kojom se ravnatelj LUD-a ovlašćuje da DICPI-ju do 31. ožujka dostavi osam bjanko zadužnica, svaka na maksimalni iznos do milijun kuna...






KOMENTARI / Komentiraj
   
   

burazburaz 28.04.16 u 12:09
Dozvolili su da ih stranac ponižava i diktira im uvjete. Kako drukčije objasniti te bjanko mjenice? Tko li znade kakve mućke stoje iza svega?





Filtriraj:                                          
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz kolumne
gruška luka kruzeri
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
8      15|02|17 u 10:32
Nova "bitka" za gruški terminal, hoćemo li prestati "skidati gaće"?
Ivan Vrdoljak HNS
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
3      10|02|17 u 10:43
OSVRT: Što je Vrdoljak "zaboravio" dok je moralizirao u Saboru?
Vizija gruškog akvatorija - 3LHD - Marko Dabrovic
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
7      27|01|17 u 08:44
PUTNIČKI TERMINAL U GRUŽU: Butković šumom, Ministarstvo drumom, sve je OK?!
grad prodan 0
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
16      15|12|16 u 09:09
POMOZIMO BOGATE I BAHATE: Zašto bi građani Dubrovnika financirali privatnog investitora na Srđu?
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
19      14|11|16 u 16:17
OSVRT LUKA BRAILA: na što se Vlahušić požalio premijeru Plenkoviću?






Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne






 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija